کد خبر: 880513
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خبرداد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: تا پایان امسال ۲۳۰میلیارد ریال کمک های فنی و اعتباری برای طرح های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص می یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: تا پایان امسال ۲۳۰میلیارد ریال کمک های فنی و اعتباری برای طرح های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص می یابد.

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت:امسال ۴۶۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی سال و همچنین کمک های فنی و اعتباری استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: از این میزان بودجه ۲۳۰میلیارد ریال تحت عنوان کمک های فنی و اعتباری در نظر گرفته شد، چراکه کمک های فنی و اعتباری در فعال کردن بخش خصوصی بسیار موثر است.

وی بیان داشت: بسیاری از فعالیت ها در روستاها با نرخ تسهیلات بالا سودآور نیست و قیمت تمام شده تولید بالا است، امیدواریم از طریق کمک های فنی و اعتباری بتوانیم نرخ سود تسهیلات را پایین بیاوریم و از تسهیلاتی که در طرح رونق تولید در نظر گرفته شده بیشتر استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این ۲۳۰میلیارد ریال بیشتر به صورت یارانه نرخ سود و کارمزد تسهیلات برای فعالیت های اقتصادی در نظر گرفته شده، این در حالی است که سال گذشته اعتباری برای پروژه های اقتصاد مقاومتی نداشتیم.

یادگاری در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: امسال از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور بسته های حمایتی از ایجاد اشتغال ابلاغ شده که در این رابطه ستاد بیشتر وظیفه نظارتی، پیگیری، ارزیابی و پایش را دارد و اجرای آن برعهده دستگاه ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: بسته رونق تولید و اشتغال بسته ای است که برای وزارتخانه ها تکالیفی را مشخص کرده، که بیشتر جنبه زیرساختی دارد و اقدام دیگر بسته اشتغال فراگیر است که تمام فعالیت اشتغالزایی استان در قالب این بسته شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طرح تکاپو(شناخت رسته های شغلی فعال)، طرح کارورزی در محیط کار، طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و... ازجمله برنامه های حمایتی به منظور ایجاد اشتغال در استان مرکزی، هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار