کد خبر: 880509
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
روحاني در تماس تلفني با ميشل عون:
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در تماس تلفني با رئيس‌جمهور لبنان، روابط تهران و بيروت را روابط بسيار دوستانه و رو به توسعه خواند و اطمينان داد جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار ملت لبنان خواهد بود و از هيچ كمكي در جهت تقويت ثبات و استقرار در اين كشور دريغ نخواهد كرد. 
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست‌جمهوري، دكتر حسن روحاني سه‌شنبه شب در اين گفت‌وگوي تلفني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار حفظ صلح‌و‌ثبات در كشورهاي منطقه و از جمله لبنان است. رئيس‌جمهور با بيان اينكه ملت لبنان اعم از گروه‌هاي سياسي و نمايندگان مذاهب و طوايف پيوسته با وحدت و همدلي خود موفق شده‌اند از مشكلات بزرگ عبور كنند، گفت: بي‌ترديد امروز نيز ملت بزرگ لبنان با درايت قادر خواهند بود از اين فتنه جديد به خوبي عبور كنند و اجازه نخواهند داد لبنان به ميداني براي نزاع قدرت‌هاي بيرون از اين كشور و فرصتي براي حضور مجدد تروريست‌ها تبديل شود. 
دكتر روحاني با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور لبنان مبني بر آرامش و ثبات در لبنان و هوشياري مردم در قبال موضوعات ايجاد شده، گفت: بي‌ترديد با مديريت، درايت و تجربيات ارزشمند شما و هوشياري ملت و ارتش لبنان، به خوبي ثبات در آن كشور حفظ خواهد شد. رئيس‌جمهور لبنان نيز در اين تماس تلفني، خواهان گسترش و تعميق بيش از پيش روابط تهران - بيروت در حوزه‌هاي مورد علاقه دو كشور شد. ميشل عون همچنين به تحولات اخير كشورش و استعفاي سعد حريري نخست‌وزير اشاره كرد و گفت: وضعيت كنوني هر چند دشوار است اما آرامش و ثبات در لبنان برقرار است و مردم نسبت به اين تحولات كاملاً هوشيارند. وي اظهار داشت: در مجموع به‌رغم برخي صداهاي بسيار ضعيف كه مي‌خواهند در لبنان فتنه ايجاد كنند، لبنان و لبناني‌ها در آرامش به فعاليت خود ادامه مي‌دهند. رئيس‌جمهور لبنان همچنين ابراز اميدواري كرد كه در فرصتي مناسب از تهران ديدار رسمي داشته باشد.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار