کد خبر: 880259
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف گزارش داد :
روز گذشته یکی از روزنامه‌های پرتیراژ انگلستان در لندن به نام دیلي‌تلگراف در گزارشي، اصفهان را در صدر فهرست شهرهاي گردشگري جهان که بايد در زمان حيات ديد، معرفي کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، یکی از روزنامه‌های پرتیراژ انگلستان در لندن به نام دیلي‌تلگراف در تازه ترين گزارش خود، اصفهان را در صدر فهرست شهرهاي گردشگري جهان که بايد در زمان حيات هر گردشگرباید ديد، معرفي کرد، در اين گزارش تحت عنوان «۳۵ شهر زيبايي که بايد قبل از مرگ آن‌ها را ديد»، اصفهان را در زمره شهرهاي زيباي جهان که داراي بناهاي تاريخي چشم‌نوازي است، قرار داده است. 

«دیلی‌تلگراف» در این گزارش بخش‌هایی از سفرنامه «رابرت بايرون» که در فاصله ميان پايان جنگ جهاني اول و دوم از انگليس تا دورافتاده‌ترين سرزمين‌هاي دنيا را بازديد کرد، اشاره کرده و نوشته است: «اصفهان فراموش‌نشدني است و تصوير خود را در نگارخانه مکان‌هايي که براي هركسي عزيز است، جاي‌داده است. مي‌توان تا ابد به سياحت در اين شهر پرداخت.

 سفرنامه بایرون برخی بلندی‌های این شهر را مورد توجه قرار داده و از اصفهان در کنار شهرهايي نظير «رم» و «آتن» به‌عنوان ميراث بشريت ياد مي‌کند.

در این گزارش اصفهان در حالی در صدر شهرهای زیبای جهان قرار گرفته است که نام شهرهاي ديگري چون پاريس (فرانسه)، استانبول (ترکيه)، فلورانس و ونيز (ايتاليا) و لندن، آکسفورد و کمبريج (انگليس) نيز به چشم مي‌خورد.

دیلی تلگراف، فروردین گذشته نیز در گزارشی تحت عنوان «گردشگران به ايران سرازير مي‌شوند»، ۱۸ تصوير از شهرهاي مختلف ايران از تهران، شيراز، يزد و مشهد تا رامسر، اردبيل و تبريز منتشر کرده بود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار