کد خبر: 880505
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
دکتر عبد‌الله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت:
بیرون کشیدن حریری از لبنان و متعاقب آن منع شدن اتباع کشورهای عربی همسو با سعودی از سفر به لبنان، مشابه خروج منصور هادی از یمن است.
آیا مدل یمن برای لبنان متصور است؟بیرون کشیدن حریری از لبنان و متعاقب آن منع شدن اتباع کشورهای عربی همسو با سعودی از سفر به لبنان، مشابه خروج منصور هادی از یمن است. شاید سعودی ها در تلاشند در نبود دولت در لبنان، شرایط حرج ومرج گونه ای را تصویر کنند و عین یمن به بهانه درخواست دولت در تبعید، به حزب‌الله لبنان  حمله کنند. حمله  احتمالی عرب‌ها به حزب‌الله   محقق نخواهد شد مگر اینکه با درخواست دولت لبنان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه عرب باشد.این که حریری جان خود را در امان ندانست می تواند زمینه درخواست مداخله باشد تا مشروعیت به ظاهر بین المللی  هم برای آن دست  و پا کنند.در حمله احتمالی، صهیونیست ها  تماشاگر خواهند بود و کمک اطلاعاتی خواهند کرد. زیراحضور مستقیم آنان، در جهان اسلام برای سعودی‌ها پرهزینه خواهد بود.
البته تمرکز بر لبنان ممکن است از زاویه دیگر "پیچ انحراف"حریف باشد ومنطقه اصلی هدف جای دیگری باشد.باید هوشیاری و آمادگی را در حد اعلا مد نظر داشت
غیر قابل انتشار: ۲۳۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
1
جناب گنجی" بن سلمان دست به یک نمایشی زده " تا تمامی افکار کشورها را معطوف به لبنان کند " که می خواهد در لبنان چنین وچنان کند : اما
1- لبنان هیچگونه شرابط یمن را برای عربستان نخواهد داشت " تا چنین وضعی را در لبنان ایجاد کند.
2- تصورم اینستکه بن سلمان " اذهان همه مردم منطقه را به لبنان کشید " تا تغییرات داخلی وسرکوبگری داخلی را بی سر و
صدا انجام دهد" جان بولتن که شخصیتی صیهونیستی دو اتیشه وضد ایران ست "بیان کرد باید منتظر انچه که بر سر شاه ایران امد را " در عربستان شاهد باشیم " البته بیان نکرد این تغییرات مردمی نیست " این تغییرات با خواست امریکائی ها و صیهونیست ها به دست بن سلمان انجام می گیرد " قبل از اینکه مردم عربستان ویا مخالفین بن سلمان بخواهند " اقدامی انجام دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار