کد خبر: 880393
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌‌‌های جوان:
گاف رسانه‌اي وزير خارجه انگليس باعث شد تا دروغ انگليسي‌ها در مورد نازنين زاغري، متهم امنيتي كه دوران حبسش را در ايران سپري مي‌كند، لو برود.
گاف رسانه‌اي وزير خارجه انگليس باعث شد تا دروغ انگليسي‌ها در مورد نازنين زاغري، متهم امنيتي كه دوران حبسش را در ايران سپري مي‌كند، لو برود. نازنين زاغري يك شهروند ايراني - انگليسي است كه به عنوان مدير پروژه در شركت رسانه‌هاي گروهي «تامسون رويترز» فعاليت مي‌كرد و فروردين 95 دستگير شد. سپاه ثارالله كرمان مدتي بعد بيانيه داد و اعلام كرد كه «طي اقدامات اطلاعاتي گسترده در فضاي مجازي و حقيقي يكي از سرشبكه‌هاي اصلي وابسته به بيگانگان كه مأموريت‌هاي مختلفي در راستاي تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسايي و دستگير شد. » پرونده زاغري سپس در دادگاه انقلاب مورد بررسي قرار گرفت و او به پنج سال حبس محكوم شد. دولت و رسانه‌هاي انگليسي معتقد هستند او بي گناه بوده و سفرش به ايران هم صرفاً براي بازديد با خانواده انجام شده است. اما سخنان بوريس جانسون، وزير خارجه انگليس از امور ديگري حكايت دارد؛ سخناني كه با جنجال در رسانه‌هاي معروف انگليسي همراه شده است. او در يك جلسه استماع در كميته امور خارجي مجلس انگليس گفته كه او مشغول آموزش روزنامه‌نگاران در تهران بوده است!

جانسون مي‌گويد: «وقتي بررسي مي‌كنم ببينم نازنين زاغري در حال انجام چه كاري بوده، مي‌بينم كه او، آنطور كه من مي‌فهمم، فقط در حال آموزش روزنامه‌نگاري بوده است. »سخنان جانسون باعث شده تا رسانه‌هاي انگليس از جمله گاردين، تايم، تلگراف و اينديپندنت در گزارش‌هايي از او بخواهند اين «اشتباه» را تصحيح كند. در عين حال بنياد تامسون رويترز شديداً به جانسون اعتراض كرده و از او خواسته اشتباهش را تصحيح كند. اشتباهي كه در واقع امر اشتباه نيست و فقط «بيان» امري است كه قرار نبوده به آن اذعان شود. 

اصلاح طلبان همين اول راه از نجفي نااميدند
«نجفي اميدها را كمتر كرد» اين تيتر يك روزنامه آرمان است تا ادامه‌اي باشد بر گلايه‌هاي اصلاح‌طلبان از انتصاب‌هاي نجفي، شهردار جديد پايتخت؛ شهرداري كه بي هيچ مخالفتي از سوي اعضاي كاملاً اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران به شهرداري رسيد و ليست اميدي‌ها خيلي اميدوار بودند كه شهرداري پايتخت را با همه مقام و منصب‌هاي ريز و درشت و پرتعدادش پس از 14 سال به اصلاح‌طلبان برگرداند. اما به نظر مي‌رسد از انتصاب‌هاي او راضي نيستند. آرمان با طعنه به معلم بودن نجفي مي‌نويسد: «جوانان و اصلاح‌طلبان‌ رزومه ندارند، بروند ‌‌رزومه بياورند. اين‌ جمله‌اي است كه آقاي شهر‌دار در پاسخ به مطالبات اصلاح‌طلبان از شهردار تهران اعلام‌ كرده است. جمله‌اي كه تيرخلاصي از سوي آقاي معلم به‌ دانش آموزانش بود. محمدعلي نجفي‌كه سال‌ها مديريت آموزش پرورش و چند سالي مديريت‌ آموزش ‌عالي را برعهده داشت، با اين سخن به شاگردانش كه در مدرسه و دانشگاه موفق بودند و بعد از آن سال‌ها در احزاب اصلاح‌طلب به فعاليت پرداخته‌اند تا روزي بتوانند طرح‌هاي اصلاح‌طلبانه خود را در اداره شهر تهران پياده كنند، پشت دست‌زده است.

واقعيت آن است كه محمدعلي نجفي بايد پاسخگوي عملكرد دوران مسئوليتش در آموزش و پرورش و آموزش عالي باشد كه چرا دانش‌آموزان و دانشجوياني تربيت كرده كه خود حاضر نيست موقعيت‌هاي مديريتي را به آنها بسپارد. » گرچه برخي اصلاح‌طلبان با ورود به مباحثي همچون ژن خوب و پاكدستي سعي مي‌كنند به مخالفت خود با انتصابات نجفي مشروعيت ببخشند، اما درهمين گزارش روزنامه آرمان از قول جواد حق‌شناس آمده كه «متكي بر خواست و اراده مردم، انتظار مي‌رود در اين دوره وجه غالب انتخاب همكاران مربوط به اصلاح‌طلبان باشد، چرا كه مجموعه مديريت شهري تهران در دوره جديد، امانتدار رأي اصلاح‌طلبان است و اين واقعيت را نمي‌توان و نبايد ناديده انگاشت. » شوراي شهري‌ها هم به انتصاب‌هاي نجفي كه غيراصلاح‌طلبانه مي‌نامند، معترض‌اند، اما نجفي مي‌گويد مصلحت اين است. با وجود نااميدي اصلاح‌طلبان از نجفي و داغ شدن بحث‌هاي سياسي ذيل عنوان شهرداري تهران كه كار عمراني و اجرايي است، آيا مردم تهران مي‌توانند به پيشرفت و توسعه شهرشان در دوران نجفي و مديريت اصلاح‌طلبان اميدوار باشند؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
سیاستمداران جلوی صحنه در انگلیس وامریکا " بی اطلاع از اطلاعات دقیق از کشورهای دیگر مورد نظر کشورشان هستند " فقط طوطی سخنگوی عده ای هستند" که رهبری اوضاع خارجه کشور
شان را بعهده گرفته " می باشند " که چنین گاف هائی می دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار