کد خبر: 880419
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش ۴۰ درصدی دستگاه‌های مکانیزه کشت گندم، و صادرات بذر گندم از هرمزگان به سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش ۴۰ درصدی دستگاه‌های مکانیزه کشت گندم، و صادرات بذر گندم از هرمزگان به سیستان و بلوچستان خبر داد.

سید رضا امیری‌زاده ضمن بیان اینکه کاشت گندم در 12 هزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شداظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود 60 هزار تن محصول گندم از این زمین‌ها در هرمزگان برداشت شود.

میری‌زاده ادامه داد: با وجود کاهش هشت درصدی سطح زیرکشت، تولید امسال نسبت به سال گذشته تغییری ندارد و علت این امر افزایش 40 درصدی دستگاه‌های مکانیزه کشت گندم، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و ایجاد مزارع الگو در استان هرمزگان بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: امسال 30 دستگاه مکانیزه گندم را در هرمزگان کشت می‌کنند و برای نخستین بار امسال 200 تن بذر گندم از هرمزگان به استان سیستان و بلوچستان فرستاده می‌شود.

امیری‌زاده با بیان اینکه شهرستان حاجی‌آباد با 10 هزار و 500 هکتار رتبه نخست تولید گندم در استان هرمزگان را دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های رودان، میناب، بندرعباس، بستک و پارسیان از دیگر شهرستان‌های تولید کننده گندم در استان است.

وی بیان داشت: چمران، چمران 2، سیروان و مهرگان از مرغوبترین ارقام کشت شده گندم امسال است و کاشت گندم تا پایان آذر ادامه دارد.

امیری‌زاده اضافه کرد: هرمزگان سالانه به 200 هزار تن گندم نیازدارد که مازاد نیاز خود را از استان‌های همجوار تامین می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر