کد خبر: 880719
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
شهردار تبریز خبر داد؛
شهردار تبریز در بازدید از باغ و برج تاریخی خلعت‌پوشان، از امکان‌سازی برای گشایش و بهره‌برداری گردشگری از این مجموعه تاریخی در برنامه‌های تبریز 2018 خبر داد.
دکتر ایرج شهین‌باهر از بخش‌های مختلف باغ و برج تاریخی خلعت‌پوشان بازدید کرده و در جریان نحوه نظارت و نگهداری این مجموعه تاریخی قرار گرفت.

شهردار تبریز در حاشیه این بازدید، با اشاره به این‌که اباغ خلعت‌پوشان در تملک دانشگاه تبریز است، خاطرنشان کرد: این باغ یکی از میراث هویتی تبریز است و با هماهنگی ایجاد‌شده بین شهرداری تبریز، میراث فرهنگی استان و دانشگاه تبریز، مقرر شده شرایط گشایش و استفاده عموم گردشگران از آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: این مجموعه تخصصی، باغ تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز است؛ از این رو، تفاهم‌نامه‌ای جمع‌بندی خواهد شد که به موجب آن باغ، با حفظ شرایط علمی و تخصصی، هر چه سریع‌تر در برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 قرار گیرد.


شهین‌باهر تاکید کرد: پارک‌ها و بوستان‌های شهر، باید با حفظ وضعیت اصیل خود در خدمت شهروندان باشند و حدالامکان، سازه‌های مصنوعی و الحاقی در پارک‌ها ایجاد نشود.

شهردار تبریز ادامه داد: این موضوع، به خصوص در مورد مجموعه‌ تاریخی خلعت‌پوشان بیشتر حایز اهمیت است؛ اما با این حال، یک سری اقدامات برای مناسب‌سازی و سهولت استفاده گردشگران در این مجموعه لازم است که امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه، هر چه‌ سریع‌تر زمینه اجرای این اقدامات فراهم شود.


گفتنی است در پایان این بازدید سه‌جانبه، مقرر شد شهرداری تبریز، میراث فرهنگی استان و دانشگاه تبریز با اجرای مطالعات لازم، مفاد امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ برای مرمت، سامان‌دهی و  بهره‌برداری گردشگری از این پارک تخصصی را فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و قائم‌مقام دانشگاه تبریز نیز در این بازدید حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر