کد خبر: 880717
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
این بار زینب(س) دروازه بهشت را از دمشق به سوی عاشورائیان گشود
همسر شهید وحید فرهنگی می گوید: همسرم رو سفیدم کرده و امیدوارم لیاقت شفاعت این شهید زینبی را داشته باشم.
باز هم دهه هفتادی‌ها از پیرمردان هفتاد ساله برای وصل یار پیشی گرفتند و یلی از یلان لشکریان عاشورا بال در بال ملائکه کشید؛ شهید مدافع حرم پاسدار وحید فرهنگی والا در ادلب سوریه بر اثر انفجار مین به شدت مجروح شد و جهت درمان و مداوا به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد ولی در اثر شدت جراحت در آستانه اربعین حسینی(ع) دعوت حق را لبیک گفته و به جمع یاران شهیدش پیوست و مسیر پیاده روی اربعین امسال را بر بال فرشتگان طی کرد.

امروز شهید وحید فرهنگی با آمدنش گام بر چشم همه همشهری‌هایش گذاشت و مردم با حضور در فرودگاه به استقبال این شهید غرق در خون رفتند و یک صدا سلامی گرم به عزیز پرپر شده و فدایی حسین(ع) دادند.

در این جمع باصفا نمی‌شود چشم از عروس زهرایی برداشت، هنوز سه ماه نشده رخت عروسی از تن درآورده که همسرش را در راه اسلام فدا کرد،امروز آنچنان با عشق در منتظر فرود هواپیما بود که معلوم است می‌خواهد به زودی به وصال پیکر بی‌جان تازه داماد شهیدش برسد. 

همسرم رو سفیدم کرده و امیدوارم لیاقت این شهید زینبی را داشته باشم

این عروس زهرایی چنان غرق در خود و خاطرات همسر شهیدش بود که فقط در جواب همه خبرنگارها می‌گفت که  همسرم رو سفیدم کرده و امیدوارم لیاقت این شهید زینبی را داشته باشم.

افزون بر همه گفته‌ها نمی‌شود از دل مادر و حس مادرانه گذشت که چشمان مادر بزرگوار شهید وحید فرهنگی نیز پر درد بود و انتظار غریبی در چشمانش جلوه‌گری می‌کرد؛ شاید جنس این انتظار این بار بسیار متفاوت‌تر از انتظار ۹ ماهه  یک مادر از به دنیا آمدن کودک یا فروکشی تب فرزند باشد!

آری این انتظار خیلی متفاوت‌تر از این حرف‌ها بود که بخواهیم در یک سطر و جمله بیاوریم و فقط آن  را یک مادر و فرزند و خدا می‌داند و بس و درک آن برای بقیه سخت است.

 تک پسرم را به حضرت زینب(س) سپردم تا در حقش مادری کند

مادر شهید ما به همه حاضران در مراسم استقبال تبریک می‌گفت و از اینکه فرزندش در راه درست حرکت کرده و باعث افتخار خانواده در نزد خدای متعال و مقام معظم رهبری شده، احساس خشنودی  و رضایت داشت.

این مادر مدام تکرار می‌کرد که تک پسرم را به حضرت زینب(س) سپردم تا در حقش مادری کند.

این بار زینب(س) دروازه بهشت را از دمشق گشوده تا عاشورائیان به کربلا برسند

پدر شهید که خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است با چشمانی پر از اشک و انتظار گفت: فرزندم در راه دفاع از اسلام حقیقی و امنیت ملی، ناموس، وطن و دفاع از حریم اهل بیت(ع)گام گذاشت و در این راه نیز آسمانی شد.

این پدر بزرگوار با تاکید به اینکه فرزندم هجدهمین شهید خطه شهیدپرور آذربایجان است، ادامه داد: خون شهیدان امتداددهنده راه پاک شهیدان کربلاست و این بار زینب کبری دروازه بهشت را از دمشق گشوده تا عاشورائیان به کربلا برسند.

پدر شهید مدافع حرم ابراز کرد: فرزندم را در راه آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری داده‌ام و از این موضوع خوشحال و مفتخرم.

مراسم استقبال از شهدای مدافع حرم از جمله مراسمی است که اگر حتی خبرنگار هم باشی نباید زیاد این طرف و آن طرف بروی و صحبت کنی و یا دنبال سوژه باشی بلکه خود آن مراسم گویای همه چیز است و فقط باید سکوت کرده و نظاره‌گر شد تا خود آن شهید با آمدنش حرف اصلی را بگوید.

در مراسم استقبال امروز از شهید فرهنگی به راستی که رفقایش سنگ تمام گذاشته و آبروداری کرده و پیکر رفیق شهیدشان را به خوبی و در شأن یک شهید در راه حق بر دوش کشیدند؛ رفقایی که می‌گفتند قرار بود ساقدوش دامادی شهید تازه داماد تبریزی‌ها شوند ولی چون رفیقشان به قدری زیبا بندگی خدا را کرد و این چنین زیبا و با عظمت به دیدار حق شتافت؛ خداوند در قبالش ملائک را به ساقدوشی‌اش فرستاد.

خانواده سایر شهدای مدافع حرم که روزی این چنین پیکر بی‌جان فرزندشان را از فرودگاه تحویل گرفته بودند نیز در جمع استقبال‌کنندگان می‌درخشیدند و سعی بر تسکین آلام خانواده شهید داشتند تا بگویند اینها زندگان اصلی بوده و در واقع ما ساکنان دنیای خاکی به ظاهر زنده مردگان واقعی هستیم.

شهید وحید فرهنگی والا در سال ۱۳۷۰ در تبریز چشم به جهان گشود و بعد از اتمام تحصیلات متوسطه در رشته مکانیک موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد و همزمان در تحصیل در موسسه قرآن و عترت نور پایگاه مقاومت حضرت رسول الله(ص) در خدمت قرآن، عترت و انقلاب بود.

این شهید والامقام در سال ۱۳۹۴ لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد و در نهایت برای دفاع از حریم آل‌الله در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه در گلزار شهدای وادی رحمت تا زمان ظهور مولا به ودیعه گذاشته خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر