آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات روز گذشته اعلام کرد که کار این سامانه وارد فاز جدیدی شده و امکان گزارش کردن شمارههای ثابت و سرشمارههای جدید مزاحم نیز که اقدام به مزاحمت برای مردم میکنند نیز فراهم شده است.
وی اینطور نوشت: اکنون این سامانه (۱۹۵) قابلیت دریافت گزارش پیامکهای مزاحم تبلیغاتی با شمارههای تلفن ثابت و نیز سرشمارههای ۲۰۰۰، ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ را یافته است.
وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه با راهاندازی این سامانه در یک ماه اخیر و همکاری مردم حجم قابل توجهی از پیامکهای مزاحم رفع شده است، اینگونه نوشت و نگاهی به آمار داشت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۵۵ نفر با ارسال ۸۲ هزار و ۶۷۲ پیامک، شکایات خود را ارسال کردهاند که منجر به مسدودسازی ۲۷۷۳ شماره شده است.
وی با اشارهای مجدد به رایگان بودن ارسال پیامک به این سامانه گفت: به اپراتورها برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی از طریق سرشمارههای آنها هشدار داده شده است.
با توجه به اینکه در حال حاضر پیامکهای انبوه از سه طریق شمارههای تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشمارههای تبلیغاتی ارسال میشود، مشترکان میتوانند شماره ارسال کننده پیامک را برای شمارههای تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و ********۰۲۶ و برای سرشمارههای تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰ و ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.
پیش از این نیز امکان ثبت شکایت از پیامکهای ارسالی با شمارههای تلفن همراه شخصی فراهم شده بود و مشترکانی که از دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی از شمارههای شخصی شکایت داشتند، میتوانستند شماره تلفنی که پیامک تبلیغاتی از طریق آن ارسال شده است را به صورت *********۰۹ به شماره ۱۹۵ ارسال کنند.