کد خبر: 880525
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
در شرايطي كه حوزه واردات موتور‌سيكلت در ايران بسيار يله و رها است و موتور‌سيكلت‌هايي در ايران به فروش می‌رسند كه هيچ قطعات و پشتيباني تعميراتي براي آن وجود خارجي ندارد. رئيس سازمان ملي استاندارد با اشاره به وضعيت استاندارد موتورسيكلت‌هاي موجود گفت: يك موتورسيكلت كاربراتوري چهار برابر يك خودرو ايجاد آلودگي مي‌كند، حال رئيس سازمان استاندارد بايد پاسخ دهد كه اينگونه موتورها چگونه وارد ايران مي‌شوند؟
  اگر سري به بازار موتور‌سيكلت زده باشيد، مي‌بينيد كه برخي از موتورسيكلت‌ها گويا يك‌بار مصرف هستند، زيرا در يك دوره تعدادي از اينگونه موتور‌سيكلت‌ها وارد ايران شده است و ديگر پشتيباني از اينها صورت نمی‌گيرد، بدين ترتيب مشخص است كه علاوه بر حوزه واردات خودرو، واردات موتور‌سيكلت نيز دچار مشكل است. حال بايد پرسید سازمان‌هاي دولتي كه سالانه از بيت‌المال ميلياردها تومان بودجه مي‌گيرند در جريان واردات اينگونه موتور‌ها كه عموماً هم غير‌استانداردند‌، هستند يا خير؟
در شرايطي كه بازار موتور‌سيكلت ايران چه وارداتي و چه توليدي از نظر كيفي در نابساماني به سر مي‌برد، نيره پيروزبخت،  رئیس سازمان استاندارد در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه موتورسيكلت‌ها بايد با استانداردهاي روز اروپا توليد شوند، اظهار كرد: مبناي استاندارد ما، استاندارد روز اروپاست كه در آن همه موتورسيكلت‌ها بايد انژكتوري باشند؛ يعني آنچه در مصوبه رياست جمهوري نيز به آن اشاره شده است.  رئيس سازمان ملي استاندارد با تأكيد بر اينكه با توليد موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري مخالف است، بيان كرد: سازمان ملي استاندارد اجازه تأييد نو به موتورهاي كاربراتوري را نمي‌دهد و همراستا با دولت با آنها برخورد خواهد كرد. 
به گزارش ايسنا، در كميته آلايندگي به دستور رئيس‌جمهوري فرصتي تعيين شده كه موتورسيكلت‌ها تا سال آينده از كاربراتوري به انژكتوري تبديل شوند. در اين ميان سازمان ملي استاندارد نيز به دنبال اين است كه استانداردهاي موجود در مورد موتورسيكلت‌ها ارتقا يابد و در اين راستا مانند خودرو تأييد نو داشته باشند؛ در مورد موتورسيكلت‌ها دو مسئله وجود دارد كه يكي از آنها آلايندگي و ديگري ايمني است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار