کد خبر: 880524
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
همزمان با تهديدهاي امريكا عليه ايران، اروپايي‌ها دوباره خريد نفت از ايران را كاهش دادند. 
به گزارش فارس همزمان با افزايش قيمت نفت در روزهاي اخير برخي از مراكز بين‌المللي انرژي اعلام كردند، بالاترين ميزان واردات نفت آسيا از ايران در شش ماه اخير در ماه سپتامبر ثبت شد. 
واردات نفت چهار مشتري عمده آسيايي ايران كه شامل چين، هند، كره‌جنوبي و ژاپن مي‌شوند در ماه سپتامبر (شهريور - مهر) با 1/5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به يك ميليون و 900 هزار بشكه در روز رسيد. 
واردات نفت چين از ايران با 60 درصد رشد سالانه به 784 هزار بشكه در روز و خريد نفت كره‌جنوبي نيز با يك چهارم افزايش سالانه به 504 هزار بشكه در روز رسيد كه بيشترين سهم را در افزايش واردات نفت از ايران داشت. 
اين افزايش واردات آسيايي‌ها از نفت ايران در حالي رخ مي‌دهد كه ظاهراً فروش نفت ايران به اروپا كاهش يافت و اروپايي‌ها همچنان قصد دارند به دليل تهديد‌هاي امريكا خريد نفت خود را از ايران به‌رغم توافقات برجام كاهش دهند. 
خبرگزاري‌هاي بين‌المللي اخيراً اعلام كرده‌اند: مجموع صادرات نفت‌ خام و ميعانات ايران در ماه اكتبر نسبت به ماه قبل از آن به ميزان حدود يك پنجم كاهش خواهد يافت و به پايين‌ترين رقم در 19 ماه گذشته خواهد رسيد. 
وقفه در توليد سومين توليد‌كننده بزرگ عضو اوپك به اين سازمان كمك خواهد كرد تا عرضه جهاني نفت خود را كاهش دهد و اين مي‌تواند موجب تقويت قيمت‌ها شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار