کد خبر: 880733
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
توصیه عالی‌ترین مقام اجرایی استان به شهرداران:
استاندار سمنان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فکری و اجرایی نخبگان در مدیریت شهری این استان تاکید کرد.
 دکتر محمدرضا خباز در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های این استان اظهار کرد: مدیران و خصوصا شهرداری‌ها باید هنر فعال‌سازی این ظرفیت‌ها را داشته و از آن در راستای توسعه شهر و استان خود بهره‌ بگیرند.
وی با بیان اینکه بهره‌گیری درست از نیروی انسانی و بها دادن به اهل فکر به استحکام مدیریت مدیران نیز کمک می‌کند افزود: چنانچه از نخبگان و هنرمندان در اتاق‌های فکر استفاده شود در شرایطی که دچار مشکلی می‌شوید همه اعضای اتاق فکر و ظرفیت‌های پیدا و پنهان آن نیز به مدد شما می‌آیند.
این مقام ارشد اجرایی خطاب به شهرداران استان گفت: در هر شهر نخبگانی هستند و هنر شما دعوت از این نخبگان و همه آنهایی است که اندیشه‌ای برای شکوفایی بهتر شهر دارند.
خباز خاطرنشان کرد: شهرداران ممکن است به دلیل مشغله کاری از صبح زود تا پاسی از شب فرصت اندیشیدن و راهکارها و ایده‌های جدید نداشته باشند اما با تشکیل اتاق‌های فکر می‌توانند از پتانسیل فکری کسانی که اندیشه‌ای سیال و خلاق دارند بهره‌مند شوند.
استاندار سمنان با اشاره به اهمیت مدیریت در دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری اضافه کرد: شاخص‌ترین مدیریت، مدیریت در شهرداری‌هاست؛ چرا که شهرداران باید ابتدا درآمد را تولید و سپس آن را هزینه کنند و این کار بسیار دشواری است.
وی، شهرداری‌ها را از مهمترین نهادهای کشور برشمرد و اظهار کرد: زیرا همه مردم این کشور در هر مقام و جایگاهی که باشند، شهروند محسوب  و از خدمات شهرداری منتفع می‌شوند.
رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه اختلال در روند خدمات‌رسانی شهرداری‌ها به اختلال در زندگی همه شهروندان می‌انجامد گفت: خدمات شهرداری در ابعاد مختلف موجب آسایش و آرامش زندگی همه شهروندان در ابعاد و زمینه‌های گوناگون از لحظه تولد تا زمان مرگ می‌شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به تدبیرهای دولت در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی یکی از اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید با هدف تسریع در تکمیل پروژه‌ها و خدمات‌رسانی به مردم صورت گرفت، لذا دستگاه‌های اجرایی و خصوصا شهرداران موظفند این پروژه‌ها را احصا و به استانداری اعلام کنند تا برای آن چاره‌اندیشی شود.
خباز بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری‌ها با جذب سرمایه‌گذاران به به رونق سرمایه‌گذاری در استان که به افزایش درآمد شهرداری‌ها نیز می‌انجامد، کمک کنند.
‌استاندار سمنان در بخش دیگری ازسخنان خود بااشاره به وجود فساد اداری در برخی دستگاه‌ها و نهادها، استان سمنان را سالم‌ترین استان کشور در این بخش برشمرد و گفت: براساس آمار رسمی دستگاه‌های نظارتی، استان سمنان از نظر سلامت اداری و عدم ارتشا و اختلاس، رتبه اول کشور را دارد که جای تقدیر و قدردانی از مدیران و دستگاه‌های نظارتی را دارد.
وی با اشاره به گستردگی فضای کاری در شهرداری‌ها یادآور شد: شهرداری‌ها از این نظر یکی از فضاهای بسیار لغزنده است که پتانسیل برخی سوءاستفاده‌ها در آن وجود دارد با وجود این خوشبختانه تلاش خیرخواهانه و مؤثر شهرداری‌های استان سبب شده که سلامت اداری در شهرداری‌ها به  ارتقاء سطح و جایگاه استان در سلامت اداری و دوری از ارتشا و اختلاس بی‌انجامد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر