کد خبر: 880534
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
مانی سعیدی

شب اول دور رفت مرحله پلي‌آف انتخابي جام جهاني 2018 در قاره اروپا با برتري پرگل کرواسي و پيروزي ارزشمند سوئيس در خانه رقيب به پايان رسيد.  رقابت‌هاي پلي‌آف جام جهاني در منطقه اروپا پنج‌شنبه با انجام دو بازي آغاز شد. در يکي از بازي‌هاي مهم شب اول تيم ملي کرواسي در بازي رفت و در زمين خود با نتيجه پرگل 4 بر يک مقابل يونان به برتري رسيد. مودريچ در دقيقه 13 (از روي نقطه پنالتي)، کالينيچ در دقيقه 19، پريشيچ در دقيقه 34 و کراماريچ در دقيقه 49 براي کرواسي و سوکراتيس در دقيقه 30 براي يونان گلزني كردند تا کرواسي با اين پيروزي به جام جهاني نزديک شود.  

زلاتکو داليچ، سرمربي تيم ملي کرواسي پس از اين بازي گفت که تاکتيک‌هايش نتيجه داده و به نتيجه دلخواه رسيده، اما هنوز کار تيمش براي صعود به جام جهاني تمام نشده است: «بازي فوق‌العاده‌اي داشتيم. من از بازيکنانم و از هواداراني که يار اضافه ما در زمين بازي بودند، تشکر مي‌کنم. هنوز اما چيزي تمام نشده است. اين تازه بازي رفت بود. هدف ما در اين بازي تحت فشار گذاشتن يونان از جناحين بود و اين تاکتيک‌مان هم نتيجه داد. تمرکزمان در مقطعي از بازي دچار افت شد و ما يک گل دريافت کرديم، اما من واقعاً نمي‌توانم از تيمم شکايتي داشته باشم.» در همين حال ميشل اسکيبه، سرمربي تيم ملي يونان هم گفت: «وقتي شما به حريف‌تان کمک مي‌کنيد که گل اول و آخر بازي را بزند، ديگر رقابت کردن خيلي سخت مي‌شود. بدون شک ما از عملکردمان و نتيجه‌اي که براي بازي رقم خورد، ناراضي هستيم. ما در بازي برگشت عملکرد بهتري ارائه خواهيم کرد.»  

در ديگر بازي، سوئيس در زمين ايرلند شمالي به برتري ارزشمند يک بر صفر رسيد و نيمي از راه صعود را پيمود. رودريگس در دقيقه 57 از روي نقطه پنالتي تنها گل سوئيس را به ثمر رساند. مايکل اونيل، سرمربي تيم ملي ايرلند شمالي باخت خانگي تيمش برابر سوئيس در پلي‌آف جام جهاني ۲۰۱۸ را گردن داور انداخت: «تصميم داور باور نکردني بود. من اول فکر کردم که او ابتدا براي اعلام خطا يا آفسايد سوت زده است، اما پنالتي اعلام کردن آن صحنه در شرايطي که هيچ يک از بازيکنان حريف هم اعتراضي نکردند، واقعاً گيج‌کننده بود. در چنان مقطع تعيين‌کننده‌اي از بازي ما واقعاً با تصميم او ضربه خورديم. ما هنوز شانس داريم و مي‌توانيم اين باخت را جبران کنيم. اميدوارم بازي برگشت را داوري سوت بزند که تصميماتش به نفع ما باشد!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار