کد خبر: 880668
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
باخت به سوئد و کابوس حذف ايتاليا از جام جهاني
پيروزي يک بر صفر سوئد برابر ايتاليا، باز هم فاصله لاجوردي‌پوشان از جام جهاني روسيه را زيادتر کرد.
شيوا نوروزي

پيروزي يک بر صفر سوئد برابر ايتاليا، باز هم فاصله لاجوردي‌پوشان از جام جهاني روسيه را زيادتر کرد. در ادامه رقابت‌هاي پلي‌آف جام جهاني 2018 جمعه شب ديدار حساسي در قاره اروپا برگزار شد که زردپوشان سوئد با غلبه بر تيم ملي ايتاليا در يک قدمي صعود به اين رقابت‌ها قرار گرفتند. در دو بازي ديگر نيز هندوراس در خانه مقابل استراليا و نيوزلند برابر پرو با تساوي بدون گل متوقف شدند. سنگال نيز 2 بر صفر آفريقاي جنوبي را از پيش‌رو برداشت و جشن صعود به جام جهاني به راه انداخت. 
   
کارگروهي 
سوئدي‌ها که خود را در آستانه گرفتن جواز جام جهاني مي‌بينند حالا اميدوارند در بازي برگشت نيز دست پر از ايتاليا بازگردند. اندروسن، سرمربي اين تيم غلبه بر لاجوردي‌پوشان را حق بازيکنانش مي‌داند: «تنها در ميانه مسير هستيم. بايد روي اين واقعيت تأکيد کنيم. ما در مورد شجاعت صحبت کرديم، در مورد کار گروهي، همان‌طور که در تمام طول مرحله گروهي کار کرديم. بازي به سود ما پيش رفت، اما ما شايسته‌اش بوديم. درست است، ديداري بسيار فيزيکي بود و ما نبردهاي يک در مقابل يک زيادي را برديم. داوري هم مطمئناً به سود ما نبود.» آندرياس گرانکويست، کاپيتان سوئد نيز از هم‌تيمي‌هايش خواست تا براي بازي برگشت تمرکز خود را از دست ندهند: «باور نکردني بود. همه ما از اين پيروزي غرق در خوشحالي هستيم، اما نبايد فراموش کرد که هنوز ديدار برگشت باقي مانده است و بايد نهايت تمرکز را داشته باشيم. مي‌دانيم که ديدار برگشت بسيار سخت خواهد بود. براي صعود به جام جهاني از هيچ تلاشي دريغ نمي‌کنيم.»
   
حمله به داور
عملکرد آتزوري در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني آنقدر ضعيف بوده که جاي هيچ دفاعي باقي نگذاشته است تا جايي که منتقدان بارها خواستار برکناري ونتورا شده‌اند. سرمربي ايتاليا حالا بيش از هر زمان ديگري از دست دادن جام 2018 را احساس مي‌کند. معجزه در بازي برگشت آرزوي بزرگ و شايد محالي است که ونتورا در جمع خبرنگاران به آن اشاره مي‌كند: «با توجه به بازي كه به نمايش گذاشتيم و فرصت‌هايي که روي دروازه دو تيم خلق شد، ما اصلاً مستحق شکست نبوديم. بوفون هيچ توپي را از دروازه دور نکرد و اين در حالي بود که ما چند فرصت خوب را روي دروازه آنها ايجاد كرديم. اين ديدار به پايان رسيده و اميدوارم که در ميلان جبران کنيم. در اين ديدار، داور بازي به سوئد که ميزبان بود طور ديگري نگاه مي‌کرد. اميدوارم امتيازي را که سوئد در اين ديدار داشت ما هم در ديدار برگشت به عنوان ميزبان داشته باشيم. در چنين ديدارهايي داور بايد بسيار دقيق و عادلانه قضاوت کند. نتيجه مي‌توانست به کلي متفاوت باشد. 90 دقيقه فرصت داريم که نتيجه را برگردانيم و ببينيم چه خواهد شد. بايد سرعت پاسکاري را بهبود ببخشيم، ولي اگر گل بزنيم، فضاها بازتر مي‌شود. ديدار برگشت بسيار حساس است. اميد زيادي به پيروزي در آن ديدار و صعود به جام جهاني داريم.» بازي برگشت در حالي فردا در ميلان برگزار مي‌شود که اين مربي يکي از بازيکنان اصلي‌ خود را به دليل محروميت در اختيار ندارد. وراتي با دو کارته شدن در بازي رفت ديدار حساس فردا شب را از دست داد. 
   
فقط حمايت کنيد
قهرمان جام جهاني 2006 نه‌تنها نتوانسته مستقيماً جواز جام‌جهانی 2018 را بگيرد، بلکه در پلي‌آف نيز راه به جايي نبرده است. جان لوئيجي بوفون، کاپيتان و دروازه‌بان کهنه‌کار آبي‌ها از همه هواداران اين تيم خواست تا دست از انتقاد بردارند و براي حمايت از تيم محبوب خود به ورزشگاه بيايند: «مي‌دانيم که شکست خورديم، اما هنوز 90 دقيقه ديگر فرصت داريم تا اين شرايط پيچيده را تغيير دهيم. اولين قانون ديدارهاي ملي اين است که براي خودتان تأسف نخوريد.  درگيري‌هاي شديدي در بازي بود که بعضي از آنها خيلي شديد بود و به سختي مي‌توان آنها را پذيرفت. بازي بسيار درگيرانه‌اي بود. داور به سبک انگليسي قضاوت مي‌کرد و اجازه مي‌داد تا بازي ادامه پيدا کند. اميدواريم در ديدار برگشت در مورد خطاها به اين شکل قضاوت نشود. ما براي ديدار برگشت خودمان را باور داريم، وگرنه از پيش‌باخته هستيم. در اين ديدار اتفاقات، سرنوشت بازي را رقم زدند و اکنون زمان آن نيست که با آناليز جزئيات، انرژيمان را هدر بدهيم. در سن‌سيرو بايد نمايشي ارائه بدهيم که شايسته ايتاليا باشد. تنها کاري که نبايد بکنيم اين است که پيش‌داوري داشته باشيم يا بگوييم بدشانس هستيم. ما بايد کاملاً سرمان را بالا بگيريم و استوار بمانيم. هنوز 90 دقيقه ديگر باقي مانده و مي‌خواهيم از آن بهترين بهره را ببريم. اميدوارم با جنگندگي بازي کنيم و از بازي دوشنبه لذت ببريم. انتظار دارم آنهايي که در سن‌سيرو به ورزشگاه مي‌آيند، فارغ از رنگ‌هاي باشگاهي، تنها براي غرور آتزوري پشت ما باشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار