کد خبر: 880731
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از بسطام به عنوان قطب تولید سیب‌زمینی در استان نام برد و پیش‌بینی کرد: میزان سیب‌زمینی برداشتی از اراضی زیر کشت این محصول در بسطام شاهرود تا پایان فصل برداشت به بیش از 21 هزار تن برسد.

 محمدرضا قاسمی اظهار کرد: عمده کشت سیب‌زمینی کشت شده در استان سمنان مربوط به منطقه بسطام در شاهرود است .

وی به میزان سطح زیر کشت این محصول اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در منطقه بسطام بوده و پیش بینی می‌شود از این میزان سطح 21 هزار تن محصول برداشت شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به میزان متوسط عملکرد این محصول اشاره کرد و افزود: متوسط عملکرد این محصول 18 تن در هکتار پیش‌بینی شده است .

قاسمی به عوامل مؤثر بر میزان بازدهی این محصول و متوسط عملکرد آن اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط آب و وهوایی، کشت ارقام جدید و پربازده و استفاده از بذور گواهی شده از عوامل مؤثر بر میزان متوسط عملکرد این محصول است .

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مدیریت برای افزایش عملکرد در واحد سطح این محصول گفت: استفاده از ارقام پربازده و جدید یکی از اقداماتی است که در راستای افزایش عملکرد این محصول صورت گرفته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: « بامبا» ، « فونتانه» و « آریندا» برخی از ارقام مهم و متداول این محصول در این منطقه است .

قاسمی خاطرنشان کرد: « بورن»، « سانته» ،« ساتینا» و « اگریا» از دیگر ارقام مهم این محصول است که در این منطقه کشت می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر