کد خبر: 880401
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
پیام شهردار تبریز به مناسبت روز جهانی شهرسازی؛
شهردار تبریز با صدور پیامی، ۱۷ آبان (هشتم نوامبر) روز جهانی شهرسازی را گرامی داشت و بر لزوم اعتلای هنر شهرسازی در روند توسعه معاصر تاکید کرد.
مهندس ایرج شهین‌باهر، در این پیام یادآور شده است: ۶۸ سال پیش در چنین روزی، پرفسور کارلوس ماریا، استاد نامی دانشگاه بوینوس‌آیرس آرژانتین، با مطرح کردن «روز جهانی شهرسازی» توجه حکومت‌ها و مجامع علمی و اجتماعی را به این عرصه مهم جلب کرد؛ امروز، به جرات می‌توان گفت تحلیل زندگی انسان، بدون در نظر داشتن ابعاد گسترده شهرسازی ممکن نیست.

وی با برشمردن شاخص‌های شهرسازی مطلوب تصریح کرده است: شهرسازی معاصر نیازمند تلفیق رشته‌های مختلف فنی و مهندسی با اصول هنری است؛ تکریم طبیعت و محیطزیست، صیانت از بافت‌های تاریخی، ارزش‌نهادن به الگوهای معماری بومی، مقاوم‌سازی سکونتگاه‌ها و پیشگیری از ساخت‌سازهای غیرمجاز از مهم‌ترین شاخص‌های شهرسازی در عصر حاضر است.

شهردار تبریز متذکر شده است: با در نظر داشتن تاثیرات متقابل انسان و محیط، باید نیازهای شهر، این موجود زنده و حساس را درک کرده و فضای شهری را در خدمت شکوفایی شهروندان قرار دهیم.

شهین‌باهر با تبریک روز جهانی شهرسازی به عموم مدیران، اساتید و دانشجویان علوم شهری، اظهار امیدواری کرده‌است ایده‌ها و ابتکارات فعالان این عرصه، زمینه تحول را در آتیه شهرسازی فراهم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر