کد خبر: 880572
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
واکنش‌های داخلی به یاوه‌گویی‌های الجبیر علیه ایران و حزب‌الله
عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی‌ها زیاد حرف می‌زند؛ در مورد ایران و حزب‌الله زیاد‌تر. روز‌هایی هم که از یک جایی سیلی می‌خورند، این حرافی‌ها بیشتر و در ظاهر کلمات تندتر هم می‌شود.
عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی‌ها زیاد حرف می‌زند؛ در مورد ایران و حزب‌الله زیاد‌تر. روز‌هایی هم که از یک جایی سیلی می‌خورند، این حرافی‌ها بیشتر و در ظاهر کلمات تندتر هم می‌شود. حالا و پس از شلیک موشک انصارالله به ریاض، پایتخت آل‌سعود، باز هم او افتاده روی دور حرافی! موشک خورده در فرودگاه ریاض را کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان می‌داند، ایران را متجاوز مي‌داند و برای کشورش این حق را قائل شده که اقدام مقتضی انجام دهد! او می‌گوید: «این یک موشک ایرانی بود که از سوي حزب‌الله و از مناطق تحت تصرف حوثی‌ها در یمن شلیک شد. ریاض این اقدام را به منزله «عملی جنگی» می‌بیند. ایران نمی‌تواند به سمت شهرهای عربستان موشک شلیک کند و از ما توقع داشته باشد که اقدام متقابل انجام ندهیم.

این حمله موشکی با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله انجام شده و ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که اقدام متقابل مقتضی در زمان مقتضی علیه این اقدام انجام دهیم.‌» جمهوری اسلامی ایران البته اتهامات الجبیر را رد کرده و نامه رسمی به سازمان ملل نوشته و با اشاره به محاصره کامل یمن در طول بیش از دو سال گذشته، ادعای ریاض را قویاً رد کرده است. با این همه، تهدید مضحک ایران به حمله نظامی توسط وزیر خارجه آل‌سعود گرچه در مسیر همان حرافی‌های گذشته و همیشه او علیه ایران و محور مقاومت در منطقه است، اما از سوی صاحبنظران و تریبونداران ایرانی بی‌پاسخ نماند. 
او در شبکه‌های اجتماعی هم مورد تمسخر کاربران ایرانی واقع شد. رئیس‌جمهور حسن روحانی هم در سخنانی به ادعاهای الجبیر پاسخ داده که به شکل تفصیلی در صفحه 5 امروز روزنامه آمده است. 
   
عربستان چنان سیلی‌ای بخورد که نتواند بلند شود
بخش مهم تریبون خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، در مورد عربستان بود؛ بخشی در مورد دخالت‌های عربستان در لبنان، و بخشی پاسخ به حرافی‌های الجبیر. سید احمد خاتمی، خطیب جمعه این هفته تهران گفت که «این جوان ناپخته و یا بچه ناپخته در عربستان، مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند و می‌گوید که ما مقابله می‌کنیم؛ خجالت بکشید، یمن را با خاک یکسان کردید. بزرگ‌تر از شما صدام بود و با این ملت در افتاد و این ملت او را به روز سیاه نشاند، شما که عددی حساب نمی‌شوید، از این حرف‌های بچگانه دست بردارید، اگر این خیال خام را عملی کنید، چنان سیلی‌ای خواهید خورد که از جایتان ‌نتوانید بلند شوید.»
سیداحمد خاتمی ضمن تعظیم پیاده‌روی اربعین، با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که روز اربعین در تهران برگزار شد، گفت: «این جماعتی که دیروز به تهران آمدند، تربیت‌شدگان مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و اگر دشمن بخواهد کمترین آسیبی به ملت بزرگ ایران بزند، همین‌‌ها دندان‌های دشمن را در دهانش خرد می‌کنند.»

او در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تحولات اقلیم کردستان عراق اشاره کرد: «از خبرهای مسرت‌بخش هفته‌های گذشته، خنثی‌ شدن توطئه‌های اسرائیل جدید در منطقه بود، این همه‌پرسی در اقلیم کردستان توطئه‌ای بود برای اینکه اسرائیل جدید در منطقه درست کنند؛ درود بر دولت عراق که سریع کرکوک را از دست آنها گرفت، کرکوکی که پول نفتش به جای اینکه به مردم عراق برسد، به حساب شخصی واریز‌ می‌شد.»
سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه به فضل خداوند تومار گروهک جنایتکار داعش در عراق و شام پیچیده شد، اظهار داشت که «دنیا باید از نظام مقدس اسلامی و فتوای مرجعیت، الحشد‌الشعبی و دولت سوریه که این خطر را از کنار بشریت راندند و به‌خصوص از حاج قاسم سلیمانی که مسئولیت مستشاری‌اش را به خوبی ایفا کرد، تشکر کند.»

او به استعفای نخست‌وزیر لبنان هم اشاره کرد و گفت: «عربستان با کمال پررویی در امور داخلی لبنان دخالت صریح کرده است، نخست‌وزیر کشور دیگر را فرا خواند و به او گفت استعفا دهد، تحت‌الحمایگی در عرصه سیاسی ذلیلانه‌تر از این هم نیست، البته نخست‌وزیر لبنان می‌توانست نرود، اما رفت و ذلت خودش را نشان داد. آرامش در لبنان منفور دولت عربستان است که پایش در همه جنایات است. توطئه در عراق، سوریه و لبنان، یک پایش سعودی‌‌ها هستند. آفرین بر رهبر مجاهد حزب‌الله، سیدحسن نصرالله که به عنوان یک رهبر درست اوضاع را هدایت کرد و رئیس‌جمهور لبنان هم به ایشان همراه است.»
   
جنگ بزرگ‌تر را پیروز شده‌ایم
سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین الملل هم در نوشتاری کوتاه با تیتر «جنگ بزرگ‌تر را پیروز شده‌ایم» آورده است که «من فکر می‌کنم ما در شرایط جنگ روانی برای عقب‌نشینی از موقعیتی که اخیراً با تحولات عراق و سوریه و کردستان و یمن و شکل‌دهی به گروه‌های موثر مقاومت چندملیتی به‌دست آوردیم قرار داریم تا از ترس در گیر شدن در جنگ بزرگ‌تر به مصالحه و در واقع به تقدیم دستاوردهایمان تن دهیم. آنان که سخن از جنگ بزرگ‌تر می‌کنند قادر به راه‌اندازی آن نیستند و جنگی بزرگ‌تر از آنچه در پرونده سوریه روی داد و ما از آن پیروز بیرون آمدیم وجود ندارد.»
   
لبنان در مقابل تجاوز می‌ایستد
محسن رضایی با اشاره به اینکه عربستان هرگاه قصد اقدام علیه ایران را داشته، از مدتی قبل رفتاری دوستانه از خود نشان داده است، نوشته که «عربستان، امارات و اسرائیل با چراغ سبز امریکا تصمیم به برهم زدن ثبات و امنیت لبنان گرفته و شرایط جنگی اعلان کرده‌اند. ملت و دولت لبنان البته در مقابل این تجاوز خواهند ایستاد.» او در توئیتی دیگر نوشته است: «ملت و دولت لبنان سیلی سختی به متجاوزان خواهند زد.»
  
سعودی‌‌ها یادشان نرود... 
سعودی‌ها برای یک موشک که انصارالله به فرودگاه ریاض زده آشفته شده‌اند و پای ایران و سپاه پاسداران و حزب‌الله و همه را وسط کشیده‌اند. اما می‌دانند که این هیاهویشان برای هیچ است و جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد دخالت کند، اوضاع یمن و جنگ تحمیلی سعودی‌ها علیه مردم یمن، اینگونه نخواهد بود. یک موشک که برای ایران بازی است؛ باید یادشان مانده باشد سخنان رهبرمان را سال 94 در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر که در مورد عربستان فرمودند: «اگر کشور ما و ملت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان بدهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتنداری کردیم. در قضایای متعددی خویشتنداری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی‌‌ها بازتر است، توانایی‌های ما، امکانات ما از خیلی‌‌ها بیشتر است؛ می‌دانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه‌ای حریف نمی‌شوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما می‌توانیم عکس‌العمل نشان بدهیم.

اگر بنا شد عکس‌العمل نشان بدهیم، عکس‌العمل‌های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود. امتحان کردند ملت ایران را؛ در قضیه‌ جنگ هشت‌ساله، همه‌ اینها - این دوروبری‌ها - و همه قدرت‌های شرق و غرب از یک عنصر خبیث فاسد حمایت و دفاع کردند و همه‌شان سیلی خوردند؛ خود آن عنصر فاسد سیلی خورد و به تبع او همه آن کسانی که [از او] حمایت کرده بودند سیلی خوردند؛ ایران را شناخته‌اند؛ اگر نشناخته‌اند، بشناسند... .  ما انسان‌ها را - اعم از مسلمان و غیرمسلمان- دارای حقوق می‌دانیم؛ دارای حق می‌دانیم و به آن حق دست‌درازی نمی‌کنیم. اما اگر کسی بخواهد به حق ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران دست‌درازی کند، می‌دانیم با او چه‌جوری رفتار کنیم؛ محکم برخورد می‌کنیم. بحمدالله توانایی‌اش هست؛ ملت ایران، ملت مقتدری است، جمهوری اسلامی قدرت پایدار و تثبیت‌شده‌ای است و می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زوار اهل بیت ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
با سلام بنظر من باید ایران تعدادی کماندو همه فن حریف واقعی را ماه ها تربیت کند در قالب حجاج اعزامی به عربستان بفرستد تا این عادل الجبیر یهودی را دست بسته در گونی به دادگاه های ایران بیاورند.واعدام کنند واگر موشک اماده داریم هزار موشک به ریاض و امارات وبحرین.بزنیم تا شخم شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار