کد خبر: 880746
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
استاندار البرز تاکید کرد
استاندار البرز گفت: افکار و اندیشه های انسان تحت تاثیر کتاب است بنابراین باید هم به بخش سخت افزاری و هم نرم افزاری این بخش توجه بیشتری داشته باشیم.

محمدعلی نجفی در جلسه ستاد ساماندهی هفته کتاب که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: خوشحالم که مدیران حوزه کتاب توانمند هستند و سوابق خوبی دارند.

نجفی ادامه داد: افکار و اندیشه های انسان تحت تاثیر کتاب است بنابراین باید هم به بخش سخت افزاری و هم نرم افزاری این بخش توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که نیاز است ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر و کارا باشد، افزود: کتابخوانی باید به عنوان یک احساس نیاز نهادینه شود.

استاندار البرز ادامه داد: بر همه ما تکالیفی در این بخش وجود دارد به خصوص رسانه های مجازی که نقش بی بدیلی در فرهنگ کتابخوانی دارند .

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ کتاب باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد بنابر‌این این انتظار از صدا و سیما هم هست که در بحث کتاب وقت بیشتری بگذارد.

وی در ادامه به گسترش شبکه های اجتماعی اشاره و اعلام کرد: یکی از نگرانی هایی که وجود دارد منزوی شدن کتاب در کنار ابزارهای نوظهور است ولی من این را قبول نداریم زیرا کارکرد این ابزارها همان انتقال مفاهیم کتاب هاست.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه امروز دولت با همه تنگناهای مالی ۳۰۰ میلیون تومان وام با بهره هشت درصد به احداث واحد صنفی کتابفروشی اختصاص داده است گفت: ما باید از این فرصت ها بهره بگیریم

نحفی با تاکید بر توجه بیشتر  به زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در استان با توجه به محدودیت‌های این حوزه اعلام کرد: ما در نوسازی مدارس هم همین مشکل را داریم.

نجفی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مدیران به حوزه فرهنگ به خصوص کتاب گفت: من مدیر کلی دیده ام که چهارسال در تشکیلات خود بوده اما کتابخانه خود را ندیده است.

وی در پایان با بیان اینکه در این بخش استفاده از خیرین در دستور کار قرار گیرد، گفت: چطور می‌شود در طالقان حتی یک کتابخانه نداشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار