کد خبر: 880685
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه امروز بي‌ترديد فعالان عرصه رسانه‌هاي ديجيتال طلايه‌داران و خط نگهدار جبهه فرهنگ و انسانيت هستند، گفت: در حوزه دانش ديجيتال، فضاي سايبري جهان سومي را خلق كرده است. 
سيد عباس صالحي در مراسم آغاز به كار يازدهمين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال، رسانه‌هاي ديجيتال را به عنوان يك اتفاق در زندگي جديد برشمرد و گفت: هر نوع نگرشي در اين زمينه مواجهه ما را با اين اتفاق متفاوت مي‌كند. صالحي با بيان اينكه نمي‌توان اين اتفاق را فقط در قالب يك فناوري تازه ديد، اظهار داشت: اتفاقي كه در فضاي سايبري پديد آمده، آغاز خلق يك انسان و جهان تازه و جديد است. 
وي همچنين به بخشي از فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص فضاي سايبري اشاره كرد و افزود: به تعبير رهبر فرزانه انقلاب اسلامي فضاي اجتماعي يك فضاي رو به رشد غير قابل توقف است كه آخر ندارد و هرچه نگاه مي‌كني اين موضوع يك اول بلاآخر است. صالحي همچنين بيان داشت: در چنين شرايطي بايد گفت كه جهان و انسان تازه‌اي آغاز و متولد شده است و اكنون در جهان و ايران شاهد مهاجرت فرهنگي هستيم كه اين امر در سطح خرده‌فرهنگ‌ها و حتي كلان فرهنگ‌ها نيست، بلكه مي‌توان آن را در سطح ابر‌فرهنگ‌ها و زيست‌بوم‌هاي فرهنگي جاي داد. 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: زماني كه از شبكه‌هاي اجتماعي سخن مي‌گوييم، به اين معنا است كه در حال ايجاد هويت‌هاي جمعي اجتماعي و تازه و نيز خلق فرديت‌هاي تازه‌اي هستيم. صالحي در پايان فعالان فضاي مجازي را طلايه‌داران و پيشقراول خط مقدم جبهه فرهنگ و انسانيت عنوان و خاطرنشان كرد: اميد است برگزاري نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال براي مسئولان عرصه فرهنگ و فعالان در اين حوزه شرايط جديدي را ايجاد كند تا فرصت‌هاي اين حوزه را بيش از پيش دريابند. آيين افتتاحيه يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال با حضور سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و سيدمرتضي موسويان رئيس مركز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مصلاي امام خميني (ره) تهران برگزار شد. 
يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال با هدف آشنايي هر چه بيشتر فعالان حوزه ديجيتال و شركت‌هاي فعال با آخرين تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال از تاريخ 20 الي 26 آبان در مصلاي امام 
خميني (ره) تهران برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار