کد خبر: 880231
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
رئيس جمهور در ديدار اعضاي شوراي شهر تهران:
سخنگوي شوراي شهر تهران در خصوص جزييات ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با رئيس‌جمهور گفت: ديدار با رئيس‌جمهور از سلسله ديدارها با رؤساي سه قوه است كه چندي پيش با لاريجاني رئيس قوه مقننه ديدار داشتيم و ديروز نيز با حضور اعضاي شوراي شهر و شهردار تهران با رئيس‌جمهور ديدار كرديم. 
علي اعطا، عضو شوراي شهر پنجم تهران با بيان اينكه در ابتداي جلسه محسن هاشمي، رئيس شورا گزارشي از وضعيت شوراي شهر تهران ارائه و بعد از آن نيز رؤساي شش كميسيون مسائل مختلف خود را مطرح كردند، تصريح كرد: يكي از موضوعات مورد تأكيد اعضاي شورا لزوم رعايت حقوق شهروندي با استناد به موضوع سپنتا نيكنام بود. همچنين اعضاي شورا تأكيد داشتند كه تثبيت نهاد شوراي شهر در دوران اصلاحات انجام شده و لازم است در اين دولت نيز در راستاي تقويت و تثبيت جايگاه حكمراني محلي، لايحه مديريت يكپارچه شهري سريعاً تعيين تكليف شود. 
سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينكه در اين جلسه اعضاي شوراي شهر بر توجه ويژه به حمل و نقل ريلي تأكيد داشتند و همچنين گزارشي در خصوص وضعيت تعطيلي خط 7 مترو ارائه كردند، گفت: يكي ديگر از موضوعات مورد تأكيد اعضاي شوراي شهر، بحث شوراياري‌ها بود، چرا كه در حال حاضر به استناد نامه‌اي از مراجع قضايي انتخابات شوراياري‌ها محل اشكال است و بر همين اساس نه مي‌توان بودجه‌اي براي آن در نظر گرفت و نه مي‌توان انتخاباتي در اين زمينه برگزار كرد كه از رئيس‌جمهور درخواست شد از آنجايي كه شوراياري‌ها بازوهاي اجرايي شوراي شهر هستند به مديريت شهري كمك كند تا در سال آتي انتخابات شوراياري‌ها برگزار شود و در اين جلسه به بحث آسيب‌هاي اجتماعي و همچنين بافت فرسوده نيز تاكيد شد. 
اعطا با بيان اينكه آقاي روحاني رئيس‌جمهور نيز سخنان خود را با اشاره به نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پيشرفت شهر آغاز كردند، گفت: رئيس‌جمهور به همكاري و ارتباط تنگاتنگ دولت و مديريت شهري تأكيد كرده و عنوان داشت كه اولين گام در اين راستا از سوي دولت با دعوت از شهردار براي حضور در جلسات هيئت دولت برداشته شده و همچنين روحاني در ادامه به انتخاب دكتر نجفي به عنوان شهردار تهران آن هم به اتفاق آرا واكنش مثبت نشان داد و اين انتخاب را خوب دانست. 
وي با بيان اينكه رئيس‌جمهور عنوان كردند كه در موضوع حل معضل بافت فرسوده تهران تا كنون در دولت دوازدهم جلسات متعددي برگزار شده است، گفت: ضمن تشكر از دولت بابت توجه ويژه به مسائل تهران انتظار مي‌رود كه از مشاركت اعضاي شوراي شهر تهران نيز در اين جلسات بهره گرفته شود.  همچنين روحاني در خصوص وضعيت باغات تهران نيز واكنش نشان داد و عنوان كرد: در دوره‌هاي قبل حجم زيادي از باغات از بين رفته و اين در حالي است كه بايد اين باغات به عنوان سرمايه‌هاي شهر حفظ شود. 
اعطا با بيان اينكه رئيس‌جمهور بر توسعه حمل و نقل عمومي به خصوص ريلي تأكيد زيادي داشت، گفت: آقاي روحاني عنوان كرد كه ساخت اتوبان، جاده، دو طبقه كردن بزرگراه و ... راه حل نيست و بايد حمل و نقل عمومي با محوريت ريلي توسعه يابد. 
همچنين وي در ادامه سخنانش بر لزوم مبارزه با فساد تأكيد كرد و گفت: در نظرسنجي‌ها همواره شهرداري جزو سازمان‌هايي است كه فساد زيادي در آن گزارش شده است و لازم است در بحث مبارزه با فساد از دستگاه‌هاي زيرمجموعه شهرداري فعاليت آغاز شود. 
وي در پايان افزود: آقاي روحاني در خصوص وضعيت سپنتا نيكنام نيز توضيحاتي ارائه كرد و گفت كه نامه‌اي خطاب به مقام معظم رهبري نوشته است و عنوان داشته كه اين موضوع خلاف قانون و مصلحت است و ابراز اميدواري كردند كه تا وصول نتيجه اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
حرف اقای اعطا درست است ولی توجه گردد مگر بتازگی ساخت جاده ای هم در دستور کار است؟ جاده هایی هم که قبلا ساخته شده اند از چه استاندارد بالایی برخوردارند و اصلا چند درصد آنها را میتوان جزئ حداقل استاندارد های روز جهان به حساب آورد. اگر با کار کارشناسی دقیق ساخت جاده های استاندارد صورت میگرت و ادامه میافت و از طرف دیگر حمل و نقل ریلی را اقدام میکردند حذاقل جلوی تصادفات جاده ای و ریلی به میزان 55 درصد گرفته میشد.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
چون جاده سازی بومی است ولی ریل را میتوان هم در جریان ساخت وهم بعد از آن باهاش واردات کرد !
آنرا باید ساخت اینرا باید ساخت وپاخت !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار