کد خبر: 880326
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
در ديدار فرمانده ارتش پاكستان
وزير دفاع كشورمان در ديدار با فرمانده ارتش پاكستان، گفت: احترام به تماميت ارضي، يكپارچگي و حاكميت ملي كشورهاي منطقه از اصول ثابت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش مهر، امير سرتيپ حاتمي در ديدار با فرمانده ارتش پاكستان با اشاره به توسعه همكاري‌هاي دوجانبه ايران- پاكستان در راستاي حفظ و تقويت بنيه دفاعي دو كشور گفت: احترام به تماميت ارضي، يكپارچگي و حاكميت ملي كشورهاي منطقه از اصول ثابت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و بر اين اساس امنيت پاكستان را امنيت خودمان مي‌دانيم. حاتمي با اشاره به تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي، حضور ژنرال قمرجاويد باجوا در تهران را تحكيم‌بخش ثبات، امنيت و توسعه روابط دوجانبه عنوان كرد. وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار گفت: سياست ما توسعه روابط با همسايگان است و در اين راستا پاكستان علاوه بر همسايگي و مرز مشترك طولاني، به‌واسطه اشتراكات فراوان ديني، تاريخي و فرهنگي جايگاه ويژه‌اي در سياست خارجي ايران دارد. 
اميرسرتيپ حاتمي با حمايت از پيشرفت‌هاي دفاعي و صنعت نظامي پاكستان در چارچوب تحكيم ثبات و امنيت منطقه تصريح كرد: احترام به تماميت ارضي، يكپارچگي و حاكميت ملي كشورهاي منطقه، از اصول ثابت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و بر اين اساس امنيت پاكستان را امنيت خودمان مي‌دانيم. 
وي با اشاره به همكاري‌هاي دو جانبه ايران- پاكستان در راستاي حفظ ثبات در منطقه گفت: ما اميدواريم با تجميع ظرفيت‌هاي دو كشور در راستاي كمك به دولت افغانستان، بحران ۳۷ ساله حاكم بر اين كشور پايان یابد، صلح و امنيت در آنجا برقرار شود. 
اميرسرتيپ حاتمي با اشاره به توطئه استكبار جهاني در جهت بي‌ثبات كردن امنيت منطقه بيان داشت: متأسفانه برخي كشورهاي منطقه و فرامنطقه اقدامات بي‌ثبات‌كننده خود را رها نساخته و در دام توطئه‌هاي امريكا و رژيم‌صهيونيستي گرفتار  شده‌اند و پس از حمله به افغانستان و عراق، ايجاد داعش در عراق و سوريه و جنگ يمن، اكنون در پي تجزيه كشورهاي منطقه و آشوب هستند كه اين وضعيت زيبنده منطقه و جهان اسلام نيست. 
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران با تأكيد به توطئه‌هاي نخ‌نماي امريكا و رژيم‌صهيونيستي، آنها را بزرگ‌ترين و خطرناك‌ترين حامي تروريسم در منطقه عنوان كرد و گفت: افراط‌گرايي‌زاده سياست‌هاي امريكا و مبارزه با تروريسم تنها بهانه‌اي از سوي دولتمردان كاخ‌سفيد براي تسلط بر سرزمين‌هاي اسلامي و منابع آنان است. 
اميرسرتيپ حاتمي همچنين ايستادگي ايران در برابر اجراي طرح‌هاي ظالمانه امريكا و رژيم‌صهيونيستي را علت اصلي فشار عليه جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از همه توان و ظرفيت خود براي حفظ امنيت منطقه و تماميت ارضي كشورها استفاده مي‌كند. ژنرال قمرجاويد باجوا فرمانده ارتش پاكستان نيز در اين ديدار با اشاره به اشتراكات تاريخي، ديني و فرهنگي دو كشور ايران و پاكستان گفت: در ديدارم با رئيس‌جمهوري اسلامي ايران، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و وزير امورخارجه بر اين نكته تأكيد كردم كه بايد مرزهاي مشترك ما با ايران مرز دوستي، ثبات و امنيت باشد و براي مقابله با دشمنان مشترك ضرورت دارد تعاملات خود را دوچندان كنيم. 
وي همچنين افزود: ايران از منظر پاكستان كشوري بزرگ، با‌ثبات و داراي پيشينه و تمدني كهن است و مردم ما براي ايران اهميت ويژه‌اي قائلند.  وي با بيان اينكه مبارزه با تروريسم و ناامني در مرزهاي دو كشور از اولويت‌هاي كشور پاكستان محسوب مي‌شود، اظهار اميدواري كرد: اميد است با ايجاد ثبات و پايداري در مرزهاي دو كشور با ناامني و هرج‌‌و‌مرج مبارزه و توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري را فراهم کنیم. فرمانده ارتش پاكستان با اشاره به ظرفيت كشورهاي اسلامي بر ضرورت همدلي و مذاكره در جهت حل مشكلات بين كشورهاي اسلامي و جهان اسلام و توطئه‌ها و حوادث ناگوار منطقه تصريح كرد: اتحاد كشورهاي منطقه و مسلمان در شرايط حساس كنوني، از ضروريات ايجاد ثبات و امنيت پايدار است و اميدواريم بتوانيم امت واحده اسلامي را شكل دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار