کد خبر: 880734
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
سرپرست حوزه گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از وجود 26 خانه مسافر برای اقامت گردشگران در این استان خبر داد.

 نسیبه همتی در نخستین کمیته هماهنگی خانه مسافر استان سمنان، ضمن اعلام این خبر افزود: خانه‌های مسافر املاک شخصی مردم هستند که در قالب ویلا، آپارتمان، خانه و سوئیت به گردشگران داخلی و خارجی اجاره داده می‌شوند.

وی گفت: کار صدور مجوز بهره‌برداری خانه‌های مسافر توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف ارتقای امنیت گردشگران و ساماندهی و نظارت بهتر بر این اقامتگاه‌ها انجام می‌شود و کمیته هماهنگی خانه مسافر نیز در استانها با هدف برنامه‌ریزی بهینه و رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی تشکیل شده است.

همتی افزود: در حال حاضر در این استان برای 26 واحد اقامتی با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی مجوز بهره برداری خانه مسافر صادر شده که در مجموع دارای40 اتاق و 93 تخت هستند و لیست آن‌ها در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به آدرس www.mirassemnan.ir موجود است.

وی گفت: مسافران و گردشگران نیز برای امنیت بیشتر و دریافت خدمات مطلوب‌تر از خانه‌های دارای مجوز از این اداره کل برای اقامت استفاده و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، شکایات خود را برای بررسی و پیگیری به حوزه گردشگری استان منعکس کنند.

در این جلسه نماینده‌ دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله نیروی انتظامی، دادستانی، اداره کل اطلاعات، نماینده استاندار و دفتر امور شهری و روستایی استانداری  در محل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان حضور داشتند.

مجری استانی خانه مسافر در این جلسه به بیان مشکلات و قوانین بازدارنده در خصوص استعلام های مورد نیاز اعم از اماکن و.... پرداخت و سایر اعضا نیز به بررسی و ارائه راهکار برای ارائه خدمات اقامتی مناسب و مطلوب‌تر پرداختند.

استان سمنان دارای 69 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 37 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی ، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2000 نفر شب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار