کد خبر: 880599
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
رئیس اداره بیابان‌زدایی منابع طبیعی استان هرمزگان:
رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از هزینه چهار میلیارد تومانی این اداره برای بیان‌زدایی در استان هرمزگان خبر داد.

رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از هزینه چهار میلیارد تومانی این اداره برای بیان‌زدایی در استان هرمزگان خبر داد.

ابراهیم جعفری تختی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال 100 هزار اصله درخت در بیابان‌های هرمزگان در شهرستان‌های جاسک، سیریک، بندرخمیر و بندرلنگه کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 100 هکتار طرح بیابان‌زدایی در استان هرمزگان اجرا شد، خاطرنشان کرد: عملیات بیابان‌زدایی و کاشت درخت در مناطق بیابانی استان از آذرماه آغاز می‌شود و برای کاشت یک هزار اصله درخت در بیابان استان هرمزگان حدود چهار میلیارد تومان هزینه می‌شود.

جعفری تختیمهم‌ترین هدف کشت نهال در عرصه‌های بیابانی را کاهش گرد و غبار و ریزگردها، جلوگیری از حرکت شن‌های روان، کاهش خسارت ریزگردها و حرکت شن‌ها به منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر مشارکت مردم در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در استان هرمزگان، گفت: هرمزگان با مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتار دارای 28 کانون بحرانی فرسایش بادی و یک میلیون و 565 هکتار اراضی بیابانی است.

رئیس اداره بیابان‌زداییاداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: خشکسالی‌های پی در پی، افت شدید آب‌های زیرزمینی، پایین آمدن توان تولید اقتصادی مردم در مناطق بیابانی و نبود اعتبار جداگانه برای مشارکت مردم در طرح‌های بیابان‌‌زدایی از مهم‌ترین تنگناها در زمینه بیابان‌‌زدایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر