کد خبر: 880398
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
 هر چه به اربعين حسيني نزديك‌تر مي‌شويم بر خيل عاشقان حسيني در پياده‌روي اربعين افزوده مي‌شود و سيل خروشان دوستداران اهل بيت و حسين (ع) كامل‌تر مي‌شود تا بزرگ‌ترين اجتماع تاريخ شكل بگيرد. بر اين اسا‌س ستاد اربعين با تشكيل جلسه، پنج‌شنبه تا يك‌شنبه را اوج بازگشت زائران با پيش‌بيني ‌حداكثر 300 هزار نفر در روز اعلام كرد و از آمادگي دستگاه‌هاي متولي براي بازگشت زائران خبر داد. 

در پانزدهمين جلسه ستاد مركزي اربعين، مجيد آقابابايي، دبير اين ستاد گفت: برخي رسانه‌هاي معاند خارج از كشور، درباره قاطعيت توأم با آرامش نيروي انتظامي در برخورد با زائران غيرمجاز و بدون ويزا اخباري را منتشر و تلاش مي‌كنند جوسازي ايجاد كنند. وي گفت: براساس تصميمات اتخاذ شده، صدور ويزاي اربعين در دفاتر موقت به جز دفتر ايلام متوقف شده است و فقط سفارت عراق در ايران و كنسولگري‌هاي اين كشور در زمينه صدور ويزا فعال خواهند بود. آقابابايي خاطرنشان كرد: براي مراسم اربعين ۲ ميليون و 320 هزار رواديد صادر شده و از اول ماه صفر، يك ميليون و 919 هزار و 938 نفر از كشور خارج شده‌اند. وي افزود: 49 درصد از مرز مهران، 26 درصد از مرز شلمچه، 19 درصد از مرز چذابه و 6درصد از مرزهاي هوايي به عراق رفته‌اند. تا شب گذشته (دوشنبه شب )نيز 504 هزار نفر به كشور بازگشته‌اند كه 45 درصد از مرز مهران براي ورود به كشور استفاده كرده‌اند. دبير ستاد مركزي اربعين با اشاره به اينكه روند ورود زائران به كشور بيشتر از روند خروج زائران است، گفت: روز گذشته 107 هزار نفر به كشور وارد و 89 هزار نفر از كشور خارج شده‌اند. 
 
آمادگي 1500 دستگاه اتوبوس براي بازگشت زائران
دبير ستاد مركزي اربعين تأكيد كرد: 840 دستگاه اتوبوس شهرداري و همچنين 700 دستگاه اتوبوس ستاد كل نيروهاي مسلح در احتياط كامل قرار داده شده‌اند تا در مواقع لزوم جهت حمل و نقل زائران اربعين از آنها استفاده شود. ذوالفقاري گفت: ‌در صورت شلوغ بودن جاده، هنگام بازگشت زائران به كشورمان مقرر شده است در مسير رفت به مرز مهران در روزهاي آينده تغييراتي رخ دهد، به طوري كه خودروها و اتوبوس‌ها از طريق جاده ملك‌شاهي به مهران عزيمت خواهند كرد، همچنين طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي ستاد مركزي اربعين و كميته حمل و نقل براي بازگشت، قيمت‌هاي اتوبوس‌ها به روال قبل راننده‌ها هزينه يك‌سر سفر را از مسافران دريافت مي‌كنند. 

ذوالفقاري، رئيس ستاد مركزي اربعين خاطرنشان كرد: هر چندكه طبق گزارشات اعلامي، حوادث جاده‌اي در عراق براي زائران ايراني بيشتر از سال قبل بوده است، اما بايد در مسيرهاي داخلي حداكثر نظارت‌ها بر جاده صورت گيرد. رئيس ستاد مركزي اربعين تصريح كرد: بايد لغو رواديد به عنوان راهبرد اساسي اربعين در سال‌هاي آينده بين دول ايران و عراق در نظر گرفته شود، البته مي‌توان اين كار را با اتخاذ مدرك قانوني گذرنامه اعمال كرد، ضمن اينكه هر چند لغو رواديد بايد به كل سال و بين زائران تعميم داده شود، به شرط آماده‌سازي زيرساخت‌هاي موجود. 
 
مشكل امنيتي در مرزها نداريم
جانشين مرزباني ناجا گفت: مقدمات بازگشت زائران فراهم شده و هيچ‌گونه مشكل امنيتي در مرزها نداريم. سردار محمدكاظم تقوي، جانشين مرزباني ناجا گفت: در روزهاي آينده شاهد بازگشت زائران به كشور خواهيم بود. در اين رابطه مقدمات بازگشت آنان فراهم شده و مرزبانان ما آماده استقبال از اين عزيزان هستند. وي افزود: هيچ‌گونه مشكل امنيتي در مرزها نداريم، مرزهاي غربي كشور به خاطر امنيت بيشتر زائران تقويت شده و به صورت هوايي و زميني پايش مي‌شوند. جانشين فرمانده مرزباني ناجا خاطرنشان كرد: با تدابير اتخاذ شده و همكاري و تعامل همه دست‌اندركاران ستاد اربعين تردد در مرزهاي سه‌گانه آرام و منظم است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار