کد خبر: 880675
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
افزايش بي‌سابقه قيمت مواد غذايي در يك سال اخير
بانك مركزي از موج كم‌سابقه گراني موادغذايي و كالاهاي اساسي در يك سال اخير خبر داد و اعلام كرد: كره، گوشت و تخم‌مرغ بيشترين افزايش قيمت را داشته‌اند. 
بر اساس آمار بانك مركزي، قيمت هر شانه دوكيلويي تخم‌مرغ در يك سال اخير 4 هزار تومان افزايش پيدا كرده و از كيلويي ۹ هزار تومان در آبان سال ۹۵ به بيش از ۱۳ هزار تومان در آبان امسال رسيده است. 
كره پاستوريزه نيز در اين مدت ۱۱هزار تومان (۴۶درصد) گران شده و از هر كيلو ۲۴هزار تومان به ۳۵هزار تومان رسيده است. بر اساس آمار بانك مركزي، قيمت انواع ميوه‌ نيز در يك سال اخير به شدت افزايش پيدا كرده، به طوري كه سيب قرمز از آبان سال گذشته تا آبان امسال هر كيلو ۹۰۰ تومان گران شده است. 
گراني پرتقال در اين مدت هر كيلو هزار و 880 تومان (معادل ۴۲درصد) بوده و از 4 هزار و 480 تومان به 6 هزار و 360 تومان رسيده است. 
نارنگي نيز در يك سال اخير هر كيلو هزار و 420 تومان (۳۶درصد)، ليموشيرين هزار و 120 تومان (۲۷درصد)، انار 2هزار تومان (۴۰درصد)، انگور هزار و 825 تومان (۳۵درصد) و كيوي هر كيلو 2هزار و 450 تومان (۵۴درصد) گران شده است. براساس گزارش بانك مركزي، در يك سال اخير هر كيلو گوشت گوسفندي از 39هزار و 700 تومان در آبان ۹۵ به 46هزار و 500 تومان در آبان ۹۶ رسيده كه رشد 6هزار و 800 توماني نشان مي‌دهد. گوشت گوساله نيز در اين مدت 5هزار تومان گران شده است. مطابق اين گزارش هر كيلو چاي هم در يك سال اخير 4هزار و 50 تومان گران شده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار