کد خبر: 880250
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
اداره کل راه اهن شمال شرق 2
قربانی مدیر کل راه اهن شمال شرق 2 از افتتاح سیلوی 6 هزار تنی با سرمایه گزاری 80 میلیارد ریال در راه اهن گرگان خبر داد

محمدرضا قرباني در مراسم كلنگ‌زني سيلوي ۶ هزار تني راه‌آهن گرگان اظهار داشت: با افتتاح اين سيلو و راه‌اندازي ۱۲ خط جديد راه آهن گرگان, ضمن حمل بار ۴ تا ۶ هزارتن گندم به ديگر نقاط كشور, در آينده با احداث قطار گرگان- علي آبادكتول- گنبدكاووس مي‌توان از اين خطوط براي جابجايي مسافران نيز استفاده كرد.

مديركل راه‌آهن منطقه شمال شرق ۲ افزود: اين سيلو با  سرمايه‌گذاري ۸۰ ميليارد ريال در ايستگاه راه‌آهن گرگان احداث مي‌شود و مي‌تواند روزانه ۴ تا ۶ هزار تن محموله گندم را به ديگ نقاط كشور حمل كند.

قرباني تصريح كرد: مشكل اساسي ما در حوزه زير ساخت ها, بازسازي ۳۵ كيلومتر از مسير اينچه برون- گرگان- ساري بود كه با توجه به خط گرم و استفاده از اين مسير امكان‌پذير نبود و ما مجبور شديم براي نخستين بار در كشور ضمن استفاده از اين مسير, بازسازي آن را با اعتبار ۱۰۷ ميليارد تومان انجام دهيم.

مديركل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ تاكيد كرد: مسير اينچه‌برون به گرگان بازسازي شد و از ادامه مسير قرار شد كه براي بازسازي, اين مسير, ۲ خط شود كه در نوع خود بي‌نظير است و با افتتاح و راه اندازي آن سرعت قطارها از ۵۰ كيلومتر به ۱۲۰ كيلومتر افزايش خواهد يافت كه در افزايش مسافران گرگان- ساري و گرگان - پل سفيد تاثير گذار خواهد بود.

قرباني يادآور شد: در ۳ ماه گذشته, ۴ قطار ايرباس در مسير گرگان به پل سفيد و يك قطار ايرباس در مسير گرگان به اينچه برون اضافه شده است.

مديركل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ گفت: از اقدامات خوبي ديگر راه‌آهن, ايجاد كارخانه تعميرات واگن‌هاي باري در بندرتركمن با اعتبار ۲۵ ميليارد تومان است و بنا داريم با اعتبارات ملي, بازسازي تعميرات واگن‌هاي مسافري را در همين شهرستان داشته باشيم كه با احداث اين كارخانه دومين كارخانه تعميرات بعد از تهران در كنار راه‌آهن در گلستان خواهد بود.

قرباني اظهار كرد: طي ۲ سال گذشته, ۱۰ درصد از واردات ريلي كشور را به خود اختصاص داديم و اميد داريم با احداث خط ريلي جديد بتوانيم رونق خوبي در صادرات داشته باشيم.

مديركل راه آهن منطقه شمال شرق۲ تصريح كرد: سالانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار تن بار گندم استان توسط كاميون به ساير نقاط كشور حمل مي‌شود كه از اين مقدار ۲۰۰ هزار تن توسط ريل حمل مي‌شود كه با احداث اين سيلو, مقدار حمل گندم به ۴ تا ۶ هزار تن گندم در روز خواهد رسيد. در ادامه اين مراسم مهندس هاشمي مدير عامل شركت ( بخش خصوصي ) نيز به بيان سخن پرداخت و درباره تاثير وجود سيلو و بهره برداري از آن و اينكه مي توانند با افتتاح اين سيلوي ۶ هزار تني در ايستگاه گرگان مي توان حجم بالايي از غلات رااز طريق خطوط ريلي جابجا نمود.
  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر