کد خبر: 880242
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: از آنجایی که حدود 26 سال است که شستا هیچگونه سرمایه‌گذاری در استان انجام نداده است، پیشنهاد می‌شود تیمی را اعزام کنند تا نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مزیت‌دار در استان اقدام کنند.
میراحد حسینی  در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون‌گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن استان دارای 3 میلیون و 900 هزار نفر جمعیت است و جمعیت فعال استان یک میلیون و 331 هزار و 708 نفر بوده که یک میلیون و 187 هزار و 311 نفر آن را شاغلان و 144 هزار و 396 نفر آن را بیکاران تشکیل می‌دهند.

وی نرخ مشارکت و بیکاری استان را به ترتیب 43.9 و 9.5 درصد اعلام و تصریح کرد: تعداد کارگران مشمول قانون کار استان بیش از 680 هزار نفر و تعداد بیمه شدگان الی و اجباری 672 هزار و 953 نفر است.

حسینی تشریح کرد: در این استان تعداد پنج هزار تعاونی وجود دارد که 4 هزار و 172 مورد آن فعال می باشد و یک میلیون و 642 هزار نفر در آن عضویت دارند و این یعنی 48 درصد جمعیت استان عضو تعاونی هستند و برای بیش از 64 هزار نفر نیز به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده و سرمایه گذاری اولیه این تعاونی‌ها 9 هزار و 28 میلیارد ریال است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته با استفاده از تسهیلات رفع موانع تولید، مشاغل خانگی، اعتبارات حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی جمعا 38 هزار اشتغال ایجاد شده است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان و اعتبارات تخصیصی سال جدید از محل بسته رونق تولید پیش بینی می‌شود بیش از 50 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر توزیع اعتبارات بسته رونق تولید در قالب سامانه بهین یاب شروع شده و در صورت ابلاغ اعتبارات اشتغال فراگیر و فعال شدن سامانه کارا، با توجه به اینکه ده رسته شغلی تکاپو نیز مشخص و در شورای اشتغال استان مصوب شده، این مهم سریعا شروع خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: استان دارای 520 مورد تشکلات کارگری و کارفرمایی است که تعداد 430 مورد آن تشکلات کارگری و 90 مورد آن را تشکلات کارفرمایی تشکیل می‌دهد.

حسینی گفت: سازمان تامین اجتماعی استان با بیمه نمودن 672 هزار و 953 نفر به دو میلیون و 6 هزار و 363 نفر خدمات ارائه می‌دهد و 151 هزار و 936 نفر مستمری بگیر اصلی داشته و به 12 هزار نفر مشمولین بیمه بیکاری خدمات ارائه می‌دهد.

این مسوول در عین حال خاطرنشان کرد: استان همچنین 66 هزار مستمری بگیر بازنشسته و کارافتاده تحت پوشش صندوق دارد.
وی گفت: از آنجائی که نزدیک 26 سال است که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) هیچگونه سرمایه‌گذاری در استان انجام نداده است با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد، پیشنهاد می‌شود تیمی را اعزام کنند تا نسبت به سرمایه‌گذاری پروژه‌های بزرگ و دارای مزیت در استان اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر