کد خبر: 880471
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ماه گذشته آیین‌نامه‌های اشتغال فراگیر ابلاغ شد افزود: هفته آینده نیز آیین‌نامه اجرایی اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر ابلاغ خواهد شد، که تلاشمان بر این است که بتوانیم منابع اشتغال فراگیر را ارزان‌تر و البته مطابق برنامه و رسته‌های اعلام شده دربیاوریم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، علی ربیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت 2 رویکرد فقرزدایی و افزایش رفاه را پی گرفته‌ایم و هدف‌گیری کرده‌ایم تا فقر شدید را محو و فقر مطلق را به طور جدی محدود کنیم.

وی با بیان اینکه ابعاد مختلف فقر شناسایی شده افزود: موضوع بازماندگی از تحصیل را به شدت مورد بحث قرار داده‌ایم همچنین بحث تغذیه مادران و بچه‌های دارای سوء تغذیه را بررسی کردیم و در حال تعبیه یک وعده غذای گرم هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در موضوع مسکن نیز علی‌رغم محدودیت‌ها، از خانواده‌های دارای دو معلول به بالا شروع کردیم، مددجویان کمیته امداد نیز عملکرد بسیار مناسبی در بحث مسکن داشتند هر چند اقدامات محدود بوده ولی به دلیل هدف‌گذاری اثربخش بوده است.

ربیعی ادامه داد: در بحث درمان حاشیه‌نشینی شهری نیز حدود 9 میلیون نفر بیمه شدند تا بتوانیم فقر درمان را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ای که برای سال 96 توسط دولت اتخاذ شده است دریافتی مدد جویان 3.2 درصد افزایش یافته عنوان کرد: طبق برنامه‌ای که اتخاذ شده است یک خانواده چهار یا پنج نفره مددجو به علاوه یارانه حدود ۶۴۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سعی ما در برنامه کاهش فقر شدید و محدود کردن فقر مطلق این است که حداقل دریافتی در بخش‌های مددجویی را به حداقل مزد نزدیک کنیم و از طرفی با برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و متصل کردن این‌ها به توانمند شدن در هر سال حداقل ۲۰ درصد از مددجویان را چرخه خارج کنیم تا بتوانیم به افراد جدیدی خدمت ارائه دهیم.

ربیعی گفت: امروز در شورای مشترک اداری و اشتغال دو شهرستان گلپایگان و خوانسار موضوع تثبیت شغل در صنایع موجود در دو شهرستان و سایر مشکلات در زمینه‌های تکنولوژی، مدیریتی و تسهیلات را بررسی کردیم و قرار بر این شد که یک کارگروه، جمع‌بندی مسائل را به وزارت خانه و استانداری منعکس کند تا بتوانیم در تهران آن را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به سهم‌بندی انجام شده برای اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و اشتغال شهرهای زیر ده هزار نفر افزود: لازم بود در این زمینه شوراهایی را در کارگروه اشتغال دو شهرستان ایجاد کنیم که بحث آن انجام شد و برش‌های شهرستانی آن را مورد مطالعه قرار گرفت و پیرامون رسته‌های پرکشش اشتغال در غرب استان اصفهان صحبت کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ماه گذشته آیین‌نامه‌های اشتغال فراگیر ابلاغ شد افزود: هفته آینده نیز آیین‌نامه اجرایی اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر ابلاغ خواهد شد، تلاشمان بر این است که بتوانیم منابع اشتغال فراگیر را ارزان‌تر و البته مطابق برنامه و رسته‌های اعلام شده دربیاوریم.

ربیعی حضور در مراسم آغاز تأسیس درمانگاه شهرستان خوانسار را دیگر هدف سفر خود به غرب استان اصفهان عنوان کرد و افزود: برای گسترش درمان در استان بررسی‌هایی را انجام دادیم، همچنین یکی دیگر از مباحث گروه‌های مشاوره و اورژانس اجتماعی در غرب استان بود.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد از نظر نرخ‌های آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گلپایگان و خوانسار نسبت به سطح کشور از وضعیت مطلوبی برخورداریم به این معنا که سرمایه اجتماعی این دو شهرستان سرمایه اجتماعی مناسبی است و آسیب‌های کمتری را داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در مورد توسعه اجتماعی و برنامه آسیب‌های اجتماعی دو شهرستان بررسی‌هایی را در جلسه انجام دادیم که به برنامه‌هایی تبدیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار