کد خبر: 880377
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
سه اثر از مرتضي سرهنگي پس از ۱۶ سال با طرح جلد جديد براي گروه سني نوجوانان منتشر شد. 
سه مجموعه از كتاب‌هاي مرتضي سرهنگي، نويسنده و پژوهشگر با نام‌هاي «اسم من چفيه است»، «اسم من پلاك است» و «اسم من خاكريز است» پس از 16 سال با طرح جلد جديد براي نوجوانان منتشر شده‌اند. همچنين كتاب «روزهاي خرمشهر» نيز براي اين گروه سني (نوجوان) به چاپ دوم رسيده است. 
«اسم من چفيه است»، «اسم من پلاك است» و «اسم من خاكريز است» آخرين‌بار در سال 80 منتشر شده‌اند. در اين سه عنوان، مخاطب با كاربردهاي خاكريز، پلاك و چفيه آشنا مي‌شود. داستان اين عناوين با زباني ساده و روان روايت شده‌است و قصد دارد تا عناصر مختلف جبهه و جنگ را براي گروه سني كودك و نوجوان بازشناسي كند. 
سرهنگي درباره اين آثار اظهار داشته است: در چهار جلد كتاب تازه‌اي كه از من منتشر شده‌است، به سراغ اصطلاحاتي رفته‌ام كه در جنگ بوده است و پلاك، چفيه و خاكريز را معرفي كرده‌ام. اين داستان‌ها را در طول سال‌هاي گذشته نوشته‌ام و البته اين مجموعه ادامه داشته‌است و بيشتر از اين بود، اما در حال حاضر اين چهار جلد را آماده انتشار داشتم. اين نويسنده افزود: تلاش كردم تا در اين داستان‌ها از قوه تخيل استفاده كنم تا براي كودكان جذابيت بيشتري داشته باشد و به همين منظور به اينگونه سوژه‌ها در داستان جان داده‌ام و آنها به نوعي خود را معرفي مي‌كنند. در آثار دفاع مقدس ويژه كودكان و نوجوانان نيز خوب است كه نويسندگان تخيل را به كار بگيرند؛ چراكه جهان كودكان با تخيل سر و كار دارد و به سمت اين دست از آثار بيشتر جذب مي‌شوند و برايشان خواندني‌تر است. مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري با تأكيد بر اينكه ادبيات انقلاب و دفاع مقدس براي كودكان و نوجوانان بايد يكي از استراتژي‌هاي حوزه هنري باشد، عنوان كرد: از ابتدا هم حوزه هنري به اين مهم توجه داشته است و در سال‌هاي اخير نيز با تأسيس حوزه هنري كودك و نوجوان بيش از پيش به اين مقوله توجه نشان مي‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار