کد خبر: 880468
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان :
بر اساس مطالعات انجام شده بین ۶۰ تا ۷۰ درصد عوامل آلودگی هوای شهر اصفهان مربوط به منابع آلاینده متحرک از جمله خودرو ها و موتورسیکلت هاست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان با هدف کاهش آلودگی هوا اشاره و تصریح کرد: طرح سه شنبه های بدون خرداد از ۱۲ مرداد سال گذشته با مسدود شدن مسیر چهارباغ برای عبور خودروها و موتورسیکلت ها آغاز و زمینه ساز تبدیل شدن این خیابان به پیاده راه شد.

علیرضا صلواتی  گفت : وقتی برای تحقق این طرح، خیابان چهارباغ عباسی رنگ پیاده رو به خود گرفت، نگرشی متفاوت در دیگر شهرهای کشور ایجاد و سه شنبه های بدون خودرو پُر رنگ شد به طوری که حتی بعضی از شهرها خواستار ارایه تجربیات مدیریت شهری اصفهان برای اجرای هر چه بهتر این طرح در شهر خود بودند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سه شنبه های بدون خودرو قرار است شهروندان یک روز بدون خودرو شخصی داشته باشند  و از حمل و نقل پاک و عمومی استفاده کنند، تصریح کرد: شهر اصفهان از سال‌ها پیش به عنوان شهر دوچرخه ها مطرح بوده اما به دلیل رواج زندگی ماشینی، امروز تقاضای دوچرخه‌ها در این شهر کمتر شده و بیشتر به سمت موتورسیکلت و خودرو حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید وابستگی مردم را به استفاده از خودروهای شخصی کاهش داد و آنها را به استفاده از وسایل حمل و نقل پاک و عمومی تشویق کرد، گفت:  بر اساس مطالعات انجام شده بین ۶۰ تا ۷۰ درصد عوامل آلودگی هوای شهر اصفهان مربوط به منابع آلاینده متحرک از جمله خودرو ها و موتورسیکلت هاست.

صلواتی خاطرنشان کرد: ما قصد داریم به مردم این نکته را گوشزد کنیم که فقط خودرو برای رفت و آمد نیاز نیست بلکه با پیاده روی و دوچرخه سواری هم می توان رفت و آمد داشت.

 

   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار