کد خبر: 880412
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
مردم وکشاورزان اصفهانی بخاطر خشک شدن زاینده رود اقتصادشان ضعیف شده و معیشت آنان به مخاطره است چرا دولتمردان چاره اندیشی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بااشاره به ضعیف شدن وضع اقتصاد ومعیشت مردم وبخصوص کشاورزان  شرق اصفهان اظهار داشت : در استان اصفهان زاینده‌رود، محیط زیست و رفع آلودگی‌های مربوط به آن اولویت‌نمایندگان این شهر تاریخی هست وزاینده‌رود نه‌تنها به حیات شهر اصفهان گره‌خورده است بلکه به اقتصاد اصفهان نیز ارتباطی نزدیک دارد و خشک بودن آن موجب تحمیل فشار به کشاورزان شرق اصفهان شده است.

 علی عابدی گفت: آنچه محیط را اصلاح می‌کند فضای باز رسانه است. در این فضای رسانه‌ای اولویت‌های ما در استان مشخص است. سیاست‌های کلی عملکرد اقتصادی و نقش دولت در توسعه استان باید مشخص شود.

وی گفت: گاهی فشارهای اجتماعی موجب استخراج مصوباتی می‌شود که متناسب با اهداف مجلس شورای اسلامی نیست. مجلس باید برای خود برنامه تدوین شده‌ای داشته باشد و اگر اعتقاد داریم دولت نباید حجیم شود تصویب قوانینی که موجب بزرگ شدن دولت می‌شود منطقی نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در استان اصفهان، زاینده‌رود، محیط‌زیست و رفع آلودگی‌های مربوط به آن اولویت‌های ما هستند. زاینده‌رود نه‌تنها به حیات شهر اصفهان گره‌خورده است بلکه به اقتصاد اصفهان نیز ارتباطی نزدیک دارد و خشک بودن آن موجب تحمیل فشار به کشاورزان شرق اصفهان شده است ووزارت نیرو حق برداشت آب  زاینده رود را ندارد.

 

عابدی اضافه کرد: خواسته یا ناخواسته اصفهان بار نیمی از صنعت کشور را بر عهده دارد و رکود حاکم بر صنعت نباید ادامه داشته باشد باید. در عین توجه به توان‌زیستی اصفهان صنایع نیز باید از رکود خارج شوند، پس باید بر بروی صنعتی پاک همچون صنعت گردشگری و میراث فرهنگی اصفهان تمرکز کنیم.

وی گفت: متأسفانه ادارات در بروکراسی گم‌ شده‌اند و مدیران قدرت تصمیم‌گیری نداشته و تنها به ارجاع نامه‌ها می‌پردازند. وقتی یک مدیر نامه‌ای را ارجاع می‌دهد باید حتی‌المقدور چارچوب‌های خود را در تصمیم‌گیری مشخص کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: برای مثال نامه‌هایی که از جانب معاون و شخص آقای رییس جمهور در رابطه با زاینده‌رود به وزارت نیرو ارجاع شده است به صورت پلکانی از یک مدیر به مدیر دیگر منتقل می‌شود. متأسفانه مدیران فکر و شاخصی برای تصمیم‌گیری ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار