کد خبر: 880710
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
جناح اصلاح‌طلب در زماني كه ماكرون پيش از سفر به ايران و در سفر به عربستان، «چماق موشكي» خود را بالا برده، به عنوان سرجوخه‌هاي دشمن ديرينه، نقش «هويج فرنگي» را به عهده گرفت...
جناح اصلاح‌طلب در زماني كه ماكرون پيش از سفر به ايران و در سفر به عربستان، «چماق موشكي» خود را بالا برده، به عنوان سرجوخه‌هاي دشمن ديرينه، نقش «هويج فرنگي» را به عهده گرفت و اروپا و عربستان را «در معرض آسيب و لطمه جدي از سامانه موشكي ايران» معرفي مي‌كند و پيشنهاد مذاكره موشكي مي‌دهد تا خطر جنگ از سر ما رفع شود(!) شگفتا از چنين‌سخيف، بزدلانه و بي‌شرمانه بودن كه حتي روي شاه سلطان حسين را سفيد مي‌كنيد. مگر شما يك بار با برجام سايه جنگ را از سر ملت بر نداشتيد؟! چرا موضعي ‌مي‌گيريد كه حتي خود سعودي‌ها چنين صريح افاده‌اي نداشته‌اند. آيا انتشار چنين مطلب سخيفي در يك روزنامه وابسته اصلاح‌طلب «تهديد امنيت ملي» نيست؟! آيا از رئيس‌جمهور محترم كه اخيراً مواضع محكم موشكي گرفته‌اند، انتظار نمي‌رود كه از اين به ظاهر حاميان دولت بخواهند در زمين دشمن بازي نكنند؟!

درست در روزي كه رئيس‌جمهور با هشدار درباره توطئه‌هاي جديد دشمن، رسانه‌ها و صاحبان تريبون‌ها را خطاب قرار داد كه «هوشيار باشند در زمين دشمن بازي نكنند» روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در سرمقاله خود در قامت سرباز اروپايي‌ها و خاصه فرانسوي‌ها ظاهر شد و با رويكردي منفعلانه برجام موشكي را كليد زد و نوشت: «بهتر است با آغاز مذاكره (موشكي) خطر جنگ و تحريم را از سر بگذرانيم.» نويسنده براي ادعاي وطن‌فروشانه خود البته توجيه هم آورده و گفته است: «اگر مذاكره نكنيم ممكن است كه اروپايي‌ها مواضع تند و تيز امريكايي‌ها را در اين مورد همراهي كنند!»
 
نویسنده وقاحت را فراتر از پیشنهاد بی شرمانه خود برده ودر توجیه مذاکره موشکی در مقام سخنگوی دستگاه تبلیغاتی آل‌سعود ظاهر شده  می نویسد: «عربستان نیز یکی از کشورهایی است که به طور مستقیم می تواند از سامانه موشکی ایران آسیب و لطمه جدی ببیند. بنابراین عربستان هم از این موضوع (مذاکره موشکی) حمایت می کند.» این نهایت وقاحت یک جناح سیاسی وطن‌فروش و فاقد کفایت عقلی و سیاسی است که به زحمت می‌توان حتی در تاریخ سیاسی کشورهای ضعیف نمونه‌ای برای آن جست.

 روزنامه آرمان در سرمقاله خود مدعی وجوه اشتراك سياست‌هاي اروپا و امريكا در قبال ايران می‌شود و خواستار تن دادن ايران به مذاكره موشكي با اروپا است. در اين يادداشت آمده است كه «اروپايي‌ها نه چون امريكايي‌ها كه مي‌خواهند بدون مذاكره و اخطار قبلي، دست به اعمال تحريم‌هاي جديد بزنند يا بخواهند اين برنامه را از بيخ و بن باطل كنند و از ايران بخواهند دست از اين موضوع بردارد. البته آنها هم گفته‌اند در صورت عدم رسيدن به نتيجه در اين مورد، ممكن است تحريم‌هاي جديدي وضع كنند.» و جالب آنكه بعد از اين عبارت كه اروپايي‌ها هم ممكن است تحريم‌هاي جديدي عليه ايران وضع كنند، بلافاصله آمده كه «البته مواضع اروپايي‌ها تا حدي خردمندانه به‌نظر مي‌رسد. هم مي‌خواهند كه هياهوي امريكايي‌ها را ساكت كنند و هم نمي‌خواهند موضوع موشكي ايران به يك بحران غيرقابل بازگشت تبديل شود. »
نويسنده يادداشت اما از خود نپرسيده كه اصلاً چرا بايد موضوع موشك‌هاي ايران به يك بحران تبديل شود؟ مگر ايران اولين كشور در دنياست كه سيستم موشكي و قدرت دفاعی دارد؟ در منطقه‌ای که چندصد میلیارد دلار قراردادهای تسلیحاتی با امریکا در چند ماه گذشته امضا شده و همه دشمنان ایران خود را به انواع سلاح‌ها مجهز کرده‌اند، چرا یک جناح خودفروش وطنی، پیشنهاد خلع سلاح داخلی ارائه می‌دهد؟! شما از چه‌کسی حقوق می‌گیرید که دنبال خلع سلاح ایران افتاده‌اید؟!

پيشنهاد شرم‌آور در آن بخش از يادداشت آمده است كه مي‌گويد: «ايران هم در موقعيت خوبي قرار دارد و به اهداف خودش رسيده و قادر است كه‌اين برنامه‌ها را در همين نقطه كنوني متوقف كند. برد بيش از 2هزار كيلومتر در برنامه‌هاي ايران نيست. بهتر است ما با آغاز مذاكره خطر جنگ و تحريم را از سر بگذرانيم. اگر مذاكره نكنيم ممكن است كه اروپايي‌ها مواضع تند و تيز امريكايي‌ها را در اين مورد همراهي كنند.» 
اين جملات خواننده را به ياد ديالوگ‌هاي پرتعدادي مي‌اندازد كه «برجام سايه جنگ را از سر ما دور كرد» و از خود مي‌پرسد در چند موضوع ديگر بايد تن به زياده‌خواهي‌هاي غربي‌ها بدهيم تا سايه جنگ دور شود؟! گويا سايه جنگ مدام مي‌رود و مي‌آيد و در موضوعات مختلف از ملت ايران باج مي‌گيرد!

سرمقاله آرمان يادداشت سطح بالايي در رسانه محسوب نمي‌شود؛ ادبيات سطحي و تحليلي سطحي‌تر. با اين همه نويسنده يادداشت استاد دانشگاه و همان كسي است كه پيش از اين خواسته بود ايران از جدايي كردستان عراق حمايت كند و جدايي كردستان از عراق را «تولد ايران دوم» ناميده بود! یعنی شعور سیاسی این استاد روابط بین‌الملل در همین حد است که احتمالاً نمی‌تواند توضیح دهد چرا تنها کشور حامی این «ایران دوم» اسرائیل است! 
دولتمردان و شخص رئيس‌جمهور بارها تأكيد كرده‌اند كه برنامه موشكي ايران قابل مذاكره نيست و كاش در اينجا هم نگران امنيت ملي و زير سوال رفتن منافع ملي باشند و پيگير مطالبي كه رسانه‌هاي حامي دولت عليه منافع ملي منتشر مي‌كنند، باشند. البته چشم‌پوشي روي سيستم موشكي كشور از روزنامه‌اي كه پيش از اين در مواردی از نظرات صريح امام خميني عبور کرد، چندان بعيد و دور از انتظار نيست که ایران را مطابق میل فرانسه و امریکا بخواهد نه بنیانگذار جمهوری اسلامی. ای‌کاش آنچنان كه سخنگوي دولت خواستار برخورد با روزنامه‌ها به خاطر منافع ملي بود، در تعامل با رسانه‌هاي حامي دولت هم دلشان براي منافع ملي بسوزد. 

اکنون سؤال اساسی این است که روزنامه‌ای که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و به سامانه دفاعی کشور حمله می کند، آیا مستحق مجازات نیست؟ آیا وقیحانه نیست که اینگونه در مقام سخنگوی بی‌جیره و مواجب آل‌سعود ظاهر شود و ادعانامه علیه ایران بنویسد؟  بنابراین انتظار می رود رییس شورای عالی امنیت ملی برای دفاع از امنیت کشور به این موضوع ورود کند و اجازه ندهد توان دفاعی و بازدارندگی کشور دستاویز عده ای که در نقش پیاده نظام دشمن ظاهر شده‌اند، قرار بگیرد.
غیر قابل انتشار: ۲۴۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱
رمضانعلى محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
بسم الله،باسلام،البته حکم اینگونه افراد قلم به مزد گذشته از خوش رقصى براى لوطى ،حکم مرده اى را دارد که کفن اش را آلوده کرده تا به اموات ثابت کندلال نیست،اما در پازلى که یک قطعه اش سفر ماکرون به ایران،بعداز ریاض است وتعطیلى کیھان موضع رسمى دولت بعدازحملھ موشکى انصار الله ایدھم الله،به ریاض وقتى که با استعفاى حریرى درحال توھم مانور قدرت بود واین حمله وثبات وضع لبنان وموضع روسیه وانزواى بیشترقبیله آل سعود بعداز تودھنى خوردن در عراق وسوریھ وکردستان وراھپیمایى عظیم اربعین مخصوصا"در تھران،وآنھمھ مواضع شعارى شبه اصولگرایانه دولتیان،واعلان شکاف درجبھھ نفاق، قطعات دیگرى از پازلى که قراربود برجام اروپایى نتیجه‌اش شود اما با تدبیر مقام معظم رھبرى حفظه الله تعالى علیه در به روزرسانى ھاى سخت افزارى ونرم افزارى کشور ولشکر ،تقدیر الھى شکست نقشه دشمن را رقم زده طورى که ازحالانتیجھ اش مشخص میباشد،بگذارید بگویند،آن خداوندان که رھ طى کرده اند،
گوش وا بانگ سگان کى کرده اند.والسلام،شھرک اندیشه‌.
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
2
جدی نگیرید؛ سفیه زیاد است.
دکتر نصیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
جالب هست این روزه اصلاح طلب حتی نمی دونه یا نمی خواد بدونه خود عربستان موشک های بالستیک DF3َA با برد عملیاتی 3000 کیلومتر داره که موتور مرحله اول اون مثل ماهواره بر سیمرغ چهار موتوری هست و حتی یک کلاهک 500 کیلویی رو تا 4000کیلومتر می تونه حمل کنه حتی موشک سوخت جامد DF21 که عملا کلاهک آن دو برابر سجیل سنگین تر هست با سرعت 10 ماخ! نگران رسیدن موشک های عربستانی به ایران نیستن!ولی برعکسش رو هستن!!....مطمئن باشید پشت این مقالات سفارشی فقط نور بالا زدن برای چمدان های دلارهای نفتی شیوخ حاشیه خلیج اسراییل و امریکاست و اینکه به اونها پیام بدن ما لابی شما در ایران هستیم و حمایت از ما رو بیشتر کنید!..
وقتی برجام هسته ای با اون همه امتیاز در بخش از دست دادن قدرت غیر متعارف کشور نتونست خطر جنگ رو دور کنه و حتی نزدیک تر کرده برجام دو یا سه که عملا فریز کردن قدرت متعارف و مشروع یک کشور هست چه طور می تونه!!؟ متاسفانه ادامه راه با اصلاح طلبان تندرو که عملا فقط فارسی حرف می زنن و دغدغه امنیتی اونها غرب و متحدین اون هستن و تفکری برپایه خود باختگی که نهایت اون ی لیبی و عراق دوست با بوسیدن دست قذافی توسط سارکوزی!...
said
|
Switzerland
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
سلام. چرا مسئولان ذیربط با رسانه های خود فروخته برخورده لازمه را ندارند ؟ انها خائنین به این ملک و ملت هستند.!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
مرگ بر ماکرون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
بروند به جهنم
مگر خدا از مردم اجازه خواست تا مسیح ظهور کند؟
انقلاب اسلامی از همین جنس است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
اقایان باید بروند پاهای دانشمندان وطنی بوس بزنند که این موشکها ساخت شد و اگرنه تا حال ایران اسغال کرد بودن
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
دیگه ارمان و اذنابش که شهره خاص و عام هستند خاک بر سرشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
اگر روزنامه شما بود کلا بسته میشد
ضمنا دانشگاه بینش نمی اورد
ترکمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
فتحعلی شاه بیدار شو و ببین که چگونه وارثان خودت بعد از صدها سال افتخار آفرینی میکنند اگر چه تو در اروپای آنروز دستبوس اروپائیان بودی ، اما نوادگان اصلاح طلبت در خاک ایران گوی سبقت را از تو گرفته اند و در وطن فروشی و خوش خدمتی به بیگانگان روی تو را سفید کردند .
مجید
|
Netherlands
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
فرانسه میگوید اروپا و خاورمیانه از موشکهای ایران نگرانند, چرا هیچکس به این اقایان نمی گوید از زمان بعد از انقلاب صنعتی دنیا و بلا خص کشورهای تحت استعمارو استسمار از طریق شما ، بخاطر داشتن ابزارهای قدرت (همچون بمب اتمی و جنگ افزارهای متعددتان) همیشه نگران هستند و خواهند بود.
ما بعنوان انسان تا زمانی که نا برابری در دنیا وجود دارد حق خود میدانیم که ابزار دفاعی مطمئنی که بازدارندگی داشته باشد در اختیار داشته باشیم.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
شاه سلطان حسین های روزنامه ارمان " به اصطلاح روشنفکران
اصلاح طلب " چنان سخنان سخیف وبزدلانه ای از مغز کوچک شما تراوش می کند" که عرق شرم بر پیشانی هر ایرانی وطن پرست می نشیند " که شما دیگر چگونه انسان های تهی مغزی هستید " که حاضرید با سلام وصلوات دشمن را وارد کشورتان کنید " و این سخنان را چنان با غرور بیان می کنید " انگار قرارست شما قرارگاه دشمن را " فتح کنید.
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
4
بسم الله الرحمن الرحیم
چند تذکر به شما عزیزان جوان
اول اینکه طوری وانمود نکنید که انگار دولت فعلی با مواضع روزنامه ارمان و نویسنده اش مخالف است، بنده معتقدم اینکار از 5 سال پیش مسئولین دولت فعلی برنامه ریزی شده بوده است. سابقه هم نشان می دهد که رئیس دولت فعلی تمام تاسیسات اتمی کشور را در زمان دولت اصلاحات مهر و موم کرد و کلیدش را با دست اروپایی ها سپرد و این در حالی بود که رئیس جمهور وقت ان زمان هم گول خورد.
حالا این آقا که مقاله ای نوشته حقوق بگیر همین دلوت است و برای همین آقایان کار می کند و روزنامه هم همینطور .
برنامه هم روشن است تعطیلی تاسیسات هسته ای و سپس خلع سلاح کامل ایران.
بخش اول را دولت خودمان با کمال صبوری و متانت انجام داد و حالا نوبت خلع سلاح است که از سیستم موشکی آغاز شده ولی اصلا موضوع موشکها نیست بدون تردید تا چند ماه دیگر مردم متوجه خواهند شد که خلع سلاح نیروها سپاه بطور کامل مورد نظر ... است و نابودی کامل این نیروها و این تدریجا انجام خواهد شد. در ادامه خلع سلاح نیروها مقاومت هم باید محقق شود ( حزب الله لبنان) خلاصه مطلب ایجاد امنیت پایدار برای اسرائیل است و امکان حمله در هر زمان و مکان به ایران.
قسمت پایانی صحبتهای بنده شاید به خطر بلایی که بر سر کیهان آمد قابل انتشار نباشد ولی متاسفانه اینگونه هست که بسیاری در کشور ما خودشان را به هیچ فروخته اند، اگر میلیاردها از دشمنان این کشور می گرفتند و ترتیب این خلع سلاح را می دادند باز هم کم بود لیکن ... وجود دارند که مملکت را به یک...فروخته اند!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
با سلام . در اینده کشوری در دنیا وجود خواهد داشت که بتواند اجناس با کیفیت و ارزان بسازد به زبن ساده اقتصادش برتر باشد . پس اولیت اول نا بای داشتن اقتصاد برتر در منطقه است .
ناشناس
|
France
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
1
با نظر مجید آقا موافقم.....اگر پدر خوانده زنده بود اکنون ملت در استخر این آقایون غرق شده بودند!
محسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
2
سلام خدا رحم کنه با چه کسانی شدیم هشتاد میلیون والله که مهاجرین افغان نسبت به این آقایان حس ایران دوستیشون بیشتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
2
فکر می کنم زبان ترامپ ملعون را دردهان نویسنده ای اسهال طلب آرمان گذاشته اند اینها از آل سعود ونتانیاهو هم دربه زبان آوردن یاوه سرائیهای تهوع آور پیشی گرفتند.شما رابه قرآن منتشر کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
انشاء الله این موشکها تا وقتی که انتقام خون شهید حججی عزیز وانتقام خون شهدای 8سال جنگ تحمیلی وکشتارهای دسته جمعی بوسیله ی تسلیحات شیمیایی غرب گرفته نشود وتازمانیکه زنان واطال معصوم یمنی پرپر میشوند ونا وقتیکه سر مظلومین بیگناه توسط سفاکان دست پرورده آمریکا وآل سعود بریده میشودوتا نابودی کامل شریان اقتصادی آمریکا یعنی پالایشگاهها وتاسیسات نفت سعودی به حیات خود با صلابت وقدرت باورنکردنی بیش ازگذشته ادامه خواهند داد.نفتی که متعلق به مسلمین است چرا باید تبدیل به بمب وتسلیحات کشتار جمعی شود وبرسر فرزندان مسلمین که همانند فرزندان ما هستند فرود آید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
آقای روحانی با طناب پوسیده ای اسهال طلبهای عامل فتنه 88 به چاه نرو.اگر چراغ سبز هاشمی وخاتمی به غرب نبود تحریم فلج کننده هم نبودآنها برای ساقط کردن دولت به هرشیوه ی کثیف وناجوانمردانه ای متوسل شدند.ویزیدیان غائله ی88را که به ضرب وشتم عزاداران حسینی وبرهنه نمودن مردم مسلمان درروزعاشورا درخیابان نمودندودر مضان آنسال علنا" روزه خواری نمودند و پسرودختر وزن ومردشان با کفش به ... زمان درنماز جمعه اقتدانمودندراملت خداجوی نامیدند.لطفا" منتشرکنید.
میرحسین
|
Netherlands
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
هوشيار باشند در زمين دشمن بازي نكنند» دیگه ارمان و اذنابش که شهره خاص و عام هستند خاک بر سرشان
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
عجب ! اینها از چه قماشی هستند خائن به مملکت باید پوزه اینها را به خاک مالید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار