کد خبر: 880216
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
ارتش سوریه و نیروهای متحدش موفق شدند از سمت ایستگاه نفتی موسوم به «T2‌» در ریف جنوبی دیرالزور خود را به مرزهای عراق برسانند و تنها 30 كیلومتر با شهر البوكمال آخرین پایگاه داعش در این كشور فاصله دارند.
نیروهای سوریه و همپیمانانش با نیروهای عراقی در جنوب غرب شهر البوکمال، و در مرزهای دو کشور با هم دست دادند. نیروهای سوریه که از ایستگاه نفتی موسوم به «T2‌» در ریف جنوبی دیرالزور حرکت کرده بودند، خود را به اطراف میدان نفتی «عکاش‌» رساندند.

به گزارش شبكه المیادین، با این پیشروی، نیروهای سوری خود را به فاصله کمتر از 30کیلومتری شهر البوکمال رسانده‌اند و پس از تثبیت مواضع خود، به سمت این شهر حرکت خواهند کرد تا آن را از داعش پس بگیرند. انتظار می‌رود ارتش سوریه از حمایت طرف عراقی نیز که بخش شرقی را امن خواهد کرد، استفاده کند و نیروهای عراقی در پوشش زمینی و هوایی این نبرد‌ها کمک کنند، به گونه‌ای که بالگردهای ارتش عراق، مواضع داعش را در نزدیکی شهر البوکمال در داخل اراضی سوریه هدف قرار دادند. نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در مناطق همجوار این شهر مرزی، مواضع خود را تثبیت کردند تا مانع از حرکت داعش به سمت شرق یعنی شهر «القائم» شوند. در شمال رود فرات هم کردهای تحت حمایت امریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه‌» به سمت اطراف شهرک «هجین‌» در موازات رود فرات واقع در ریف شرقی دیرالزور پیشروی کردند.

روزنامه الاخبار گزارش داد که تحرکات نیروهای کرد ظاهراً تلاشی برای اعمال فشار به سمت البوکمال است، ولی پیشروی ارتش سوریه در دو طرف مرز، بسیار نزدیک به شهر است، البته گروه‌های همپیمان مشترکی که در دو طرف مرز می‌جنگند، در صورت لزوم، می‌توانند از داخل اراضی عراق به سمت شهر البوکمال حرکت کنند و این به سود ارتش سوریه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار