کد خبر: 880261
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشور معضل کم آبی است پس همه مسولین باید نهایت تلاش خود را برای مهار این بحران به خرج دهند که در این زمینه آموزش وپرورش نهایت همکاری را با مسولین ذیربط در نظر دارد چرا که در مابر این باور هستیم که بحران کم آبی کشور را تهدید می کند.

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت : تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای توسعه همکاری های مشترک در زمینه های فرهنگ سازی شیوه مصرف آب و صرفه جویی و استفاده سالم و پایدار و نقش دانش آموزان و خانواده های در این زمینه به امضاء رسید.

سیداکبر بنی طبا گفت : بدنبال این  تفاهم نامه طرح  آموزش  ضمن خدمت مقطع اول ابتدایی در تصفیه خانه آب باباشیخعلی و گلپایگان توسط کارشناسان روابط عمومی مورد آموزش مصرف صحیح آب قرار می گیرند که اولین برنامه آن با حضور معلمان مقطع اول ابتدایی شهرستان مبارکه در تصفیه خانه باباشیخعلی مورد آموزش مصرف بهینه آب قرار گرفتند.

وی پیرامون امضاء این  تفاهم نامهافزود : اين تفاهم نامه در باب فرهنگ سازی شیوه مصرف آب و صرفه جویی واصلاح الگوي مصرف تنظيم و مبادله گردید لذا اين تفاهم نامه و دستورالعمل نحوه همکاري شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان در جهت فرهنگ سازی شیوه مصرف آب  و صرفه جویی  و استفاده سالم و پایدار و نقش دانش آموزان و خانواده های آنها در این زمینه را مشخص می نماید .

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص اهمیت تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش استان ابراز داشت : با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه خشک واقع شده و میزان متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی می باشد لذا ضرورت مدیریت مصرف آب به عنوان یکی از اجزای اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی در جهت آن واقعیتی اجتناب ناپذیر است .

وی تصریح کرد : با توجه به نقش ارزشمند آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی شیوه مصرف آب و استفاده سالم و پایدار دانش آموزان و خانواده هایشان در جهت اصلاح الگوي مصرف یکی از اهداف این تفاهم نامه بوده است.

بنی طبا در ادامه به اهداف تفاهم نامه همکاری اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی شیوه صحیح مصرف آب در میان دانش آموزان دوره ابتدایی، آموزش روش های صرفه جویی مصرف آب در مدرسه ، خانه و توسعه همکاری  دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب  نیزاز اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به اقدامات شرکت اشاره کرد و بیان نمود : برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی و توجیهی ویژه معلمان  مقطع اول ابتدایی در تصفیه خانه آب باباشیخعلی و گلپایگان  درخصوص مدیریت مصرف آب  تهیه و تحویل بسته های فرهنگی و آموزشی برای توزیع در میان دانش آموزان ابتدایی،  برگزاری جشنواره نخستین واژه آب ،آموزش نصب لوازم کاهنده مصرف آب در انشعابات آب شرب مدارس ابتدایی و تشویق ایده ها و طرح ها با موضوع آب، از اقدامات شرکت  آب و فاضلاب خواهد بود .

وی گفت :در اولین برنامه آموزش ضمن خدمت معلمان داود رجبی مدیر آموزش وپرورش شهرستان مبارکه در سال تحصیلی جدید بیش از 13 هزار و 690 نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی در شهرستان مبارکه مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد 118 نفر کلاس اولی هستند که قطعا با برنامه هایی که با همکاری شرکت آبفا در دستور کار قرار دارد و تحت آموزش مصرف صحیح آب قرار می گیرند. این در حالیست که طرح جامع خلاقیت با رویکرد مصرف بهینه انرژی در سنوات قبل اعمال گردیده است ودانش آموزان با ارائه ایده های جدید از سوی دانش آموزان مواجه شد.

بنی طبا افزود:در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشور معضل کم آبی است پس همه مسولین باید نهایت تلاش خود را برای مهار این بحران به خرج دهند که در این زمینه آموزش وپرورش نهایت همکاری را با مسولین ذیربط در نظر دارد چرا که در مابر این باور هستیم که بحران کم آبی کشور را تهدید می کند بنابراین تک تک افراد برای برون رفت ازاین معضل مسول هستیم وآموزش وپرورش آمادگی این را دارد با همکاری شرکت آب وفاضلاب  فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه نماید.

  وی در پایان گفت : با توجه به برنامه ششم دولت که لزوم توجه دولت  و مجلس به اهمیت موضوع مصرف بهینه آب مشخص است در این میان نقش مردم در این موضوع بسیار پراهمیت است که در این راستا نقش آموزش و پرورش بعنوان دستگاه تعلیم و تربیت در بین دانش آموزان در خصوص شیوه فرهنگ سازی مصرف صحیح آب مشهود است، اگر اطلاعات فنی در اختیار دستگاه تعلیم تربیت قرار بگیرد مطمئن باشید ما هم با اعضاء شورای معاونین در اداره کل آموزش و پرورش با هماهنگی معلمان به موضوع صرفه جویی و نقش حیاتی آب به نحو شایسته ای  پرداخت خواهد شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر