کد خبر: 880575
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان
واکنش‌ها در نقد توقیف دو روزه کیهان به خاطر تیتر «شلیک موشک انصارالله به یمن؛ هدف بعدی، دوبی» همچنان ادامه دارد.
واکنش‌ها در نقد توقیف دو روزه کیهان به خاطر تیتر «شلیک موشک انصارالله به یمن؛ هدف بعدی، دوبی» همچنان ادامه دارد. کیهان روز دو‌شنبه تیتر یک و گزارش اصلی خود را به حمله موشکی از یمن به عربستان سعودی اختصاص داد و با توجه به جمله سخنگوی انصارالله که «بار‌ها تأکید کرده‌ایم که پایتخت‌های دشمنان در تیررس موشک‌های بالستیک ما قرار دارند» تیتر مذکور را انتخاب کرده بود. تفسیری که از این تیتر شد، گرا دادن کیهان برای حمله بود. این تفسیر البته خنده‌دار می‌نمود؛ چه آنکه مطلب کیهان استنباط از نقل قول یمنی‌ها بود و نه تحلیل شخصی؛ و از سویی آیا انصارالله تصمیمات نظامی اش را با خواندن کیهان می‌گیرد؟!

جالب اما گره زدن امنیت ملی به تیتر کیهان بود. داخل ایران برخی‌ها آنقدر شلوغ کردند که حتماً تذکر به کیهان، رنگ و بوی برخورد جدی‌تر و توقیف بگیرد و بعد همان‌هایی که با جمله «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان‌» سوت و کف می‌زدند، ذوق زده توقیف کیهان شدند.  برخوردی که با کیهان شد البته در ایران به نسبت خطای صورت گرفته، نظیری ندارد؛ توقیف به خاطر تیتر تهدید کشور خارجی آن هم از زبان یک کشور خارجی دیگر واقعاً تاکنون نظیری نداشته است. توقیف‌های نشریات در ایران تاکنون به دلیل زیر سؤال بردن مبانی اسلامی و مذهبی (همچون روزنامه بهار، مردم امروز، صبح امروز و...) انجام‌ می‌شد؛ اما چند سالی می‌شود رسم جدیدی دارد جا می‌افتد.

وطن امروز علیه پادشاه عربستان تیتر می‌زند، به برخی‌‌ها در داخل برمی خورد؛ خبرگزاری فارس علیه رئیس‌جمهور ترکیه می‌نویسد، برخی در داخل اذیت می‌شوند؛ کیهان تیتر از قول انصارالله علیه متحدان آل‌سعود می‌زند، می‌گویند امنیت ملی به خطر افتاده است! این روند خوبی نیست که دارد جا می‌افتد به خاطر مطلب علیه خارجی‌ها با داخلی‌ها برخورد شود.  از طرفی بار‌ها مطالبی علیه امنیت ملی در رسانه‌ها منتشر شده و برخوردی هم نشده، همچون شرق که از عوامل تنش‌زای منطقه را شلیک موشک‌های سپاه به داعش دانسته بود یا روزنامه قانون که گریه تفنگداران امریکایی پس از دستگیری توسط سپاه را به این دلیل دانسته بود که سپاه برایشان یادآور برخورد داعش با اسرایشان بوده است! حالا برخی نگران امنیت ملی شده اند؛ ولی نیروی نظامی ایستاده مقابل داعش و تأمین‌کننده امنیت کشور، یادآور داعش دانسته شد و توقیفی در کار نبود...
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
امنیت برخی از این "صف اولی ها" به مخاطره افتاده بود همان هایی که فقط وفقط وفقط بلدند نیش تا بناگوش باز کنند بلکه تصدقی از ان طرف اب بهشان برسد
بیطرف
|
United States
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
امام خمینی در نصیحت شاه فرمودند: مگر شما نوکر امریکا یا اسراییل هستید که از انتقاد بر انان عصبانی میشوید
حالا اصلاح طلبان از انتقاد نوکر نوکر کدخدا عصبانی میشوند
اکبر ضد سرقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
کیهان قربانی 70 مسافر بی خاصیت .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
جالب تر از همه نقدها در باره تیتر کیهان وبه خظر افتادن امنیت ملی" اظهار نظر اقای نوبخت ست" که با خوشحالی از توقیف کیهان صحبت کرد" که کار بسیار درستی می باشد " با امنیت کشور بازی کردن خطرناک ست " البته ایشان در زمانی دیگر در جائی دیگر " مدیران اختلاس گر صندوق توسعه ملی وصندوق بازنشستگی و مدیران با دریافتی نجومی را " به جای محکوم کردن عملکردشان " این افراد را سرمایه ملی نامید " گویا ایشان به جای اینکه در بین اعضای دولت باشد " می بایست در صف اپوزیسیون نظام قرار می گرفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
1
بابا ایوالله !!!!!!!!!!!!!!!به اونهائی که کیهان را توقیف کردند .به میمنت این فتح الفتوح که نمودیدلطفا"به صف!!
گفته باشم اااا اولندش یک جام آیینه قد نما وکلی گل از برای خویشتن خویش فراهم فرموده وانگاه گیسهای خویش رابا هرکوفتی که خواستید چرب وبرّاق نمائید ودرمقابل آینه ایکه ازقبل مهیا نموده اندی ایستاده وبه خود گلتقدیم نموده ویاخودرا گل باران کنید آخه حتما"از توقیف کیهان عین شیر کیف زده شدید وز عمل خویش خرسند ید.
شما همیشه پیش دستی وافر داشته اید که این بار قبل ازجشن شکست داعش ،جشن توقیف کیهان راگرفتید وشادمانیِ مقدم برگور بگور شدن داعشیها را کمی زودتر نواخیدید!!!!!
خیلی مبارکه بابا خیییییییلی مبارکه !!!! تابوده چنین بوده !! نمونه بارزش طرفداری امریکا از حقوق بشر است !!!!!!!!. واینهم حمایت از امنیت ملی با توقیف کیهان !گل کاشتید بابا گل کاشتید!!!با شما بود حتما فرمانده انصارالله یمن را هم به داداش سلمان اون خدا بیامرز تحوبل میدادید.یاحق !!!!
رمضانعلى محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
1
بسم الله،باسلام،حضرت على علیه السلام میفرماید:روزگارى برانسان ھا میاید که تنھااھل انصاف ضعیف میشوند(لا یضعف فیه الاالمنصف)وایضا"شنیده ایم،آخرالزمان زبان لااله الا الله گو را از پس گردن بیرون میکشند،دوروز تعطیلی را جلوى بچه بگذاری قھر میکنه،حضرت آقا حفظه الله فرمودند باب شھادت بسته نشده.گل گفتند،ھشت سال دروازه بھشت به اندازه مرزھاى ایران باز بود چابک سواران گذشتند،گذشتنى،من روسیاه جاماندم،امروز آن قریب دوھزارکیلومتر،خرد شده در سطح قریب یک میلیون وھشتصدھزار کیلومتر مربع مساحت کشور,(طبق اندازه گیرى جدید).داستان از اول خلقت تا به حال وتا آخرش یکیست،که یک قصه بیش نیست غم عشق واین عجب ،ازھرزبان که مى شنوى نامکرر است.حق وباطل،تعطیل حقیقى من ھستم که بخاطر درستکارى مورد ظلم باطل قرار نمیگیرم!وبرعکس بخاطر نادرستکاری ام مورد تشویق جبهه نفاق ھستم.والسلام،شھرک اندیشه‌.
said
|
Switzerland
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
1
روزنامه کیهان یکی از نادرترین رسانه های آزاده دنیاست.سلام و سپاس ما را به انها برسانید لطفا.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار