کد خبر: 880248
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
معاون استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور:
معاون استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت:باید مشخص کنیم چه ظرفیتی برای مقابله با توطئه‌های دشمن نسبت به آرمان و ارزش‌های انقلاب در اختیار داریم،
حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه ریاست دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و ریاست ستاد نماز جمعه تبریز اظهار داشت: نماز جمعه از یادگاران ارزشمند امام بزرگوار بوده و در حال حاضر ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود و شهرهای زیاد و بخش‌های زیادی هم متقاضی برگزاری نماز جمعه در شهرهایشان هستند.

وی افزود: با توجه به احادیث و روایت‌های فقهی، باید حکم شهر بودن به یک مکان اطلاق شود تا بتوان نماز جمعه را برپا کرد از این رو نمی‌توان چنین حکمی برای همه جا داد.

توطئه‌های دشمن پیچیده‌تر می‌شود

معاون استان‌های شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به سیاست‌های برگزاری نماز جمعه و انتخاب ائمه جمعه بیان کرد: دشمنی‌های علیه اسلام توسط دشمنان انقلاب با هر بهانه‌ای نشان از هراس آنها از انقلاب است و هر سال که از پیروزی انقلاب گذشته، این دشمنی‌ها پیچیده‌تر شد.

وی با تاکید به اینکه برای مقابله با ترفندها دست به اقداماتی زده شد که پدافند غیرعامل نمونه آن است تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های کارساز دیانت، انقلابی بودن، در صحنه ماندن و بودن مردم است که جزو برکات انقلاب اسلامی بوده و هر روز باید این روحیات تقویت شده و تحکیم یابند.

امکان برپایی نماز جمعه برای شهرهای بالای ۶ هزار جمعیت 

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مسؤول شورای سیاست‌‌گذاری که با رهبر فرزانه انقلاب نیز هم‌اندیشی شد این است که اگر شهری متقاضی برگزاری نماز جمعه است و جمعیت بین ۶ هزار نفر داشته باشد، با فراهم‌سازی امکانات می‌توان نماز جمعه را در آن برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نماز جمعه در شهری برپا می‌شود، نشان می‌دهد که پرچمداری و هدایت‌گری برای تبیین راه‌های انقلاب و محقق‌سازی آنها در آن منطقه وجود دارد.

معاون استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت سراسر کشور با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اثرگذاری یک پرچمدار در جامعه بیان کرد: در کودتای ۲۸ مرداد همه دیدیم که مردم قبل از ظهر یک شعار می‌دادند و بعد از طهر شعار دیگری سر می‌دادند که ناشی از تغییر پرچمدار بود.

وی تاکید کرد: اگرچه فهم و درک انقلابی مردم قابل مقایسه با ۴۰ سال گذشته نیست ولی باید به این نکته توجه کرد که وقتی جوانانی از داخل کشور برای مبارزه با نیروهای مرتد و وابسته به صهیونیست می‌روند ناشی از پرچمداری صحیح است و حتی مشاهده شد جوانی همانند شهید حججی چگونه حجت مسلمانان شد.

مردم نهاد نماز جمعه را پشتیبان ارزش‌های انقلابی بدانند 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه انقلابیون و خانواده شهدا امام جمعه را قسم‌خورده به انجام ارزش‌های انقلابی می‌دانند، گفت: همه انقلابیون باید بدانند که نهادی پشتیبان آنها بوده که هیچ‌گاه از ارزش‌های انقلاب عدول نخواهد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امام جمعه حکم خود را از مقام معظم رهبری دریافت می‌کند، از این رو فردی انقلابی، مجاهد و دلسوز خواهد بود و این معیارها جزو شاخص‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت است.

باید ظرفیت‌های کشور در مقابل توطئه‌های دشمن مشخص شود 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تاکید به اینکه باید مشخص کنیم چه ظرفیتی برای مقابله با توطئه‌های دشمن نسبت به آرمان و ارزش‌های انقلاب در اختیار داریم،گفت: وقتی یهودی سرمایه‌دار با بیش از ۹۰ کانال ماهواره‌ای و 3 هزار و ۸۰۰ کانال فضای مجازی قسم می‌خورده تا ریشه‌‌کن کردن انقلاب اسلامی پیش برود، در مقابل  باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم زیرا ترامپ حتی هدف‌های نشانه گرفته علیه ایران را نیز مطرح می‌کند و ما باید ظرفیت خود را مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: محرم و صفر یکی از ظرفیت‌هایی است که مقام معظم رهبری آن را احیاگر اسلام دانسته‌اند و باید با آماده‌سازی فضا آن ظرفیت را در جامعه به کار گرفت.

اجرای برنامه جوان‌گرایی در نهاد نماز جمعه 

وی خطاب به شهردار، فرماندار و استاندار در خصوص اینکه برای پیشرفت مسائل فرهنگی باید از نهاد نماز جمعه استفاده کنند تا بازویی برای تقویت نهاد یک شهر شود، ادامه داد: امروز ۹۰۰ امام جمعه در کشور  داریم که بیش از ۵۷ درصد نیروهای نهاد نماز جمعه جوانان بین ۴۰ تا ۵۰ سال هستند و ما نیز جوان‌گرایی را در شورا دنبال می‌کنیم.

لزوم حضور جوانان در نماز جمعه 

معاون استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت کشور تاکید کرد:  باید شرکت‌کنندگان نماز جمعه از نظر سنی تغییر یابد و حضور جوانان در نماز جمعه زیاد شود زیرا ائمه جمعه منتخب غالباً جوان بوده و دغدغه اصلی همه آنها مسائل فرهنگی است، اگر در تریبون نماز جمعه برخی گفته‌ها مطرح می‌شود و به مذاق برخی خوش نمی‌آید، ناشی از همین دغدغه است.

وی تعامل هر چه بیشتر با مسؤولان را دیگر رویکرد شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت مطرح کرد و گفت: نهاد نماز جمعه نیز زمینه را برای فراهم‌سازی این تعاملات آماده کرده ولی اگر مسؤولی به دنبال ادامه‌دادن اختلاف و تقابل است، تقصیر ما نیست زیرا برخی فکر می‌کنند ایجاد تقابل بین دو جریان باعث ابقاء آن مسؤول خواهد شد که این یک تفکر اشتباه است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: ائمه جماعت همیشه در تلاش هستند تا از تلخی‌ و ناملایمتی خیلی مسائل بگذرند تا وحدت بین مردم شکسته نشود.

معاون استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت  سراسر کشور ادعان داشت: یکی از نهادهای پیشرو در زمینه دغدغه‌های رهبری نهاد نماز جمعه بوده که با وجود فعالیت‌های زیاد فقط یک ساختمان دو طبقه قدیمی در جوار بیت رهبری دارد و با ۴۵ کارمند و ۹۰۰ امام جمعه فعالیت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر