کد خبر: 880680
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرد فريبكار كه با وعده كمك به نيازمندان زنان را فريب داده و طلاهايشان را سرقت و پولش را در ساخت و ساز هزينه مي‌كرد، مي‌گويد كه شيوه آموزش را از دوست زنداني‌اش فرا گرفته است.
مرد فريبكار كه با وعده كمك به نيازمندان زنان را فريب داده و طلاهايشان را سرقت و پولش را در ساخت و ساز هزينه مي‌كرد، مي‌گويد كه شيوه آموزش را از دوست زنداني‌اش فرا گرفته است. متهم 42 ساله كه غلامرضا نام دارد 25 مرداد‌ماه با طرح شكايت‌هاي زنان تحت تعقيب پليس تهران قرار گرفت و 16 آبان ماه بازداشت شد و به جرائمش اعتراف كرد. 

به گزارش خبرنگار ما، ظهر روز 25 مردادماه زن ميانسالي وارد كلانتري 134 شهرك قدس شد و عليه مرد فريبكار اعلام جرم كرد. او گفت: در حال عبور از محل بودم كه ناگهان يك خودروي پژو206 سفيدرنگ توقف كرد. راننده‌اش كه مردي حدوداً 40‌ساله بود خودش را فردي نيكوكار معرفي كرد و گفت به تازگي حاجت‌روا شده و قصد دارد به افراد نيازمند كمك كند. او از من خواست اگر فردي نيازمند را مي‌شناسم به او معرفي كنم تا بتواند به وي كمك كند. وقتي به او جواب مثبت دادم و گفتم كه در همسايگي‌مان فردي نيازمند زندگي مي‌كند بسته‌اي اسكناس به من نشان داد. او بسته اسكناس كه گفت 3ميليون تومان است را داخل نايلون مشكي‌رنگ انداخت. در حال تشكر كردن بودم كه گفت مي‌خواهد براي همسرش طلا بخرد و از من براي راهنمايي كمك خواست. او با ديدن طلاهايي كه همراهم بود خواست كه براي لحظه‌اي طلاهايم را در اختيارش بگذارم كه قبول كردم.

بعد از بررسي، طلاها را داخل كيسه گذاشت، در كيسه را محكم گره زد و آن را به دستم داد و خواست كه حتماً پول را به دست فردي نيازمند برسانم. بعد خواست كه هنگام نماز او را دعا كنم و سپس از محل دور شد. بعد از دور شدن ماشين او بود كه در نايلون را باز كردم تا پول و طلا را بردارم، اما ته نايلون سوراخ بود و از پول و طلا هم خبري نبود. داخل نايلون هم چند لباس كهنه بود كه آن را بسته بندي كرده بودند. 

وقتي پرونده به دستور قاضي براي تحقيق به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران فرستاده و معلوم شد كه شكايت‌هاي مشابهي در مناطق غرب و شمال غرب تهران به ويژه در محدوده شهرك قدس و پونك به پليس گزارش شده است. كارآگاهان در بررسي شكايت‌ها متوجه شدند كه مردي با معرفي خودش به عنوان فردي نيكوكار زنان را به همان شيوه فريب داده و طلايشان را سرقت كرده است. مشخصاتي كه شاكيان از متهم در اختيار پليس گذاشتند هم حكايت از اين داشت كه متهم همان مجرم تحت تعقيب است. 

در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان در بررسي‌هاي ميداني و بررسي دوربين‌هاي مداربسته موفق شدند پلاك خودروي متهم را شناسايي كنند. وقتي معلوم شد كه مالك خودرو زني ساكن سمنان است كارآگاهان با گرفتن نيابت قضايي راهي آن شهر شدند. زن 25 ساله گفت كه خودرو‌اش مدتي در اختيار مردي 42 ساله به نام غلامرضا بود. او گفت: وقتي با غلامرضا آشنا شدم به من وعده ازدواج داد و خواست براي آشنايي بيشتر براي مدتي ماشينم را در اختيار داشته باشد كه قبول كردم. او چند روز قبل ماشينم را تحويل داد و به دنبال كارش رفت.  بعد از شناسايي غلامرضا كارآگاهان در بررسي دوربين‌هاي مداربسته خودروي پژو 405 سفيدرنگ ديگري را كه مالك آن هم زني جوان بود را شناسايي كردند. وقتي كارآگاهان راهي خانه آن زن در شهر ري شدند، او گفت: غلامرضا شوهر سابقم بود كه به تازگي از او طلاق گرفتم و از او خبر ندارم. كارآگاهان سرانجام مخفيگاه غلامرضا. م را در ميدان چهارباغ منطقه جنت‌آباد شناسايي و ساعت7 صبح روز 16 آبان او را همراه همسرش كه همان مالك خودروي پژو 405 سفيدرنگ بود، بازداشت كردند. 

غلامرضا وقتي مورد تحقيق قرار گرفت به سرقت‌هاي سريالي طلا از زنان در نقاط مختلف تهران اعتراف كرد. او گفت: با امانت گرفتن خودرو از دوستان و آشنايان به سراغ زنان مي‌رفتم و با معرفي خودم به عنوان فردي نيكوكار آنها را فريب داده و طلايشان را سرقت مي‌كردم. من در كار ساخت و ساز ساختمان در شهرستان فعاليت  مي‌كنم. مدتي قبل يكي از دوستانم كه به اين شيوه زنان را فريب داده بود و طلايشان را سرقت مي‌كرد به زندان افتاد. او وقتي از زندان آزاد شد شيوه‌اش را به من آموزش داد. من هم ابتدا به صورت تفريحي شروع به سرقت كردم تا اينكه عادت كردم. بعد از آن پول طلاها را در كار ساخت و ساز هزينه مي‌كردم تا اينكه بازداشت شدم. 
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از متهم در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در جنت آباد شمالي‌– خيابان كبيري طامه در جريان است و افرادي كه به اين شيوه در دام متهم گرفتار شده‌اند، مي‌توانند به اين پايگاه مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار