کد خبر: 880359
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
شاخص آلودگي هواي تهران 12 روز متوالي براي همه گروه‌ها ناسالم شد
عضو شوراي شهر تهران: محيط‌زيست به قانون و وظايف نظارتي خود عمل نمي‌كند...
نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 

تداوم ناسالمي شاخص آلودگي هواي تهران براي 12 روز متوالي براي همه گروه‌ها باعث شده در ميان هياهوي بودجه شهرداري، ‌بدهي‌ها و مطالبات، ‌انتصابات و تصويب مصوبات گذشته و سياسي‌كاري شوراي شهر تهران، باعث شد يكي از اعضاي اين شورا ضمن تذكر به وزارت صنعت و راهنمايي و رانندگي براي عدم اجراي جايگزين شدن موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي موتورسيكلت‌هاي بنزيني، از سازمان حفاظت محيط‌زيست به خاطر كوتاهي در اجراي قانون و انجام وظيفه نظارتي‌اش گلايه كرد. 

 تعداد متهمان آلودگي هواي تهران هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود و با وجودي كه مراكز پزشكي و درماني آمار بالايي از قربانيان آن را منتشر مي‌كنند تاكنون هيچ يك از اين متهمان دم به تله قانون نداده‌اند.  مهاجرت بي‌رويه به كلانشهرها، ساخت‌و‌سازهاي بي‌رويه و بلندمرتبه‌سازي، افزايش خودروها، كيفيت نامطلوب بنزين، ‌تغيير اقليم، تردد خودروهاي فرسوده، سرانه اندك فضاي سبز و افزايش موتورسيكلت‌ها از جمله متهماني بودند كه تاكنون در خصوص آلودگي هوا عليه آنها اعلام جرم شده است، اما تمام اينها با شدت و ضعف در حال فعاليت هستند و بنابراين عجيب نيست كه آلودگي هوا به پاييز و زمستان و قشنگي‌هاي اين دوفصل سنجاق شده و در كنار پاييزهاي خشك و كم باران، وارونگي هوا و ثبات وضعيت هشدار براي گروه‌هاي حساس هم پاي ثابت روزهاي نيمه دوم سال شده است.  در اين بين مديريت‌هاي كلان كشور به سه گروه تقسيم شده‌اند؛ گروهي كه مي‌خواهند و نمي‌توانند كاري كنند، گروهي كه نمي‌دانند چه كار بايد بكنند و البته گروهي كه نمي‌خواهند كاري بكنند. 
    
در پرونده آلودگي هواي تهران همه متهم و ‌همه قاضي‌اند
نكته جالب توجه اينكه هر سه گروه نسبت به اين وضعيت اعلام نارضايتي و همديگر را در جريان تداوم آلودگي هوا متهم مي‌كنند. 
اما قانون حدود تكليف‌ها و تقصيرها را مشخص كرده، بنابراين ادامه روند موجود نشان مي‌دهد در عدم اجراي قانون همه مقصرند؛  قانوني كه در مسئله آلودگي هوا مي‌تواند فصل‌الخطاب قرار بگيرد، اما تاكنون نگرفته قانون مصوب فروردين 93 است كه ديروز و در تذكرات پيش از دستور بيستمين جلسه علني اين شوراي شهر تهران، ري و تجريش مورد توجه ناهيد خدا كرمي، عضو اين شورا قرار گرفت.  وي اظهار داشت: تذكر بنده به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همين‌طور معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي و سازمان حفاظت محيط‌زيست است. طبق مصوبه هيئت وزيران در خصوص الزام دستگاه‌هاي اجرايي براي مقابله مؤثر با آلودگي هوا كه در تاريخ 24 فروردين 93 ابلاغ شده است، تاكنون اقدام مؤثري صورت نگرفته است. 
خداكرمي گفت: بر اساس اين ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت راهنمايي و رانندگي مكلف شده بودند تا ظرف شش ماه برنامه جايگزين موتورسيكلت‌هاي برقي به‌جاي بنزيني را ارائه دهند و سازمان ناظر هم سازمان حفاظت محيط‌زيست تعيين شده است.  عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش بيان داشت: چرا تاكنون در زمينه اجراي مصوبه موتورسيكلت‌هاي برقي اقدامي انجام نشده است و سازمان محيط‌زيست وظيفه نظارتي خود را در خصوص اجراي اين مصوبه انجام نداده است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نااصر رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
با تغییر ساعات کاری می توان از الودگی هوا کاست در کلانشهر ها چنانچه ساعات کاری از صبح تا بعد از ظهر اعلام ساعت 3.5اعلام شود هم از دوشغله بودن کارکرکنان جلوگیری می شود واشتغالزائی خواهد شد وهم اضافه کارهای صوری کم می شود بجای پرداخت اضافه کار به کارکنان یک وعده غذا داده می شود که هزینه ان کمتر از اضافه کاراست به یک روز تعطیل کردن کار در کلانشهرها مانند 5شنبه ها از بسیاری هزینه ها کاسته خواهد شد والودگی هوا به مراتب کاهش خواهد یافت اگر قانونی درست تصویب نشده در زمانی با اصلاح ان می توان جلو خیلی از هزینه های ناشی از انرا گرفت مانند بعضی از مواد قانون مدیریت خدمات کشوری.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
امان از پرونده محیط زیست کشور " 4سال با بی تدبیری ابتکار گذشت " 4سال دیگر هم با بی تدبیری جانشین ایشان خواهد
گذشت " اب هم توی دل دولتمندان کشور تکان نمی خورد " مردم فدای این دولت عزیز باشد چرا؟ که به انان رای دادند " چشم شان کور " دنده شان هم نرم " انتخاب خودشان ست " اما بیچاره افرادی که رای به این دولت ندادند " اما باید " بازهم چوب نارامدی
دولت وقت " نوش جانشان شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
مدیران بی سواد و اوباش قبلا خود را برترین مدیران جهان می دانستند و ادعا می کردند در یک زمان حاظرند هم رییس جمهور روسیه باشند وهم امریکا وهم دبیر کل سازمان ملل و هم رییس بانک جهانی . بعد ها که کشور را که ویران کردند واقتصاد را نابود داد وهوار کردند که کمبود آب هست و وضع اقتصاد نابسامان است و خزانه کشور خالی و فساد نهادینه شده و۰۰۰۰. اکنون با کمال بی شرمی می گویند قادر به انجام هیچ کاری نیستند ولی پر رو وقیحانه حاظر به ترک پست ومقامی که لیاقت وتوانایی انجام ان را ندارند هم نیستند. این عمل هم فقط از یک فرد خیانت کار و اوباش ساخته است ونه کسی دیگری.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
0
چرا تاكنون در زمينه اجراي مصوبه موتورسيكلت‌هاي برقي اقدامي انجام نشده است و سازمان محيط‌زيست وظيفه نظارتي خود را در خصوص اجراي اين مصوبه انجام نداده است. ؟؟؟
نظر به اینکه سازمان محیط زیست مثل تازه عروس های قدیم تا حدودی "خجالتی" است و با هر محرم ونامحرمی گفتگو نمیکند و پاسخی نمیدهد،لذا ماتصمیم گرفته ایم وکیل"تسخیری" این عروس خانم شویم، مشروط بر اینکه با صدای رسا یک "بله" بگوید که "جوان" بشنود و فکر نکند ما سرخود وکیل شده ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار