کد خبر: 880225
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
سوء‌استفاده ذي‌نفعان از تغيير مديران دولتي
عضو كميسيون انرژي مجلس با اشاره به نامه ۴۰ نفر از نمايندگان مجلس به معاون اول رئيس‌جمهور بابت تعيين تكليف نرخ خوراك واحدهاي پتروشيمي گفت: قطعاً دستان پشت پرده و ذي‌نفعان به دنبال كاهش نرخ خوراك واحدهاي پتروشيمي هستند. 
بيش از 40 نماينده مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌اي خطاب به اسحاق جهانگيري در اعتراض به قيمت خوراك پتروشيمي‌ها، تقاضا كردند مبناي محاسبه نرخ خوراك از صنايع بالادستي پتروشيمي تا واحدهاي پتروشيمي بين مجتمعي پايين‌دستي بخش خصوصي و دولتي با ارزش مبادله‌اي صورت گيرد يا در غير اين صورت براي جلوگيري از تبعيض و رانت مضاعف برخي واحدها عرضه گاز و مايع پتروشيمي از صنايع بالادستي و پايين‌دستي به طور يكسان با نرخ آزاد محاسبه شود. در اين خصوص قاسم ساعدي عضو كميسيون انرژي مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نگارش نامه از سوي 40 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خطاب به معاون اول رئيس‌جمهور مبني بر تعيين تكليف قيمت خوراك واحدهاي پتروشيمي گفت: قيمت خوراك واحدهاي پتروشيمي طي مطالعات صورت گرفته در سال‌هاي گذشته بر اساس يك فرمول انجام شد و هم اكنون نيز اين فرمول اجرا مي‌شود. 
وي با اشاره به اينكه مشخص نيست اين 40 نفر از نمايندگان مجلس چه كساني هستند‌، گفت: قطعاً اين نامه از سوي اعضاي كميسيون انرژي مجلس و در اين كميسيون تهيه نشده و ما در جريان آن نيستيم. ساعدي ادامه داد: آنچه بايد گفت اين است كه ظاهراً به دليل تغييراتي كه در مديريت شركت ملي صنايع پتروشيمي صورت گرفته است، برخي از ذي‌‌نفعان به دنبال ايجاد فشار هستند تا قيمت خوراك واحدهاي پتروشيمي را كاهش دهند و به سوددهي حداكثري برسند كه اين موضوع نيز خلاف منافع و مصالح ملي است. اين عضو كميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينكه قيمت‌گذاري‌ها در خوراك واحدهاي پتروشيمي بر مبناي حقوق و مسائل مالي صورت گرفته است، ‌گفت: يك بحث استاندارد در اين زمينه صورت گرفت و الان نيز خاتمه پيدا كرده من هم نمي‌دانم چرا عده‌اي تمايل دارند بحث خوراك همواره مطرح شود كه قطعاً از آن نفع خواهند برد. 
اين مقام مسئول با اشاره به برگزاري نشست‌هاي مختلف با مديرعامل سابق شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: كميسيون انرژي مجلس در راستاي رسالت خود پيگير موضوعات مختلف از جمله وضعيت صنعت پتروشيمي است، خانم شاهدايي مديرعامل سابق شركت ملي صنايع پتروشيمي را بارها به كميسيون دعوت كرد و روند توسعه صنعت پتروشيمي را مورد ارزيابي قرار داد و هم اكنون نيز به دنبال آن هستيم مديران عامل شركت‌هاي پتروشيمي كه مشكلاتي در نحوه اداره دارند به كميسيون دعوت كنيم تا مشكلاتشان را مورد بررسي قرار دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار