کد خبر: 880581
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خبرداد
معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نهاد نماز جمعه به تمام اهداف و برنامه‌های خود نرسیده است، گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‌های اصلی، افزایش سقف حضور جوانان در نماز جمعه است که با جدیت کامل در حال اجراست.

حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی  اظهار داشت: اگر بخواهیم ارزیابی از بخش‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم، قطعاً همه مسائل کامل نبوده و رضایت صد درصدی از فعالیت‌ها وجود ندارد که نهاد نماز جمعه نیز مستثنی از این امر نیست.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه به تمام اهداف و برنامه‌های خود نرسیده است، افزود: در حال حاضر یکی از برنامه‌های اصلی، افزایش سقف حضور جوانان در نماز جمعه است که با جدیت کامل در حال اجراست.

معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در خصوص افزایش حضور جوانان در نماز جمعه، برنامه‌ریزی گوناگونی صورت گرفته ولی در این راستا نیاز به حمایت و کمک وزارت علوم و آموزش و پرورش داریم.

وی با اشاره به اینکه جوانان جامعه غالباً تحت پوشش آموزش عالی و آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: اگر بخواهیم برنامه‌های نهاد نماز جمعه و بسترسازی حضور جوانان در نماز جمعه را فراهم سازیم باید نهادهای متولی امور جوانان نیز در این مسیر با ما هم پا باشند.

ابراهیمی ادامه داد: بدون کمک وزارت علوم و آموزش و پرورش نمی‌توان توفیقات زیادی در عملیات‌سازی برنامه‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه به نقش خانواده، رسانه‌ها در ایجاد حس و انگیزه برای تحریک جوانان به سمت شرکت در نماز جمعه تاکید کرد و گفت: جوانان باید بدانند که با حضور در نماز جمعه تکلیف سیاسی، عبادی و فرهنگی خود را ادا می‌کنند. 

معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دستگاه‌های اجرایی کشور را به سمت تبیین جایگاه نماز جمعه بین جوانان سوق دهیم، به موفقیت‌های زیادی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه کادر اجرایی در نماز جمعه به دو بخش تقسیم شده، بیان داشت: بخش اول خود مسؤولان اجرایی کشور هستند که می‌توانند با حضور خود در نماز جمعه به وظیفه اصلی خود نسبت به تربیت جوانان انقلابی و اسلامی عمل کنند.

ابراهیمی اذعان داشت: ما در تشکیلات و ستاد اجرایی بخش تفحص و یا بازرسی نداریم و اصلاً گزارشی مبنی بر ممانعت افراد  به نماز جمعه به خاطر نوع لباس و یا آرایش وجود نداشته و جوانان می‌توانند در شأن یک جوان مسلمان در نماز جمعه حاضر شوند.

وی افزود: در شهرهای بزرگ بازرسی بدنی در نماز جمعه وجود دارد و اصلاً نمی‌توان موضوع وضعیت لباس، آرایش و موارد از این قبیل را آسیب جدی برای برنامه جذب جوانان به نماز جمعه دانست.

این مسؤول کشوری ابراز کرد: حدالامکان سعی شده برخی محدودیت‌ها کم شود تا مردم به راحتی در این محافل شرکت کنند و به هیچ‌وجه موضوع زوم کردن روی پوشش جوانان توسط کادر اجرایی قابل قبول نبوده و نباید چنین مواردی هم مشاهده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر