کد خبر: 880258
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
مدیر روابط عمومی شرکت پالایشگاه اصفهان :
با توجه به بحران عمومی آب در سراسر کشور و حفظ و صیانت از منابع کشور در جهت استفاده از پساب آب و بازچرخانی پساب فاضلاب شاهين شهر، شرکت پالايش نفت اصفهان براي نخستين بار در ايران و با بهره گيري از تكنولوژي هاي روز دنيا،پساب به ميزان ۲۱۰ ليتر بر ثانيه نموده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیر  روابط عمومی شرکت پالایشگاه  نفت اصفهان با اشاره به بحران عمومی آب در سراسر کشور و حفظ و صیانت از منابع کشور بیان نمود :  درراستای مصرف بهینه آب در جهت استفاده از پساب آب و بازچرخانی پساب فاضلاب شاهیين شهر، شرکت پالايش نفت اصفهان براي نخستين بار در ايران و با بهره گيري از تكنولوژي هاي روز دنيا، طي قراردادي با سازمان آب منطقه اي اصفهان مبادرت به خريد انشعاب پساب به ميزان ۲۱۰ ليتر بر ثانيه نموده است وآن را مدیریت می کند.

محمد صادق حاجیان  گفت :این شرکت برای اجرای تاسيسات و زير ساخت انتقال و تصفيه پساب مذکور در سه فاز اقدام  به برگزاري  مناقصه محدود و شناسايي و عقد قرارداد با پيمانکاران و مشاوران واجد صلاحيت نموده است که فاز ۱  طراحي خط انتقال پساب با شركت هيدور پارس بصورت E انجام شده   وفاز ۲ خرید ، اجرا و نظارت کارگاهی  خط انتقال پساب با شرکت فراسان و ری آب به صورت  PC با هزينه اي  بالغ بر ۷ميليارد ريال و فاز ۳طراحی ، خرید و  اجرای احداث ايستگاه پمپاژ و تصفيه خانه با شرکت آبسان زلال خاور ميانه بصورت EPC  با مبلغ ۵۰ ميليارد ريال اجرایی شد.

   وی ابراز داشت : تصفیه پساب شاهین شهر با همکاری يک شرکت دانش بنيان در دو مرحله پمپاژ پساب از تصفيه خانه شاهين شهر و ساخت ايستگاه تصفيه خانه در شركت پالايش نفت اصفهان در زميني با مساحت ۱ ۱ هزار و دویست مترمربع و پيش بيني تصفيه پساب با سرعت ۵۰۰ ليتر بر ثانيه با احتساب طرح هاي بهينه سازي اجرايي شده است  . انتقال اين پساب، توسط ۱۰ كيلومتر خط انتقال با لوله هاي ۷۰۰ GRP ساخته شده ، مرتبط مي باشد كه پس ازاتمام تصفيه خانه پالايشگاه، تصفيه پساب شاهين شهر با سرعت ۲۱۰ ليتر برثانيه عملياتي خواهدشد .

حاجیان  خاطر نشان ساخت : فاز های ۱ و ۲ این طرح، در بهمن ماه ۹۵ با موفقیت، تحويل موقت شده است و فاز ۳ طرح مذکور از بهمن ماه ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون ۵۹ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود :  با توجه به سرعت کار وپیشترفت پروژه ،از لحاظ برنامه ایی اين پروژه بايد در مهر ماه ۹۷ بهره برداري شود .

مدیرروابط عمومی شرکت پالایشگاه  نفت اصفهان  در پایان اذعان نمود : با نظر به اهمیت و ضرورت راه اندازی این پروژه حياتي، اداره مهندسي و پروژه هاي شرکت پالايش نفت اصفهان تمامي تلاش و مساعدت هاي قراردادي لازم را به عمل آورده است تا حداقل ۲ ماه زودتر از زمان موعد شاهد بهره برداری  این پروژه باشیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار