کد خبر: 880246
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اگر بیکاری را تهدید اصلی کشور می‌دانیم باید در ساز و کارهای اجرایی کشور وضعیتی مشابه وضعیت فوق‌العاده اعلام کنیم؛ چرا که با قوانین و رویه‌های موجود نمی‌توان مشکل بیکاری جامعه را حل کرد.
مجید خدابخش  در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون‌گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امسال را مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و دولت حل مسئله بیکاری را به عنوان اصلی‌ترین برنامه و محور فعالیت‌های خود را تولید و اشتغال قرار داده است.

وی با طرح این سووال که آیا با رویه‌ها، قوانین و مقررات موجود می توان موضوع بیکاری را حل کرد، افزود: اگر بخواهیم تولید و اشتغال را رونق داده و مسئله بیکاری را رفع کنیم، این امر با ساز و کارهای جاری کشور هرگز میسر نخواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: در حال حاضر منابع اصلی و سپرده‌های مردم استان در بانک‌های خصوصی است که این بانک‌ها هیچ نقشی در توسعه استان ندارند، حال ما چگونه مشکلات جامعه را با تکیه بر این منابعی که در بانک‌های خصوصی سپرده‌گذاری شده‌اند حل کنیم.

این مسوول با بیان اینکه در مورد بانک‌های دولتی هم معمولا ابلاغیه‌ها از مرکز ارائه می‌شود و بانک‌های استان هیچ منابعی در اختیار ندارند، اضافه کرد: اگر همه قوانین و ضوابط موجود حفظ شود کار رونق تولید و اشتغال بسیار سخت خواهد بود؛ بنابراین رویه‌های متفاوتی را باید جاری کنیم تا این مسائل محوری کشور حل شوند.

خدابخش اذعان داشت: در دنیا وقتی مسائل اصلی پیش می‌آید وضعیت فوق العاده اعلام می‌کنند تا از آن مسئله حل شود و ما هم باید اگر بیکاری را تهدید اصلی کشور می دانیم باید در سازو کارهای اجرایی کشور وضعیتی مشابه وضعیت فوق‌العاده اعلام کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر