کد خبر: 880537
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
يونيسف: 400 هزار كودك يمني با خطر مرگ مواجه هستند / در حالي‌ كه در بسياري از كشورهاي مدعي دموكراسي و حقوق بشر در دنيا به چالش كشيدن صحبت كردن درباره هولوكاست منجر به محكوميت و زندان مي‌شود...
زهرا چيذري 

در حالي‌ كه در بسياري از كشورهاي مدعي دموكراسي و حقوق بشر در دنيا به چالش كشيدن صحبت كردن درباره هولوكاست منجر به محكوميت و زندان مي‌شود؛ ‌هولوكاستي بزرگ در خاورميانه در حال رخ دادن است، به‌گونه‌اي كه يونيسف هم درباره خطر مرگ 400 هزار كودك يمني هشدار داده است. 

چشمانشان از گرسنگي خشك شده و در كاسه‌اش مانند چراغي رو به خاموشي سوسو مي‌زند. گوشتي بر استخوانشان نيست و تنها لايه‌اي از پوست بر تن خشكيده‌شان باقي مانده است. از گرسنگي و بيماري در آغوش مادران خود بي‌تابي مي‌كنند، بي‌آنكه بدانند مادران هم از آنها گرسنه‌ترند. اين تراژدي دردناك هولناك‌ترين هولوكاست دوران معاصر در يمن است، به‌گونه‌اي كه يونيسف هم هشدار داده 400 هزار كودك يمني در حال مرگ هستند. مرگي كه به لطف سلطه رسانه‌هاي همسو با سعودي‌ها و دولت‌هاي حامي آنها در غرب سانسور و حذف مي‌شود. مادران يمني در كنار درد و رنج گرسنگي و بيماري ناگزيرند مرگ و زجر فرزندانشان را هم به نظاره بنشينند. 
   
بزرگ‌ترين هولوكاست معاصر
آدم مي‌كشد، جنايت مي‌كند و در نهايت رشوه مي‌دهد تا همه چيز بي ‌سر و صدا حل و فصل شود و نامش از فهرست رژيم‌هاي كودك‌كش سازمان ملل بيرون بيايد. سران ملل متحد هم كه مليجك دست قدرت‌هاي غربي و متحدانشان هستند. در خيمه شب بازي تهيه فهرست جنايتكاران حقوق بشري و كودك‌كش وقتي چشمشان به دلارهاي نفتي عربستان مي‌افتد دست و دلشان مي‌لزرد، آنچنان كه نام سعودي‌ها را از اين فهرست حذف مي‌كنند. هر چند امسال رويترز گزارش داده نام ائتلاف ضد يمن به رهبري عربستان در پيش‌نويس فهرست رژيم‌هاي كودك‌كش سازمان ملل قرار گرفته است، اما با سابقه رشوه‌هاي عربستان به سازمان ملل نمي‌توان به اين فهرست اميد بست. همچنانكه بودن يا نبودن نام عربستان در فهرست رژيم‌هاي كودك‌كش از رنج درد و گرسنگي و بيماري كودكان يمني نمي‌كاهد و در بي‌تفاوتي مدعيان حقوق بشر و سانسور و حذف فاجعه انساني در يمن در رسانه‌هاي غربي، پيش روي سازمان ملل و ديگر نهادهاي مدعي در خاورميانه بزنگاه پرالتهاب‌ترين حوادث تاريخ، بزرگ‌ترين هولوكاست معاصر در حال رخ دادن است. 

ششم فروردين سال 94 بود كه عربستان همراه با چند كشور ديگر با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادي، رئيس‌جمهوري مستعفي يمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين كشور كرد. 
اين وضعيت باعث قتل نزديك به 10 هزار يمني و زخمي شدن هزاران نفر ديگر و آوارگي چند ميليون نفر شده است. ساختار زيربنايي يمن از جمله مدارس و بيمارستان‌ها ويران شده و يمن در سايه محاصره با كمبود شديد مواد‌غذايي، دارو و تجهيزات پزشكي و قحطي و شيوع بيماري‌هاي واگير‌دار روبه‌رو شده است. 
صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل متحد هم كه در اين ميان تنها نقش صادر‌كننده بيانيه را دارد در تازه‌ترين بيانيه خود آورده است: 9 ميليون و 600 هزار كودك نياز به كمك در يمن دارند، زيرا درگيري مداوم از دو سال پيش باعث بروز گرسنگي و قحطي شده و اين كشور را در يكي از بدترين فجايع انساني فرو برده است. 
يونيسف افزود: اين جنگ باعث بروز سوء‌تغذيه شديد و گسترده در بين كودكان يمني شده است. در بيانيه يونيسف آمده است: منابع آب‌هاي آلوده و عدم تصفيه آب‌هاي جاري و انباشت زباله تخليه نشده باعث شيوع بيماري وبا در يمن شده است، به‌گونه‌اي كه فقط در طول يك ماه 323 نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
در بخش ديگري از اين بيانيه نيز آمده است كه جنگ‌ها و ناآرامي‌ها در خاورميانه و شمال آفريقا جان 24‌ميليون كودك را با خطر مرگ روبه‌رو كرده است. 
صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) اعلام كرده است: بيش از 400 هزار كودك يمني به خاطر سوء‌تغذيه شديد با خطر مرگ مواجه هستند. 
   
بزرگ‌ترين قحطي دهه‌هاي اخير جهان
آنتوني ليك، مدير اجرايي يونيسف با اشاره به اقدام عربستان‌سعودي و هم‌پيمانانش در بستن همه بنادر و فرودگاه‌هاي يمن هشدار داده كه اين اقدام سعودي شرايط انساني را در يمن بيش از پيش بحراني خواهد كرد. 
مدير اجرايي يونيسف تأكيد كرد: كودكان مسئول درگيری‌ها و خشونت‌هايي كه بزرگ‌ترها مرتكب آن شدند، نيستند بلكه نخستين قربانيان آن هستند. 
در همين حال مارك لوكاك، معاون دبيركل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه از همه طرف‌هاي درگير در يمن خواست تا زمينه را براي ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه به مردم نيازمند يمن فراهم كنند. 
از سوي ديگر استفان دوجاريك، سخنگوي دبيركل سازمان ملل متحد با ابراز نگراني شديد از پنجمين روز انسداد كامل گذرگاه‌هاي يمن به دست ائتلاف سعودي گفت: اين كشور در معرض بزرگ‌ترين قحطي دهه‌هاي اخير جهان قرار دارد. 

در يمن اقدامات ائتلاف به رهبري عربستان مشخصاً منجر به كشتار كودكان شد  و در سال ۲۰۱۶ ميلادي ۶۸۳ كودك يمني در نتيجه حملات ائتلاف كشته شدند و در همين سال ۳۸ مورد حمله به مدرسه‌ها و بيمارستان‌ها از سوي ائتلاف سعودي گزارش شده است. 
با تمام اينها از يك طرف كارشناسان و بازرسان مؤسسات تخصصي سازمان ملل اعلام كرده‌اند كه عربستان در يمن مرتكب جنايت شده است و از طرف ديگر پول‌هاي هنگفت ناشي از فروش نفت عربستان از طريق سيستم سياسي رژيم آل‌سعود به سازمان‌هاي بين‌المللي تزريق مي‌شود. 

مطابق گزارش يك‌ماه پيش رويترز در پيش‌‌نويس محرمانه فهرست سياه سازمان ملل‌ در خصوص رژيم‌هاي كودك‌كش نام ائتلاف ضد‌يمن به رهبري عربستان به دليل كشتار كودكان يمني گنجانده شده است. البته در سال گذشته نيز نام عربستان در اين فهرست قرار گرفته بود، اما فشارهاي رياض بر بان كي مون، دبير‌كل سابق سازمان ملل، موجب خروج نام عربستان سعودي از فهرست رژيم هاي كودك‌كش شد؛ اتفاقي كه احتمالاً امسال هم تكرار شود. اگرچه چنين فهرست‌هايي هيچ كمكي به كودكان بي‌گناه يمني نخواهد كرد. 
غیر قابل انتشار: ۲۳۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
خاک ... مدعیان اصلاحات که حاضر نیستند همین گزارش یونیسف را: "400 هزار كودك يمني با خطر مرگ مواجه هستند" را تیتر اول روزنامه های خود کنند. انوقت برای "مراسم شیرخوارگان علی اصغر"با کمال وقاحت تیتر می زنند رواج خشونت !! تازه امنیت ملی هم به خطر نمی افتد! امان از برخی صف اولی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
تمام خونخواران مستقیم و غیر مستقیم و جهان مدعی در یمن مقصر فاجعه انسانی هستند لعنت بر سیاست لعنت بر طرف کشی جعلی و سیاسی دینی. هر کس کودکان زجر کشیده یمن را ببیند میداند چه میگویم.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
هر روز بیشتر ازدیروز " چشم مردم جهان بر دروغگویان دنیای استکبار " باز تر می شود " که چگونه این سیاستمداران دروغگوی غربی به سردمداری امریکا همراه صیهونیست ها " بر طبل توخالی حقوق بشر " بر مردم دنیا کوبیدند " تا بهتر به توانند بر اهداف شوم شان " که همان جیب بری و دزدیدن ثروت کشورهای دیگر " نه برای مردمان کشورشان " بلکه برای جیب گل وگشادخودشان باشد " تا قدرت بیشتر " همراه با چاپیدن بیشتر برای شان به ارمغان بیاورد " حقوق بشر انان نسل کشی درکودکان در کشور های یمن " غزه و فلسطین انچنان قابل دیدن ست " فقط کوردلان رشوه گیر در سازمان های بین المللی " خودرا به ندیدن و نفهمیدن " زده اند" لازم ست مردمان احمق دلخوش به دموکراسی و حقوق بشر غرب " چشمان خودرا " بیشتر باز کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار