کد خبر: 880240
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
رئیس شورای شهر تبریز؛
شکور اکبر نژاد در رابطه با رسالت مطبوعات در نشر بی طرفانه اخبار تصریح کرد انتقاد سازنده می تواند جامعه را پرسش گر و آماده پیشرفت کند و زمینه توسعه را فراهم کند، اما انتقاد نباید به سمت ناحق گویی و باج گیری برود.
با توجه به اهمیت و جایگاه فعالیت صریح و بی طرفانه رسانه های در جامعه گفتگویی با رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز داشتیم که متن آن به شرح زیر می باشد.

شکور اکبر نژاد، رئیس شورای شهر تبریز درباره سودجویی و باج گیری عده ای به ظاهر اهل مطبوعات اظهار کرد: برای باج گیری و این کارهای مسموم قانون، انسانیت و اخلاق پاسخگوست. چنین شیطنت های مطبوعاتی و رسانه ای رشد فرهنگی جامعه را به تنزل کشیده و حاشیه سازی را در جامعه نهادینه می کند. مطبوعات یکی از وسیله های پررنگ برای رشد و تعالی و توسعه است.

وی در ادامه در رابطه با چنین سوجویی های رسانه ای افزود: اگر مسئولین در گفتار و عمل خود صادق باشند، چنین رسانه هایی جایی برای باج خواستن نخواهند داشت. قطعا ما مسئولین اگر اشتباهاتی داشته باشیم برای سرپوش گذاشتن به کارهایمان باج خواهیم دهیم، و گرنه از کسی که کردار صحیحی دارد نمی توان باج گیری کرد.
امیدوارم شهروندان و رسانه ها با رعایت حقوق شهروندی، شرع و قانون، ریشه ی چنین سودجویی ها را در تمام جوانب و حیطه ها به خصوص در مطبوعات ریشه کَن کنند.

رئیس شورای شهر تبریز در پایان اشاره کرد: در دنیای دموکراسی امروز، یکی از نمود های پررنگ آن آزادی عمل دادن به مطبوعات و رسانه ها است، این آزادی عمل باید در حدود قوانین، اخلاق و انسانیت باشد. انتقاد از جانب این حیطه ها همیشه سازنده است و انتقاد سازنده می تواند جامعه را پرسش گر و آماده پیشرفت کند و زمینه توسعه را فراهم کند، اما انتقاد نباید به سمت ناحق گویی و باج گیری برود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر