کد خبر: 880705
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئيس‌جمهور در پايان جلسه رؤساي سه قوه:
به فاصله كمتر از سه هفته از ديدار سران سه قوه كه هشتم آبان و به ميزباني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد...
به فاصله كمتر از سه هفته از ديدار سران سه قوه كه هشتم آبان و به ميزباني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، رؤساي سه قوه روز گذشته بازهم در نشستي مشترك به ميزباني قوه قضائيه درباره مهم‌ترين مسائل كشور و منطقه با هم گفت‌وگو و تبادل نظر كردند. در اين جلسه گرچه همچون جلسه گذشته درباره مسائل داخلي كشور از جمله امنيت اقتصادي، شرايط سياسي و فرهنگي كشور و برخي مشكلات مردم بحث و گفت‌وگو شد، ليكن تحولات منطقه و توطئه‌هاي دشمن براي بي ثبات‌سازي منطقه از جمله مسائل مهمي بود كه درباره آن همفكري شد. از اين رو بود كه رئيس‌جمهور در پايان اين نشست همگان را به اين مهم توجه داد كه در چنين شرايطي «بايد هوشيار باشند كه در زمين دشمن بازي نكرده و در اين دام نيفتند.»

رئيس‌جمهور در پايان اين جلسه و در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاري جلسه سران سه قوه اظهارداشت: بسياري از مسائل در دستگاه اجرايي، يا قضايي يا مقننه مورد بررسي قرار مي‌گيرند كه به هم مرتبط هستند و چنانچه به طور طبيعي و عادي مورد رسيدگي قرار بگيرند، چه بسا نيازمند زمان بسيار طولاني است و اين به نفع كشور نيست. بنابراين در جلسه رؤساي قوا چنين مسائل مهمي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و تصميماتي اتخاذ مي‌شود كه سرعت عمل را بيشتر كند. وي براي مثال به جلسات شوراي عالي فضاي مجازي اشاره كرد و گفت: بعضي از تصميماتي كه در ساير جلسات از جمله جلسه شوراي عالي فضاي مجازي نيز اتخاذ مي‌شوند، نياز است كه در جلسات سران قوا در خصوص عملياتي و اجرايي شدن آن تصميم‌گيري شود كه جزو مباحث امروز نيز بود. 
   
امريكا مي‌خواهد مردم را به آينده نااميد كند
«اساس برنامه امريكا هم ايجاد يأس و نااميدي در ميان مردم است.» اين عبارت بخشي از سخنان روحاني در پايان نشست 8 آبان سران سه قوه بود كه ديروز هم تكرار كرد تا عمق كينه و دشمني امريكا نسبت به ملت ايران را بيان كرده باشد. رئيس‌جمهور با بيان اينكه در جلسه امروز «اميدواري مردم كشورمان نسبت به آينده كشور، شرايط اقتصادي، سياسي و فرهنگي» مورد تأكيد قرار گرفت، گفت: همه رسانه‌ها از جمله رسانه ملي، گردانندگان فضاي مجازي و تريبون‌هاي مختلف، بايد متوجه اين نكته مهم باشند كه تصميم و هدف قدرت‌هاي بزرگ به‌ويژه امريكا و آنچه در منطقه شاهديم نسبت به ايران، نهايتاً براي اين است كه مردم را به آينده نااميد و كم‌اميد و در فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها دچار ترديد كنند؛ بنابراين همه بايد هوشيار باشند كه در زمين دشمن بازي نكرده و در اين دام نيفتند. 
  ‌ 
مشكلات مالباختگان مؤسسات اعتباري
بخش ديگري از موضوعات مورد بحث سران سه قوه مربوط به بررسي موضوع مالباختگان مؤسسات مالي و اعتباري بود كه روحاني در اين زمينه گرچه گفت بانك مركزي محذوراتي دارد و نمي‌توان از پول بانك مركزي براي حل اين مشكلات استفاده كند، اما در عين حال گفت: وظيفه داريم مشكلات مردم را برطرف كنيم. رئيس‌جمهور افزود: در اين خصوص اولاً اينكه پيش از اين مجوز چنين مؤسساتي را دستگاه‌هاي مختلف مي‌دادند، بنابراين اگر از اين به بعد، اين مؤسسات صرفاً از بانك مركزي مجوز بگيرند و كاملاً مراقبت و نظارت شود، بخش بزرگي از مشكلات حل و فصل خواهد شد.

وی اضافه كرد: در برخي از موارد هم مؤسساتي دچار مشكلاتي شده و مردم گرفتار شدند، از اين‌رو تصميم بر اين شد كه نمايندگان رؤساي سه قوه اين مسئله را پيگيري كنند تا هر چه سريع‌تر حل و فصل شود. روحاني گفت: اگر مؤسسات دچار مشكلاتي شدند، ضمن اينكه وظيفه داريم مشكلات مردم را برطرف كنيم؛ ‌از طرف ديگر بانك مركزي هم محذوراتي دارد و نمي‌توان گفت كه از پول بانك مركزي براي حل اين مشكلات استفاده كند. البته براي اين مسائل مي‌توان اعتباراتي در نظر گرفت، ضمن اينكه در اين زمينه سه قوه بايد با يكديگر همكاري داشته باشند. رئيس‌جمهور اظهارداشت: گشايش‌هايي از جلسه قبلي سران سه قوه در اين خصوص ايجاد شده و گام‌هاي خوبي برداشته شده است و ان‌شاء‌الله در اين گام‌ها تسريع خواهد شد. براي آينده نيز بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شود و مردم هم مراقبت كنند و سرمايه خود را به بانك‌ها و مؤسساتي كه كاملاً معروف و مورد اعتماد هستند، بسپارند و در خصوص مؤسساتي كه به ارائه سودهاي بالا تشويق مي‌كنند، ترديد داشته باشند. 
   
عصبانیت امريكا ‌ از قدرت منطقه‌اي ما
روحاني با اشاره به اينكه بحث و بررسي در مورد مسائل منطقه‌اي از ديگر مباحث جلسه سران سه قوه بود، اظهار داشت: مردم منطقه موفقيت‌هاي بسيار بزرگي به دست آوردند اين در حالي است كه در خرداد سال 93، ‌شاهد بوديم كه تروريست‌ها در عراق جولان داده و داعش شهر بزرگ موصل را تصرف كرد. اين خطر براي كل عراق از جمله بغداد نيز متصور بود و در سوريه نيز همين شرايط جريان داشت، اما امروز مردم عراق، سوريه و لبنان با پشتيباني ارتش‌هاي خود و حمايت‌هاي كشورهاي دوست و به‌ويژه جمهوري اسلامي ايران توانستند تقريباً از اين مشكلات رهايي يابند و مسئله تروريسم در حال پايان يافتن است و ديگر شهري در اختيار داعش و تروريست‌ها نيست و در آينده نزديك بساط اينها جمع خواهد شد. وي گفت: از سوي ديگر به دنبال تجزيه‌طلبي و بر هم زدن مرزهاي جغرافيايي در منطقه برآمدند كه در اين مسير هم ناموفق بودند. بنابراين امروز شاهد موفقيت‌هاي بزرگي در سطح منطقه هستيم و با اين موفقيت‌ها طبيعي است كه امريكا و رژيم صهيونيستي و اذناب آن ناراحت و عصباني باشند. 
  
دشمن در تدارك توطئه است
 روحاني اضافه كرد: در مسئله يمن سال‌هاست كه مردم فقير اين كشور را بمباران مي‌كنند و بيماري وبا شيوع پيدا كرده و مردم در قحطي و گرسنگي به سر مي‌برند و فضاي دريا و هوا را براي كمك به مردم اين كشور بسته‌اند و اين غيرقابل تحمل است. رئيس شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: شرايط امروز منطقه نشان مي‌دهد توطئه‌هايي كه وجود داشت، نقش بر آب شده، بنابراين دنبال نقشه‌ها و توطئه‌هاي ديگري در منطقه هستند و مردم لازم است كه در اين زمينه هوشيار باشند و مسئولين هم توجه و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: آنچه براي ثبات و امنيت منطقه لازم باشد و هماهنگي‌هاي ضروري در اين زمينه را در جلسه سران قوا مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهيم. 
    
قدر داني از راهپيمايان اربعين
روحاني در پايان با قدرداني از حضور مردم بزرگوار ايران در راهپيمايي عظيم و جهاني اربعين حسيني(ع)، اظهار داشت: راهپيمايي اربعين بزرگ‌ترين اجتماع جهاني است كه در طول چند روز در عراق انجام مي‌شود. از مردم بزرگوار ايران به خاطر عشق به اهل بيت(ع) و فداكاري در مسير امام حسين(ع) قدرداني و از مردم و دولت عراق نيز به خاطر ميزباني از زائران ابا عبدالله(ع) سپاسگزاري مي‌كنيم. رئيس‌جمهور همچنين با قدرداني از تلاش تمامي نهادها و دستگاه‌هاي عمومي، دولتي و مردمي بخاطر خدمتگزاري به زائران حسيني ابراز اميدواري كرد عشق مردم نسبت به اهل بيت(ع) پايدار بوده و همواره بتوان از سرمايه‌هاي معنوي بزرگي كه از خاندان رسالت نشئت گرفته بهره‌مند گرديد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار