کد خبر: 880779
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
وزیر ارتباطات با اعلام آمار مربوط به شکایات مردمی از شماره‌های ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم به سامانه ۱۹۵ گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۵۵ نفر شکایات خود را ارسال کرده‌اند که منجر به مسدودسازی ۲۷۷۳ شماره شده است.
تسنیم: هم‌زمان با گسترش ارسال پیامک‌های مزاحم و تبلیغاتی که صبر مشترکان تلفن همراه را تمام کرد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ای را برای اعلام شکایت از شماره‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفت و به مردم اعلام کرد اگر شماره موبایلی اقدام به ارسال پیامک‌های مزاحم کرد، شماره آن را به سامانه ۱۹۵ اعلام کنید تا برخورد‌های لازم با آن صورت گیرد.

آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات روز گذشته اعلام کرد که کار این سامانه وارد فاز جدیدی شده و امکان گزارش کردن شماره‌های ثابت و سرشماره‌های جدید مزاحم نیز که اقدام به مزاحمت برای مردم می‌کنند نیز فراهم شده است.

وی اینطور نوشت: اکنون این سامانه (۱۹۵) قابلیت دریافت گزارش پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی با شماره‌های تلفن ثابت و نیز سرشماره‌های ۲۰۰۰، ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ را یافته است.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه در یک ماه اخیر و همکاری مردم حجم قابل توجهی از پیامک‌های مزاحم رفع شده است، اینگونه نوشت و نگاهی به آمار داشت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۵۵ نفر با ارسال ۸۲ هزار و ۶۷۲ پیامک، شکایات خود را ارسال کرده‌اند که منجر به مسدودسازی ۲۷۷۳ شماره شده است.

وی با اشاره‌ای مجدد به رایگان بودن ارسال پیامک به این سامانه گفت: به اپراتور‌ها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سرشماره‌های آن‌ها هشدار داده شده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، مشترکان می‌توانند شماره ارسال کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و ********۰۲۶ و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰ و ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.

هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه

پیش از این نیز امکان ثبت شکایت از پیامک‌های ارسالی با شماره‌های تلفن همراه شخصی فراهم شده بود و مشترکانی که از دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی از شماره‌های شخصی شکایت داشتند، می‌توانستند شماره تلفنی که پیامک تبلیغاتی از طریق آن ارسال شده است را به صورت *********۰۹ به شماره ۱۹۵ ارسال کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار