کد خبر: 880332
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
در دیدار با ولایتی مطرح کرد
رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد، از پیشنهاد تاسیس یک واحد جامع دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه استقبال کرد.
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پیش از ظهر امروز (سه شنبه 16 آبان) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.
 
در این دیدار مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر روابط همه جانبه و گسترده دو کشور، پیروزی‌های اخیر دولت و ملت سوریه در شرق این کشور را  تبریک گفت.
 
 ولایتی با اشاره به گسترش همکاری‌های جاری بین دو کشور به خصوص در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و آموزشی ابراز امیدواری کرد توسعه روابط دو کشور همگام با تثبیت امنیت در سوریه روز به روز افزایش پیدا کند.
 
وی خطاب به بشار اسد رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: تاریخ هر کشور را رجال سیاسی برجسته آن کشور می‌سازند و تاریخ سوریه را رجال بزرگی چون مرحوم حافظ اسد و شما در چنین شرایط حساسی رقم زدید.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: مردم سوریه قریب به 7 سال مقاومت کردند و این مقاومت برکات زیادی برای تثبیت امنیت و ثبات سیاسی کشور سوریه در پی داشته است‌.
 
ولایتی با بیان اینکه سرنوشت کشورهای جبهه مقاومت به هم گره خورده است، گفت: امروز دشمنان این جبهه در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن نسبت به گذشته قرار دارند‌.
 
مشاور  مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوهای فشرده خود با مقامات سوری و لبنانی طی چند روز گذشته اوضاع منطقه را نوید بخش پیروزی‌های بزرگ‌تر برای جبهه مقاومت ارزیابی کرد.
 
وی ضمن اشاره به تحولات جدید منطقه به مواضع جمهوری اسلامی پرداخت و اضافه کرد: جبهه مقاومت یعنی ایران، عراق، سوریه و لبنان امروز جانب حق را گرفته‌اند و روسیه نیز کنار آنها ایستاده است.
 
ولایتی در ادامه با اشاره به شکست طرح آمریکایی و صهیونیستی تجزیه اقلیم کردستان عراق خواستار هماهنگی بیشتر کشورهای جبهه مقاومت در خصوص تحولات پیچیده منطقه شد‌.
 
در این دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز با تاکید بر توسعه روابط دو جانبه از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از ملت و دولت سوریه قدردانی کرد.
 
رئیس جمهور سوریه با اشاره به پیروزی‌های اخیر در دیر الزور و بوکمال گفت: این پیروزی‌ها بیش از پیش چهره دشمنان ملت و دولت سوریه را آشکار کرد.
 
وی با استقبال از طرح‌های آموزشی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ابراز امیدواری کرد، جوانان سوری بیش از پیش با تاریخ، فرهنگ و واقعیات جامعه ایران آشنا شوند‌.
 
بشار اسد همچنین در این دیدار از پیشنهاد تاسیس یک واحد جامع دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه استقبال کرد و از  ولایتی به عنوان رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا زمینه‌های تعاملات و همکاری‌های بین دو کشور تقویت شود.
 
وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای اقتدار ایران و عراق را مایه شکست طرح همه پرسی کردستان در عراق خواند.
 
در ادامه این دیدار که بیش از یک ساعت طول کشید طرفین به تشریح مواضع خود در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین تحولات میدانی سوریه و منطقه پرداختند.
 
ولایتی هم اکنون وارد شهر حلب شده است.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
مدرک های قلابی سوریه را هم فرا خواهد گرفت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار