کد خبر: 880724
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای فاز نخست طرح پارکومتر در ۱۴ خیابان شهر اصفهان حدود ۱۰ ميليارد ريال هزينه مي شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،علیرضا صلواتی ضمن ابراز تأسف از اینکه پارک های دوبله در خیابان هاي اصفهان به صورت يک فرهنگ در جامعه جا افتاده و دسترسي راحت تر براي مردم ملاک است، اظهارکرد: رانندگان اصرار دارند در هنگام انجام هركاري خودرو خود را در نزديك ترين محل ممكن پارك كنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید به این باور برسند که به حقوق یکديگر احترام بگذارند چرا که با پارك دوبل يك خط از خيابان را از مسير خارج كرده و اين به نوعي تجاوز به حقوق ساير شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تکمیل نبودن ظرفیت پارکینگ‌هاي برخي از نقاط شهر به خصوص در هسته مرکزي شهر و اشباع شدن ظرفيت پارک هاي حاشيه اي، ادامه داد: متاسفانه ظرفيت‌ پاركينگ‌هاي شهر تكميل نمي‌شود و به عبارتي مردم عادت ندارند كه از پاركينگ به جاي پارك كنار خيابان استفاده كنند؛ از سوي ديگر پليس هميشه در خيابان حضور ندارد و اعمال قانون در همه ساعات روز امكان پذير نيست كه طي قراردادي با پليس اين مشكل به زودي رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای رفع پارک های حاشیه اي خيابان هاي اصفهان تاکنون طرح هاي مختلفي از جمله پارکومترهاي سکه اي، موبايل پارك، پاركبان و غيره اجرا شده كه با نقاط ضعف و قوت هايي همراه بود اما در نهايت با تجربه اجراي اين طرح ها، شهرداري اصفهان به اين نتيجه رسيد كه طرح مكانيزه و هوشمندي را اجرا كند.

صلواتی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان و شورای ترافیک استان، مصوبه اجرايي پارکومتر براي ۱۴ خيابان شهر در فاز از جمله خيابان هاي آيت الله طالقاني، آيت الله شمس آبادي، شيخ بهايي، شهيد بهشتي، چهارباغ بالا ومحور خيابان توحيد گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد ریال براي ۱۴ خيابان مورد نظر براي اجراي اين طرح در فاز اول هزينه مي شود، گفت: در حال حاضر در خيابان هاي توحيد، حکيم نظامي، نظر و شريعتي طرح پارکومتر اجرا شده و قرار است اين طرح در فاز بعدي در خيابان هاي شهيد بهشتي، شيخ بهايي و شمس آبادي نيز اجرايي شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: خط کشی های لازم در خیابان هاي توحيد، حکيم نظامي، نظر و شريعتي همراه با نصب پارکومترها انجام شده و در مرحله آموزش هستيم.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری ها در این طرح به گونه اي انجام شده که رغبت شهروندان به انجام سريع کارهاي روزمره افزايش يافته و رانندگان هر چه سريعتر به خودرو خود بازگردند تا امکان پارك خودرو براي همه فراهم باشد.

صلواتی افزود: در طرح پارکومتر حداکثر زمان پارک ۲ ساعت است زیرا معتقدیم بهره وری پارکینگ ها را بايد افزايش داد و در عين حال پارک دوبل را به حداقل رساند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار