کد خبر: 880527
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
مجوز حرفه‌اي باشگاه‌هاي ايران صادر مي‌شود؟
تكليف نماينده‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا همچنان نامشخص است، آن‌هم در حالي كه چهارشنبه صبح ‌جلسه بدوي صدور مجوز حرفه‌اي باشگاه‌ها در محل فدراسيون برگزار شد.
دنیا حیدری

تكليف نماينده‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا همچنان نامشخص است، آن‌هم در حالي كه چهارشنبه صبح ‌جلسه بدوي صدور مجوز حرفه‌اي باشگاه‌ها در محل فدراسيون برگزار شد. 
پنج ساعت بحث، گفت‌وگو و بررسي به جايي نرسيد تا همه چيز به امروز (شنبه) موكول شود. روزي كه براي تيم‌هاي باشگاهي ايران روز سرنوشت است. البته از گفت و شنودهايي كه چهارشنبه انجام شده بود، حدس‌هايي مي‌توان زد. اينكه شرايط تراكتورسازان بهتر از ديگر تيم‌هاست، آن هم درست برخلاف نفتي‌هاي تهران كه اندك شانسي هم نمي‌توان براي آنها در نظر گرفت و البته سرخابي‌هاي پايتخت كه گفته مي‌شود شرايط بسيار سختي براي گرفتن مجوز دارند! چراکه بررسي مدارک آنها نشان از آن دارد كه نمي‌توانند مجوز حرفه‌اي را کسب کنند و به‌نوعي روي لبه تيغ قرار گرفته‌اند، مگر آنكه طي اين چند روز، ‌اتفاق خاص براي آنها رخ داده باشد!
   
بررسي‌ها تمام نشده
سهيل مهدي، دبير کميته صدور مجوز حرفه‌اي فدراسيون فوتبال علت عدم تصميم‌گيري در خصوص نماينده‌هاي ايران در جلسه روز چهارشنبه را ذيق‌وقت و دانلود نشدن مدارك خواند: «ايميلي از سوي رئيس کميته صدور مجوز AFC دريافت کرديم که خواستار بررسي جدي مدارک تيم‌ها شده بود. البته رسيدگي نهايي در  AFC انجام مي‌گيرد، اما وظيفه داريم بهترين نمايندگانمان را معرفي کنيم. پنج الزام اصلي داريم. موارد حقوقي، مالي، ورزشي، پرسنلي و استاديوم را بايد مورد بررسي قرار دهيم که ورزشي و استاديوم را بررسي کرديم، اما نرسيديم مسائل حقوقي و مالي را كه از اهميت بالاتري برخوردار بودند، بررسي کنيم و وقت کم آورديم. فدراسيون كاملاً بي‌طرف است، اما چون هنوز بررسي‌ها تمام نشده باشگاه‌ها حق دارند که درباره آنها صحبت نكنند.»
   
ادعاهاي ضد و نقيض
در حالي كه گفته مي‌شود مدارك باشگاه‌ها به خصوص مدارك مالي آنها هنوز بررسي نشده، گرشاسبي عضو هيئت مديره پرسپوليس ادعا مي‌كند كه فدراسيون كامل بودن مدارك اين تيم را تأييد كرده است: «با تلاش شبانه‌روزي باشگاه مداركي كه لازم بود، تهيه شد و در اختيار فدراسيون قرار گرفت. خوشبختانه از نظر فدراسيون اين مدارک کامل بود. البته بايد از طلبكاران پرسپوليس هم تشكر كنيم كه وصول مطالبات خود را به آينده و زماني كه باشگاه در شرايط مالي مطلوب‌تري قرار بگيرد، موكول كردند تا به حضور پرسپوليس در ليگ قهرمانان كمك و دل هواداران را شاد كنند.» البته پيشتر نيز استقلال ادعايي مبني بر حل تمام پرونده‌هاي متعلق به 15، 20 سال قبل را مطرح كرده بود كه براتي، ديگر عضو كميته بدوي صدور مجوز حرفه‌اي در واكنش به آن گفته بود از چنين موضوعي خبر ندارد و در آخرين جلسه برگزار شده نيز سندي مبني بر حل اين مشکلات ارائه نشده بود. براتي اين حرف‌ها را قبل از جلسه چهارشنبه زده و همان زمان هم گفته بود كه بعيد است نفتي‌ها بتوانند در اين مسابقات شركت كنند، چون هيچ اقدامي براي حل مشكلات خود انجام نداده‌اند، ‌اما تراكتور پيشرفت چشمگيري داشته و پرسپوليس هم رضايت طلبكاران زيادي را جلب كرده، اما باز هم همه چيز به جلسه‌هاي بعدي و بررسي ادامه مدارك برمي‌گردد. جلسه‌اي كه چهارشنبه به نتيجه‌اي كه بايد نرسيد و كش‌دار شد! اما يك روز بعد از آخرين جلسه بررسي مدارك تيم‌ها، ‌سلطاني‌فر، وزير ورزش از رتق و فتق امور خبر مي‌دهد: «با پيگيري‌هاي شبانه‌روزي، فشرده و مستمر هيئت مديره و مديران عامل دو باشگاه، مسئولان فدراسيون و وزارت ورزش طي سه، چهار هفته در نهايت موفق شديم بدهي‌هاي‌ اين دو باشگاه را تعيين تکليف کنيم که بخشي از آن پرداخت شد و براي بخشي هم قسط‌بندي صورت گرفت.» ادعايي كه البته نتيجه‌اش در جلسه امروز مشخص مي‌شود!
  
پرداخت بدهي‌ها واقعيت است يا... 
وزير ورزش در حالي از پرداخت بدهي‌ها و قسط‌بندي آنها مي‌گويد كه مجيد غلام‌نژاد، بازيکن اسبق استقلال در واكنش به اين مسئله عنوان مي‌كند كه چطور مشكل حل شده وقتي جلسه‌اي با من نداشته‌اند: «توفيقي به نمايندگي از باشگاه به من زنگ زد و تهديدآميز گفت كه اگر استقلال از آسيا حذف شود، شايد ديگر پول شما پرداخت نشود. با وجود اين قرار شد به نحوي به توافق برسيم تا اين مشکل به‌زودي حل شود. حتي گفتم به باشگاه مي‌آيم، اما ديگر هيچ تماسي نگرفتند و هنوز مشخص نيست که تکليف بدهي من از باشگاه استقلال به كجا مي‌رسد.» 
   
احتمالي با عواقب جدي!
البته اين تنها بازيكنان طلبكار نيستند كه به اتفاقات و صحبت‌هاي چند روز اخير مسئولان واكنش نشان داده‌اند، چراكه در اين بين مي‌توان عكس‌العمل مربياني چون دايي و قلعه‌نويي را هم ديد. علي دايي با انتقاد از فدارسيون و وزارت در خصوص نحوه برخورد با اين ماجرا از مسئولان مي‌خواهد حق را مبناي عمل خود قرار دهند نه مصلحت‌ها و سفارشات را. دايي مي‌گويد: «همه خوشحال مي‌شويم مشکلات مالي باشگاه‌ها حل شود و هيچ باشگاهي محروم نشود، اما برخلاف چيزهايي كه مي‌شنويم، چنين چيزي صحت ندارد و بعضي دستگاه‌هاي ذي‌ربط که نمي‌شود به آنها اداره هم گفت با سوءاستفاده از موقعيت‌شان به ضرر طلبکاران به ناحق دستوراتي دادند که دوباره اين مسائل را ماستمالي کنند. مثلاً كسي به من زنگ نزده تا راجع به طلبم حرف بزند و با وجود آنكه رأي قطعي از کميته استيناف دارم، تقاضاي تجديدنظرخواهي مثلاً ويژه کرده‌اند! متأسفانه داريم سر خودمان كلاه مي‌گذاريم. اگر فدراسيون با اين مسئله مماشات کند و برخلاف واقع، اسناد يک باشگاه را تأييد و حق طلبکاران را ضايع کند، علاوه بر اينکه مراجع راستي‌آزمايي و حقيقت‌ياب که در AFC هستند، اين مسائل را خلاف واقع تشخيص مي‌دهند، گزارش‌ها نيز زير سؤال مي‌رود كه در اين صورت آبروي فدراسيون فوتبال هم مخدوش مي‌شود!» قلعه‌نويي هم كه در صورت حذف نفت، تيمش (ذوب‌آهن) راهي ليگ قهرمانان مي‌شود در واكنش به سندسازي احتمالي مسئولان عنوان مي‌كند: «ما سال‌هاي سال است که هم به مردم و هم به  AFC دروغ گفته‌ايم. دين ما کامل‌ترين و قشنگ‌ترين دين دنياست. چرا مديران ما به مردم و  AFC دروغ مي‌گويند که وجهه بين‌المللي ما به هم بريزد! آنها همين حالا هم در حال دروغ گفتن هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار