کد خبر: 880391
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
فرمانده كل سپاه در ديدار فرمانده ارتش پاكستان:
فرمانده كل سپاه و ژنرال قمر جاويد باجوا، رئيس ستاد ارتش پاكستان در ديداري دين مبين اسلام را مهم‌ترين عامل وحدت دو كشور توصيف كردند و از توسعه روابط و همكاري‌هاي سپاه و ارتش پاكستان خبر دادند.
فرمانده ارتش پاكستان كه براي ديدار با مقامات كشورمان، به تهران سفر كرده است، روز گذشته با فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرمانده نيروي زميني سپاه ديدار و گفت‌وگو كرد. ديدار ژنرال قمر باجوا و سرلشكر جعفري در حالي صورت گرفت كه امريكا در ادامه تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران، تحريم‌هايي را عليه سپاه اعمال كرده است. بنابراين اين ديدار مي‌تواند نشانه روشني از بي اهميت بودن تهديد و تحريم امريكا نزد كشورهايي كه منافع و امنيت خود را در اولويت قرار مي‌دهند، باشد. 
‌  
تأكيد ايران و پاكستان بر گسترش مناسبات دفاعي
به گزارش سپاه نيوز؛ در اين ديدار دو طرف بر گسترش مناسبات نظامي و دفاعي و توسعه همكاري‌ها و تعاملات در زمينه تأمين امنيت مرزهاي مشترك در برخورد قاطع با اشرار و تروريست‌ها تأكيد كردند. سرلشكر جعفري در اين ديدار با بيان اينكه دو ملت ايران و پاكستان از گذشته تعامل و دوستي خوبي با هم داشته‌اند، گفت: فرهنگ و زبان مشترك بخش‌هايي از مردم پاكستان با مردم ايران نشان دهنده عمق اين ارتباط است. فرمانده كل سپاه از دين مبين اسلام به عنوان مهم‌ترين عامل وحدت ملت و دولت ايران و پاكستان ياد و تصريح كرد: با وجود توطئه‌ها و خباثت‌هاي دشمنان عليه امت اسلام و كشورهاي منطقه، روابط ايران و پاكستان نسبت به گذشته عميق تر خواهد شد. 

سرلشكر جعفري همچنين با اشاره به تجربيات ارزشمندي كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و سپاه از دوران دفاع مقدس به همراه دارند گفت: حضور و نقش‌پذيري مردم در حفظ و حراست از انقلاب اسلامي و خاك ميهن كه موجب ايجاد دگرگوني در سرنوشت جنگ شد، از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي پيروزي بخش دوران دفاع مقدس قلمداد مي‌شود. وي افزود: امروز نيز اين الگوي الهام بخش، به ساير كشورها منتقل شده و در عراق و سوريه از هنگامي كه تصميم به ورود نيرو‌هاي مردمي در صحنه نبرد گرفته شد، حضور سازماندهي شده و دفاع جانانه مردم در كنار ارتش در مقابله با داعش ورق را برگرداند و شكست امروز تكفيري‌ها را رقم ‌زده است. فرمانده كل سپاه در ادامه با بيان اينكه مردم و دولت‌هاي منطقه هر يك به نوعي با دشمني‌هاي امريكا و رژيم صهيونيستي روبه رو هستند، گفت: مطلع شديم در پاكستان نيز تلاش‌هايي براي ناامن‌سازي و گسترش آن صورت مي‌پذيرد كه اقدامات پيشگيرانه با اتكا به نيروهاي مردمي در كنار نيروهاي مسلح و امنيتي مي‌تواند مانع ايجاد ناامني در اين كشور گردد. وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با برخورداري از تجربه 40 ساله برابر تهديدات دشمنان، آماده انتقال تجربه دفاع و مقاومت مردمي به پاكستان است. 
‌  
پشتيباني مردمي، بزرگ‌ترين عامل موفقيت ايران مقابل دشمن
ژنرال قمر باجوا نيز با ابراز خرسندي از حضور در ايران اظهار كرد: دو ملت ايران و پاكستان داراي تمدن و تاريخ كهن ارزشمندي هستند و اين مسئله باعث شده كه زمينه‌هاي همكاري بيشتري داشته باشيم. وي افزود: علاوه بر دين و فرهنگ، وجود مرزهاي مشترك دو كشور نيز اهميت توسعه مناسبات و تعامل ميان ايران و پاكستان را دو چندان مي‌كند. رئيس ستاد ارتش پاكستان با تأكيد بر اينكه دشمنان درصدد ايجاد تفرقه ميان ايران و پاكستان هستند، گفت: به رغم تمامي توطئه‌ها و اقدامات تفرقه‌انگيز دشمن، درصدد توسعه مناسبات و همكاري‌ها هستيم. وي در ادامه با بيان اينكه اقدامات و كمك‌هاي سپاه در ياري رساندن به ملت‌هاي مسلمان منطقه موجب علاقه مندي بيشتر من به شما شده است، گفت: كشور ايران با وجود تمامي تهديدات امروز از جايگاه و موقعيت خوبي برخوردار است، كشور پاكستان نيز ساليان سال در تحريم به سر برد اما به رغم تمامي مشكلات تا به امروز دو ملت به خوبي عمل كرده‌اند. رئيس ستاد ارتش پاكستان در پايان با قدرداني از اعلام آمادگي سپاه براي انتقال تجارب دوران دفاع مقدس و بسيج مردمي به پاكستان، گفت: معتقديم كه مهم‌ترين عامل موفقيت شما در برابر دشمن همين پشتيباني مردم بوده است و اميدوارم اين سفر مبناي انتقال تجربه بسيج و الگوي به كارگيري نيروهاي مردمي ايران به پاكستان قرار گيرد. 
‌  
حمايت سرويس‌هاي جاسوسي از تروريست‌ها
فرمانده نيروي زميني سپاه تحركات اشرار و تروريست‌ها در مناطق مرزي ايران و پاكستان را تحت حمايت سرويس‌هاي جاسوسي كشورهاي فرامنطقه‌اي دانست و با قدرداني از تلاش‌هاي جديد كشور پاكستان در ايجاد استحكامات مرزي، گفت: هرچه حضور نيروهاي مسلح ما در مرز و شعاع مرزي پررنگ‌تر باشد ميدان عمل تروريست‌ها كمتر خواهد شد.
سردار پاكپور در ديدار با ژنرال قمر جاويد باجوا رئيس ستاد ارتش پاكستان با يادآوري پيوند تاريخي و فرهنگي عميق ميان دو كشور، بي ثباتي امروز در خاورميانه و توسعه تروريسم با اقدام امريكا و رژيم غاصب صهيونيستي را تحميل‌كننده شرايطي سخت بر منطقه توصيف و تصريح كرد: باتوجه به شكست‌هاي متعدد داعش در عراق و سوريه و اينكه جغرافياي اشغال شده توسط آنان در حال سقوط است به نظر مي‌رسد آنها به دنبال مناطقي براي جايگزيني و استقرار هستند كه بايد مراقبت لازم صورت گيرد تا جاي پاي جديدي براي تروريست‌هاي تكفيري ايجاد نشود.

وي طرح تجزيه عراق را كه از چند ماه قبل به همه‌پرسي اقليم كردستان انجاميد، توطئه‌اي صهيونيستي برشمرد و اظهار كرد: اين يك نقشه براي كشورهايي مانند ايران و پاكستان كه اقوام مختلف دارند بود كه با تلاش دولت و نيروهاي مردمي عراق اين طرح صهيونيستي به شكست انجاميد. فرمانده نيروي زميني سپاه در ادامه تحركات اشرار و تروريست‌ها در مناطق مرزي ايران و پاكستان را تحت حمايت‌هاي سرويس‌هاي جاسوسي كشورهاي فرامنطقه‌اي دانست و با قدرداني از تلاش‌هاي جديد كشور پاكستان در ايجاد استحكامات مرزي، گفت: هر چه حضور نيروهاي مسلح ما در مرز و شعاع مرزي پررنگ‌تر باشد ميدان عمل تروريست‌ها كمتر خواهد شد. سردار پاكپور در ادامه گسترش همكاري‌ها و نيز انتقال تجارب و آموزش‌ها ميان نيروهاي مسلح دو كشور را عامل ناكامي توطئه‌هاي دشمنان فرامنطقه‌اي و دست نشاندگان تروريست آنان دانست و تصريح كرد: اين تعاملات ضريب امنيت در مرزهاي مشترك را افزايش داده و ما آمادگي داريم به برادران پاكستاني در پركردن برخي خلأهاي مرزي كمك كنيم. ژنرال قمر باجوا نيز در اين ديدار با تأييد سخنان سردار پاكپور و بيان اينكه ايران و پاكستان داراي افكارو انديشه‌هاي مشترك بسياري هستند، بر گسترش و توسعه اين اشتراكات تأكيد كرد. رئيس ستاد ارتش پاكستان با بيان اينكه باتوجه به مشكلاتي كه گروهك‌هاي تروريستي در مناطق مرزي دوكشور ايجاد كردند اخيراً در اين منطقه متمركز شده ايم، گفت: با افزايش نيرو و انجام اقدامات لازم امنيتي در تلاشيم تا كنترل خود بر اين مناطق را بيشتر كرده وتحركات تروريستي را كاهش دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار